Dagpleje...HVOR tidligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

Nystart

Tusind tak for svar alle sammen...

Det er en del år siden at jeg sidst sendte et barn afsted, og der var hun omkring 10/11 måneder...

Så blev helt rundtosset og ret nervøs da jeg sad og regnede ud hvornår lillebror skal afsted....

Jeg har fået mere ro i sindet, selvom jeg hellere ville ha beholdt bassen længere tid hjemme... om ikke andet kan jeg trøste mig med at jeg forhåbentlig har en del korte dage som nu når jeg genoptager studiet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2014

Fru. Blog

Nystart skriver:

Vi sidder og er igang  med at få lidt styr på barsel mm...

MEN så slår det mig, hvornår kan poden startet i Dagpleje?

Og hvornår kom jeres afsted? 

her skal far ha barsel i de sidste 3 mdr, og jeg skal kun ha i ca 8 mdr, hvor de 2 er inden bassen er født....

Kan mærke jeg er lidt i vildrede her mht hvornår, hvordan og hvorledes...

det er ikke muligt at komme i vuggestue hvor vi bor, kun dagpleje

Jeg følger lige med her hvis der kommer mere i denne tråd, da jeg også er i gang med at få styr på barsel regler, varsel af barsel (skal man også varsel hvornår barsel skal være endt ???? Har sgu også selv glemt den del) . 

Anmeld

11. november 2014

Nystart

ki skriver:

Jeg følger lige med her hvis der kommer mere i denne tråd, da jeg også er i gang med at få styr på barsel regler, varsel af barsel (skal man også varsel hvornår barsel skal være endt ???? Har sgu også selv glemt den del) . 

Hvis du er på arbejdsmarkedet skal man... Jeg er på su, og begynder på hold inden barsel er slut... Men far skal ha barsel og der skal han have besked inden om hvad dato og til hvad dato han skal ha samt om han skal ha de 14 dage ved fødsel fra når jeg kommer hjem eller den dag jeg føder 

Anmeld

11. november 2014

Missy_B

Nystart skriver:

Vi sidder og er igang  med at få lidt styr på barsel mm...

MEN så slår det mig, hvornår kan poden startet i Dagpleje?

Og hvornår kom jeres afsted? 

her skal far ha barsel i de sidste 3 mdr, og jeg skal kun ha i ca 8 mdr, hvor de 2 er inden bassen er født....

Kan mærke jeg er lidt i vildrede her mht hvornår, hvordan og hvorledes...

det er ikke muligt at komme i vuggestue hvor vi bor, kun dagpleje

Mit barn var 7,5 måned, og det var perfekt til os.

Anmeld

11. november 2014

EAF

Min dreng var 6-7 mrd da han startede i dagpleje. Og han og dagplejemor var som pot og pande  

Anmeld

12. november 2014

Kløver

Uh er i tvivl om de må starte ved 4 eller 6 mdr, mener faktisk en jeg kendte skulle starte job allerede ved 4 mdr, men bliver i tvivl. De fleste stater nok ca ved 8-10 mdr, mine de 2 ældste har været knap 1 år og bliver lillebror også

Anmeld

12. november 2014

Skouboe

Min den mindste startede da hun var 8 måneder, der kunne jeg ikke holde ud at gå hjemme længere

Anmeld

12. november 2014

Newsence

Et barn kan starte i DP fra de er 14 dage gammel ( den såkaldte tvansbarsel ) MEN kommunen har ikke pligt til at tilbyde en plads før barnet er 6 måneder gammel dvs at pasningsgarantien først træder i kraft når barnet er 6 måneder... Mit barn startede da hun var 4 måneder.. Det var bestemt ikke med min gode vilje men skæbnen ( blandt andet min mors pludselige død samt andet ) gjorde bare jeg ikke havde et valg... 

Det var ikke sjovt men når min er under 6 måneder tæller hun for to børn så vores DP havde kun 2 børn udover hende og de var begge 2 år + 

og og det er gået rigtig godt og hun er i dag 14 måneder og hun er vildt glad for sin DP.. Hun har aldrig grædt når hun skulle afleveres ( gør hun nogen gange hvis hun afleveres til andre eks famile hun der tit) så hvis man får en god DP og har tid til indkøring så er 9 måneder ikke for tidligt... 

Anmeld

12. november 2014

L-Mortil3

Den ældste startede som 10 mdr den yngste som 6 mdr. Dagpleje begge drenge.

Anmeld

12. november 2014

Wik

Da det er studie og ikke et 37 timers stilling du skal igang med, så er 9 måneder efter min vurdering aldeles i orden. Jeg synes det væsentlige er at I er der for jeres barn så meget i kan, altså ikke afl. kl 7-16 og knapt ser jeres lille selv. En dagpleje har kun 4-5 børn og det kan være dejligt stille og roligt, så med en blid start er det ingen problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.