Til jer hvis børn slog/slår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. september 2014

Anonym trådstarter

Hvad gjorde I for at komme problemet til livs? Det er primært kun et problem i børnehaven. Det sker sjældent i hjemmet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Ciss

Har kun oplevet det hjemme, ikke i børnehaven.

Her blev han sendt ud af rummet med den forklaring, at hvis han slog, kunne vi andre ikke være sammen med ham, og at jeg ikke kunne godtage den opførsel.

Når ting så lige var faldet til ro, fik vi snakket sammen, og der blev sagt undskyld osv.

Det virkede relativt hurtigt.

- Men hvis det er et problem i børnehaven, så må du jo bede om et møde med dem, for så er det ikke et problem, du kan løse alene.

Anmeld

5. september 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hvad gjorde I for at komme problemet til livs? Det er primært kun et problem i børnehaven. Det sker sjældent i hjemmet.

Min søn slog en del og blev slået omkring 3 års alderen. Først appellerede jeg til hans empati, det er synd for.. Når du slår osv. Hjalp overhovedet ikke Så begyndte jeg at fortælle ham, at når han slår så vil de andre ikke lege med ham. Vi talte også om, at når en anden slog ham, så havde han ikke lyst til at være sammen med ham. Desuden talte vi om hvorfor, ham slog oftest for at få opmærksomhed, sådan en klodset måde at komme i kontakt på. Så vi talte om, hvordan han kunne skabe kontakt og så øvede vi det f.eks. Når jeg var i børnehaven eller på legepladsen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.