Dagpleje...HVOR tidligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2014

Tulle28

Jeg mener 6 mdr er det tidligste og det er i mine øjne MEGET tidligt - men det kan jo i nogen tilfælde bare ikke være anderledes.
Min ældste begyndte i privat dp da hun var 13 mdr. og det var meget passende, synes jeg. Den yngste var 11,5 mdr og virkede af en eller årsag bare meget lille. Men det gik helt fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

LinLin

Fra 6 mdr, tror je. Det har de yngste vi har haft i min vuggestue været.

Mine egne har været lige 12 mdr - det synes jeg personligt er tidligt nok!

Anmeld

2. september 2014

Masig

Vores var 7,5 mdr da han startede. Det gik rigtig fint...

Anmeld

2. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores var 9mdr og det gik helt problemfrit  

Anmeld

2. september 2014

Fru Hansen

Jeg har haft dagpleje børn på 6 mdr. i dagplejen. Det er dog ikke så tit det sker i mit område.  Umiddelbart så er børnene nemme at indkøre i så tidlig en alder fordi de ofte endnu ikke har nået separationsfasen. Til gengæld er de dælme meget små og hvis de hverken sidder, kravler eller er godt i gang med alm. kost er det en tidskrævende opgave. Set i forhold til at der også er andre børn i dagplejen der kræver opmærksomhed. Det ville ikke være optimalt, hverken for store eller små. Jeg personligt ville ikke vælge det for mine egne børn. Men jeg har jo selv haft dagpleje børn i den alder og det er da gået fint.

Anmeld

2. september 2014

Ida b

Min datter starter når hun bliver 18 mdr. hun er meget priviligeret  Min holdning er at man bør holde dem hjemme til de er over 12 mdr. Men ved godt, at det ikke fungere i alle familier mht penge, job, udd. osv. 

Anmeld

2. september 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Begge mine er startet et par uger inden de fyldte 1 år, det synes jeg er meget passende.

Min datter gik i dagpleje med en pige på kun 4 måneder, hun var startet da hun var 3 måneder  Hun talte for 2 pladser fordi hun var så lille. Synes godt nok hun var lille bitte til at blive passet ude 9 timer om dagen!

Anmeld

2. september 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Nystart skriver:

Vi sidder og er igang  med at få lidt styr på barsel mm...

MEN så slår det mig, hvornår kan poden startet i Dagpleje?

Og hvornår kom jeres afsted? 

her skal far ha barsel i de sidste 3 mdr, og jeg skal kun ha i ca 8 mdr, hvor de 2 er inden bassen er født....

Kan mærke jeg er lidt i vildrede her mht hvornår, hvordan og hvorledes...

det er ikke muligt at komme i vuggestue hvor vi bor, kun dagpleje

Det lyder meget fint med 9 måneder, tror de fleste ligger omkring 9-11 måneder.

Husk at have god tid til indkøring det er ikke til at vide om det går nemt og smertefrit.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

2. september 2014

Claudia87

Elias er næsten lige startet i dagpleje som 7 måneder gammel. Jeg var så ked af at han skulle afsted så tidligt, at jeg hylede mig i søvn hver nat i 14 dage før han startede. Jeg havde bare intet andet alternativ, da både mit og min mands studie startede 1.september. Men ved du hvad? Det er bare gået så fantastisk! Jeg afleverer en smilende og glad dreng hver morgen, og hver eftermiddag henter jeg en ligeså storsmilende, glad dreng igen. Faktisk har han taget det meget pænere end to andre nye børn hans dagplejer fik på samme tid som ham, der begge var næsten et år. Så faktisk tror jeg ikke altid at det kun er skidt, at børnene kommer i dagpleje lidt tidligere end man ellers havde ønsket. Jeg har i hvert fald ikke længere dårlig samvittighed, for kan se at min søn stortrives, og jeg ved at det er for hele familiens bedste at min mand og jeg får færdiggjort vores uddannelse. Det er klart, at havde jeg valget, så var jeg blevet hjemme med ham så længe som overhovedet muligt, men det er ikke altid at situationen muliggør den løsning, og så er det da skønt, at der findes fantastiske dagplejemødre og vuggestuepædagoger, som sagtens kan rumme og omfavne selv de ret små  

Anmeld

2. september 2014

Newsence

De må i princippet starte fra de er 14 dage gammel for det er den barsel du er tvunget til at holde.. Men du har ikke krav på at gå en plads før 6 måneder ( plads garantien ) og det er den enkelte DP der bestemmer om han/ hun vil modtage en så lille en..

Af rigtig uheldige grunde måtte jeg have min lille pige afsted allerede som 3,5 måneder... Øv men det kunne ikke være på anden måde.. Tilgengæld talte min datter for to børn så DP havde kun i alt 3 børn.... Men det gik super godt og i dag er hun 14 måneder og elsker sin DP...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.