Jeg har ikke tænkt mig at gå til det, hvis jeg bliver gravid igen, da vi gik til det første gang og synes, at det stort set var spild af tid. Det er dog forskelligt, hvad fødselsforberedelsen omhandler de forskellige steder, så det kan godt være, at det er bedre andre steder.
Vi var på Skejby, hvor det foregik over 4 gange, og det var kun den ene gang, vi kunne bruge til noget, da det kun var den ene gang, der omhandlede fødsel. Ellers var det noget mere filosofisk, hvor vi skulle vælge mellem nogle naturbilleder, der skulle udtrykke os som familie, og så var der noget om undfangelsen, men den del var vi jo kommet igennem, da vi jo alle var gravide.
Jeg havde forventet mere fokus på fødslen og den første tid med baby, men vi fik kun en kort gennemgang af fødslens faser og det smertestillende man kan få. Der var intet om eventuelle problemer i fødslen og løsninger på disse, amning (bortset fra en enkelt kommentar om at de tilrådede amning men at modermælkserstatning i dag er lige så godt) eller den første tid med baby.
Anmeld