Hvad nu, hvis jeg er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2014

Mille89kbh

Uha, uha.. Har taget en positiv test i morges, men den viste kun en meget svag lyserød streg, men man er ikke i tvivl om at den er der..  Ved i ca. Hvor hurtigt ens læge vil give en tid? Jeg er stadig meget nervøs for om der kan have været sket noget med de massive alkoholsbyture jeg har haft :-( 

panikker ret meget lige nu, for har på ingen måde levet sundt eller tænkt på min krop, plus at jeg har været meget stresset osv. 

Havde lige brug for at komme ud med lidt tanker, og så er jeg nok stadig lidt i chok over en positiv test. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

Ciss

Mille89kbh skriver:

Uha, uha.. Har taget en positiv test i morges, men den viste kun en meget svag lyserød streg, men man er ikke i tvivl om at den er der..  Ved i ca. Hvor hurtigt ens læge vil give en tid? Jeg er stadig meget nervøs for om der kan have været sket noget med de massive alkoholsbyture jeg har haft :-( 

panikker ret meget lige nu, for har på ingen måde levet sundt eller tænkt på min krop, plus at jeg har været meget stresset osv. 

Havde lige brug for at komme ud med lidt tanker, og så er jeg nok stadig lidt i chok over en positiv test. 

Til lykke med testen.

Jeg tror bare, du skal ringe. Forklar situationen og høre, hvad de siger.

Anmeld

5. september 2014

Snorkfrøkenen

Det hjælper ikke noget at panikke over, hvad du HAR gjort, tværtimod. Det kan du ikke ændre. Du kan jo kun ændre, hvad du gør fremover. Skynd dig at begynde at spise Folsyre eller Gravitamin og spis sundt generelt. Læg grimme vaner på hylden - du er gravid! Tillykke!!  Det er en fantastisk gave, I har fået foræret. Den største I nogensinde vil få. Stop med at bekymre dig så meget og tænk over det lille mirakel i din mave. Det kommer kun baby og dig selv til gode, hvis du forsøger at slappe lidt af og fokuserer på at være glad. 

Angående økonomien så kommer man altså bare virkelig langt ved at købe genbrug og arve fra venner og familie. Ellers handler det langt hen ad vejen om prioriteringer. Som med så meget andet.

Stort tillykke med spiren. Tag én dag af gangen og nyd graviditeten - det er en fascinerende rejse. 

Anmeld

5. september 2014

Leonora

Mille89kbh skriver:

Stort tillykke med spiren

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid med mit andet barn havde jeg også indtaget alkohol flere gange. Jeg vidste jeg kunne være lang tid om at blive gravid og kunne derfor ikke sætte mit liv på hold.
Du skal ikke være bekymret over det der er sket.
Det er fra nu af det tæller.

Ring til din læge og få bekræftet at du er gravid og så tager du de derfra

Go week
Knus Louise

Anmeld

5. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Mille89kbh skriver:

Du behøver ikke at panikke over byturene. I min mødregruppe var der en læge, og vi snakkede bl.a. om alkohol, hvor hun sagde, at man ikke deler kredsløb før efter ca. 6 uger, så den alkohol, du har indtaget på dine byture, er kun gået ud over dig selv og ikke fosteret.

Anmeld

5. september 2014

Mille89kbh

Tak for jeres svar og jeres opbakning ☺️ Jeg har helt ro i maven nu. Jeg har snakket med en læge, som netop sagde at jeg på INGEN måde skulle bekymre mig, da det ikke er muligt at påvirke fosteret så tidligt i stadiet. 

Nu skal jeg bare nyde det, som i siger - og så må man bare håbe på det bedste, da det jo er så tidligt i stadiet. er bare super glad. ☺️

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.