Han vil ikke sove om dagen! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
11 svar
4 synes godt om
1. september 2014

Mmy87

Hej! 

Min dreng er 10 uger, er født 4 uger for tidligt.

Han har store problemer med at sove om dagen, hvilket resulterer i en voldsom overtræt dreng om eftermiddagen aftenen. Om aftenen omkring 10-11 tiden er han klar til at sove til nat, uden sut, efter at have spist kl 9. Her sover han så til omkring kl 3 hvor jeg vågner ved at han er urolig og er sulten. han sover igen omkring kl 4 (skal tit lige finde ro igen) Sover så til omkring kl 5, halv 6 og er sulten igen. Spiser, får en tør ble og bliver lagt inde i sofaen og sover videre (da kæresten kommer sent i seng pga. sen aftenarbejde) til et sted imellem 8 og 9 hvor han er sulten igen. derefter er han vågen i 1-2 timer indtil han virker træt og bliver lagt i barnevognen og falder i søvn med sut.

Her her begynder "det sjove" så. når han så synes han sover godt, smider han sutten, så hver 5-20 min græder han, og vil have sin sut igen. Om dagen kan jeg ikke få ham til at sove uden sut, da det er den eneste måde han kan falde til ro på, og ellers er det med skrig og skrål Ellers skal han ligge hos mig før end han (kun nogen gange) sover i et par timer, også tit med sut.

Det har stået på siden vi kom hjem fra sygehuset da han var knap 3 uger, mere eller mindre. Er ved at blive ødelagt pga. manglende søvn. Han får ACD dråber og jern, men har prøvet at holde med dem i nogle dage med ingen effekt. Kæresten er kun oppe i få timer omkring middag inden han skal arbejde om eftermiddagen, og det er det eneste tidspunkt jeg bare IKKE kan sove på da jeg er total "frisk" lige der, så ingen lure til mor.  

Han også prøvet at have ham til at falde i søvn i mine arme, men lige så snart jeg lægger ham, græder han.

Kan intet overskue, så er heller ikke god til at få en rytme i det hele. Har måttet tage hjem til min mor og være i et par dage så jeg kunne få lidt søvn om dagen (hun er førtidspensionist), men synes jo heller ikke det er holdbart i længden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

BinaMor

min ældeste var ligesådan. kan desværre ikke sige andet end hold ud - det bliver bedre.... en ringslynge hjalp desuden mig.

kram herfra. det er rockerhårdt..

Anmeld

1. september 2014

Mmy87

Vil lige sige at jeg ammer fuldt ud.

Anmeld

1. september 2014

Mmy87

BinaMor skriver:

min ældeste var ligesådan. kan desværre ikke sige andet end hold ud - det bliver bedre.... en ringslynge hjalp desuden mig.

kram herfra. det er rockerhårdt..

Hvornår stoppede det ved dig? For synes godt nok det er svært at finde energi og overskud til bare små, uformelle fødselsdage, købe og vaske tøj til ham (han bliver jo hele tiden større), og har heller ikke været ude og købe bukser jeg kan være i siden sygehuset, hvilke er temmelig uflatterende, men behagelige. Der er hele tiden ting der skal gøres, kan jo heller ikke mure mig inde.

Anmeld

1. september 2014

roenlund

Jeg vil også anbefale en form for slynge, alt efter hvor meget han vejer en strækvikle og så acceptere at han ikke kan sove alene om dagen, min pige på 4,5mdr sover ok om natten men om dagen har hun ofte stadig brug for at jeg er sammen med hende når hun sover. jeg ligger mig tit på sofaen og ammer hende liggende til hun falder i søvn og nogengange kan jeg så liste mig væk når hun sover...

Anmeld

1. september 2014

Lilotte87

Vil anbefale dig en slyngevugge. Der er søvngaranti (du får pengene tilbage hvis ikke den virker)

Anmeld

1. september 2014

BinaMor

Mmy87 skriver:

Hvornår stoppede det ved dig? For synes godt nok det er svært at finde energi og overskud til bare små, uformelle fødselsdage, købe og vaske tøj til ham (han bliver jo hele tiden større), og har heller ikke været ude og købe bukser jeg kan være i siden sygehuset, hvilke er temmelig uflatterende, men behagelige. Der er hele tiden ting der skal gøres, kan jo heller ikke mure mig inde.

jeg ammede også fuldt ud...desværre først sent.. nok et par år. men det blev bedre og bedre. din søne r så lille. du kan slet ikke regne med noget endnu... ingen af mine piger har været gode dagssovere. den første dog værre end nr 2. prøv læs denne artikel. det hjalp altså mig for jeg fandt ud af hun havde en grund. http://www.ifavndanmark.dk/dk/?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

idag er hun stadig som 6 årige særligt sensitiv. det hjælper en til at tilrettelægge/forstå.. det gør altså noget.

udover det så er hans ører tjekket for væske?

ang slynge. sådan gik jeg med min pige.. så slappede hun af.. og husk på der findes ingen regler for spædbørn. det de sir med at sov det og det antal timer. spise der og der. det er fis i en hornlygte. jo nogle er "heldige" og har skemalagte børn. men vi er altså også mange der ikke har og hvor vi bare må tage en time af gangen. en dag af gangen. og det er okay!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. september 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min lille pige på 9 uger har et mønster der minder lidt om din lille guldklumps. Hun kan bare overhovedet ikke sove for sig selv om dagen. Hvis jeg lægger hende vågner hun efter 2-10 minutter og er ked af det. Så jeg sidder med hende og så sover hun en formiddagslur på ca 1 time og så igen ca ved middag 3 timer. Men hvis ikke hun sover ved mig så vågner hun.

tror det er noget med tryghed. Men lidt irriterende ar være låst fast.

Anmeld

1. september 2014

Mmy87

BinaMor skriver:

jeg ammede også fuldt ud...desværre først sent.. nok et par år. men det blev bedre og bedre. din søne r så lille. du kan slet ikke regne med noget endnu... ingen af mine piger har været gode dagssovere. den første dog værre end nr 2. prøv læs denne artikel. det hjalp altså mig for jeg fandt ud af hun havde en grund. http://www.ifavndanmark.dk/dk/?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

idag er hun stadig som 6 årige særligt sensitiv. det hjælper en til at tilrettelægge/forstå.. det gør altså noget.

udover det så er hans ører tjekket for væske?

ang slynge. sådan gik jeg med min pige.. så slappede hun af.. og husk på der findes ingen regler for spædbørn. det de sir med at sov det og det antal timer. spise der og der. det er fis i en hornlygte. jo nogle er "heldige" og har skemalagte børn. men vi er altså også mange der ikke har og hvor vi bare må tage en time af gangen. en dag af gangen. og det er okay!

Nej, hans ører er ikke tjekket. men som sagt, har han ingen problemer med at sove liggende om natten. enkelte gange er han også faldet i søvn på vores aktivitetstæppe hvor han så har fået et tæppe over sig, så tvivler på det kan have noget med ørerne at gøre?

Kan desværre ikke se hvordan hun ligger i slyngen har ham også i slynge og enkelte gange en strækvikle. Nogle dage er bedre end andre. Men må simpelthen bare gøre krav på soveværelset fra 22 til 10 hvor han sover med gode mellemrum, også selv. så m kæresten finde sig i larmen eller lægge sig et andet sted. For drengen kan på gode dage sove hele dagen væk... bare i armene på mig, men det får jeg jo ingen søvn ved...

Men ja, må vel bare acceptere det og prøve at tilpasse mig bedre efter det...  

Anmeld

1. september 2014

Mmy87

SDD skriver:

Min lille pige på 9 uger har et mønster der minder lidt om din lille guldklumps. Hun kan bare overhovedet ikke sove for sig selv om dagen. Hvis jeg lægger hende vågner hun efter 2-10 minutter og er ked af det. Så jeg sidder med hende og så sover hun en formiddagslur på ca 1 time og så igen ca ved middag 3 timer. Men hvis ikke hun sover ved mig så vågner hun.

tror det er noget med tryghed. Men lidt irriterende ar være låst fast.

her skal der så de fleste dage være bevægelse på, og har prøvet at sidde med ham, men har ikke fundet en måde hvorpå vi begge kan sove behageligt han er nemlig ikke god til at ligge mave mod mave og sove, og så har jeg svært ved at finde andre muligheder hvis jeg skal have ham i armene eller i en slynge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.