Søger SU-hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2014

ØnskeSpir...

Kitty-Katten skriver:

Min søster har samme problem. Hun er 18 og bor i København og forældrene bor i midtjylland. Det er de nye SU regler der gør at jeres su er styret af forældrenes indkomst. Hun har så fået dispensation, da min mor hjalp hende med at søge dette, da hun har været udeboende siden hun var 16 år og oven i det er der specifikke regler ift ikke at have mulighed for økonomisk hjælp af forældrene som også går ind over.

Så er der vist ikke meget andet at gøre, end at nøjes med det, jeg får nu, og så håbe på, jeg kan finde noget arbejde i weekenderne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Nystart

RG4 skriver:

Jeg har ikke fået afslag så vidt jeg kan se. Jeg får tilsyneladende bare kun 3.745 kr

Der står i beskeden, at jeg får grundstipendium men ikke tillægsstipendium grundet mine forældres indkomst. Jeg forstår bare ikke, hvorfor det skal være afhængig af mine forældres indkomst, når jeg bor så langt væk...?

Det er fordi at du kan tag uddannelsen tættere på dine forældre.... 

Men meget er det ikke du kan få 

Anmeld

3. september 2014

ErDetSnartNU

Flyt til Odense, flyt ind på et kollegie (fx koster H.C Ørsted vist 16-1700/md) Så har du stadig 2000 til mad/forbrug og sparer transporttid så du har tid til at arbejde ved siden af  

Anmeld

3. september 2014

ØnskeSpir...

ErDetSnartNU skriver:

Flyt til Odense, flyt ind på et kollegie (fx koster H.C Ørsted vist 16-1700/md) Så har du stadig 2000 til mad/forbrug og sparer transporttid så du har tid til at arbejde ved siden af  

Jeg betaler i forvejen kun omkring 2000 kr for lejlighed inkl. forbrug og net, så meget billigere bliver det nok ikke andre steder. 

Jeg bor på den frie lærerskole sammen med min kæreste, som går der.

Anmeld

3. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
RG4 skriver:

Jeg betaler i forvejen kun omkring 2000 kr for lejlighed inkl. forbrug og net, så meget billigere bliver det nok ikke andre steder. 

Jeg bor på den frie lærerskole sammen med min kæreste, som går der.

Så har du 1700kr tilbage og det er da ikke helt skidt - så lidt weekendarbejde så man har råd til lidt fornøjelse også så tror jeg godt du kan klare den 

Anmeld

4. september 2014

Sjwf

RG4 skriver:

Hvor meget fik du så udbetalt?

Det er nemlig præcis det samme med mig.

Jeg fik omkring 5000kr udbetalt mener jeg, men mine forældre tjente heller ikke særlig meget og har også en lillebror som også "hjalp" lidt på det

Anmeld

4. september 2014

emsaroto

RG4 skriver:

Hej. Håber på, der er nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe mig med su?

Sagen er den, at jeg er udeboende og under 20 (19 år). Jeg bor i Svendborg og mine forældre bor i Horsens.

Jeg har så ansøgt om dispensation eftersom jeg ikke er 20 endnu. 

Nu har jeg så fået besked i e-boks om at jeg vil få 3.745 kr om mdr!!! Kan det virkelig passe, at jeg som udeboende så langt fra mine forældre kun kan få så lidt? Det kan jeg da ikke på nogen måde leve for om mdr... 

Det et skal lige siges at jeg er igang med at læse enkeltfag i Odense, så det regnes jo for en umgdomsuddannelse.

Nogen der kan hjælpe?

Bor du sammen med en? 

Anmeld

5. september 2014

ØnskeSpir...

emsaroto skriver:

Bor du sammen med en? 

Ja, min kæreste. Det er ham, der går på skole, så derfor kan vi bo der. Vores husleje inkl. forbrug er tilsammen ca. 4.300 kr/mdr.

Men han får så fuld udeboende su, da han er over 20 og igang med en videregående uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.