Mmy87 skriver:
Hej!
Min dreng er 10 uger, er født 4 uger for tidligt.
Han har store problemer med at sove om dagen, hvilket resulterer i en voldsom overtræt dreng om eftermiddagen aftenen. Om aftenen omkring 10-11 tiden er han klar til at sove til nat, uden sut, efter at have spist kl 9. Her sover han så til omkring kl 3 hvor jeg vågner ved at han er urolig og er sulten. han sover igen omkring kl 4 (skal tit lige finde ro igen) Sover så til omkring kl 5, halv 6 og er sulten igen. Spiser, får en tør ble og bliver lagt inde i sofaen og sover videre (da kæresten kommer sent i seng pga. sen aftenarbejde) til et sted imellem 8 og 9 hvor han er sulten igen. derefter er han vågen i 1-2 timer indtil han virker træt og bliver lagt i barnevognen og falder i søvn med sut.
Her her begynder "det sjove" så. når han så synes han sover godt, smider han sutten, så hver 5-20 min græder han, og vil have sin sut igen. Om dagen kan jeg ikke få ham til at sove uden sut, da det er den eneste måde han kan falde til ro på, og ellers er det med skrig og skrål
Ellers skal han ligge hos mig før end han (kun nogen gange) sover i et par timer, også tit med sut.
Det har stået på siden vi kom hjem fra sygehuset da han var knap 3 uger, mere eller mindre. Er ved at blive ødelagt pga. manglende søvn. Han får ACD dråber og jern, men har prøvet at holde med dem i nogle dage med ingen effekt. Kæresten er kun oppe i få timer omkring middag inden han skal arbejde om eftermiddagen, og det er det eneste tidspunkt jeg bare IKKE kan sove på da jeg er total "frisk" lige der, så ingen lure til mor.
Han også prøvet at have ham til at falde i søvn i mine arme, men lige så snart jeg lægger ham, græder han.
Kan intet overskue, så er heller ikke god til at få en rytme i det hele. Har måttet tage hjem til min mor og være i et par dage så jeg kunne få lidt søvn om dagen (hun er førtidspensionist), men synes jo heller ikke det er holdbart i længden.
Du er ikke alene.
Asta er 9 uger og gør det samme. Det er tryghed