Fødselsforberedelse anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2014

Mama2012

Har aldrig være til noget... De tilbyder ikke noget hvor vi bor. Desuden var ejg sengeliggende de tre sidste måneder med vores søn, så der var det ligesom ikke en mulighed. Denne gang føler jeg ikke det er relevant

Hvis det gør dig mere tryg synes jeg du skulle gøre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

Sitrani

Omsorgsgiver skriver:

Venter mit andet barn og det er efterhånden snart 3 år siden at min førstefødte kom til verden. Fødsel endte i aks hvor jeg var i fuld narkose og amningen gik ikke godt. 

Jeg er i tvivl om jeg skal deltage i fødselsforberedelse også denne her gang samt "undervisning" i amning?  Hvad har jer der har født flere gange gjort?? Er det spild af tid at deltage igen eller er det godt nok at få det hele frisket op igen?

Jeg er gravid med nr. 2 pige.. Første gang var jeg med til fødselsforberedelse og alt det. Men har valgt der fra denne gang. Føler ikke jeg kan få noget ny info, og har jo prøvet det før. Har valgt rundvisning på fødegangen, da jeg skal føde et andet sted end sidst.

Anmeld

3. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har ikke tænkt mig at gå til det, hvis jeg bliver gravid igen, da vi gik til det første gang og synes, at det stort set var spild af tid. Det er dog forskelligt, hvad fødselsforberedelsen omhandler de forskellige steder, så det kan godt være, at det er bedre andre steder.

Vi var på Skejby, hvor det foregik over 4 gange, og det var kun den ene gang, vi kunne bruge til noget, da det kun var den ene gang, der omhandlede fødsel. Ellers var det noget mere filosofisk, hvor vi skulle vælge mellem nogle naturbilleder, der skulle udtrykke os som familie, og så var der noget om undfangelsen, men den del var vi jo kommet igennem, da vi jo alle var gravide.

Jeg havde forventet mere fokus på fødslen og den første tid med baby, men vi fik kun en kort gennemgang af fødslens faser og det smertestillende man kan få. Der var intet om eventuelle problemer i fødslen og løsninger på disse, amning (bortset fra en enkelt kommentar om at de tilrådede amning men at modermælkserstatning i dag er lige så godt) eller den første tid med baby.

Anmeld

3. september 2014

mt2

Omsorgsgiver skriver:

Venter mit andet barn og det er efterhånden snart 3 år siden at min førstefødte kom til verden. Fødsel endte i aks hvor jeg var i fuld narkose og amningen gik ikke godt. 

Jeg er i tvivl om jeg skal deltage i fødselsforberedelse også denne her gang samt "undervisning" i amning?  Hvad har jer der har født flere gange gjort?? Er det spild af tid at deltage igen eller er det godt nok at få det hele frisket op igen?

Jeg er 2. gangs gravid.. Jeg er 27+4, har ikke deltaget i fødselsforberedelse og agter heller ikke at gøre det 

Jeg var med til en "time" eller hvad filan man skal kalde det, da jeg var gravid med min store dreng (han er 4½ år) og det sagde mig absolut intet, så jeg har fuldkommen fravalgt at deltage 

Om du skal deltage eller ej, kan kun du svare på  Føler du at du har brug for det? Tror du det vil hjælpe på dine tanker og følelser omkring at blive mor igen?
Tag en snak med din JM, ellers kan man altid dukke op til en enkelt gang og se om det er noget man har lyst til at bruge tid på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.