Elias er næsten lige startet i dagpleje som 7 måneder gammel. Jeg var så ked af at han skulle afsted så tidligt, at jeg hylede mig i søvn hver nat i 14 dage før han startede. Jeg havde bare intet andet alternativ, da både mit og min mands studie startede 1.september. Men ved du hvad? Det er bare gået så fantastisk! Jeg afleverer en smilende og glad dreng hver morgen, og hver eftermiddag henter jeg en ligeså storsmilende, glad dreng igen. Faktisk har han taget det meget pænere end to andre nye børn hans dagplejer fik på samme tid som ham, der begge var næsten et år. Så faktisk tror jeg ikke altid at det kun er skidt, at børnene kommer i dagpleje lidt tidligere end man ellers havde ønsket. Jeg har i hvert fald ikke længere dårlig samvittighed, for kan se at min søn stortrives, og jeg ved at det er for hele familiens bedste at min mand og jeg får færdiggjort vores uddannelse. Det er klart, at havde jeg valget, så var jeg blevet hjemme med ham så længe som overhovedet muligt, men det er ikke altid at situationen muliggør den løsning, og så er det da skønt, at der findes fantastiske dagplejemødre og vuggestuepædagoger, som sagtens kan rumme og omfavne selv de ret små
Anmeld