Hvorfor er det relevant at vide om han sover igennem eller ej? Specielt når du jo ovenikøbet ved hvad der "officielt" menes med at sove igennem. Så kan vores svar jo ikke være andet end subjektive.
I min bog sover mit barn ikke igennem hvis han vågner midt om natten - for så sover JEG ikke igennem. 
Det er da helt vildt relevant i forhold til at kunne svare ordentligt. Du nævner f.eks slet ikke i dit første indlæg at du går med tanker om at vænne ham fra natflasken. Så er det jo meget svært at give dig et fyldestgørende svar. Du spørger jo ikke om 12 timer er for lang tid uden mad - du spørger hvad folk opfatter som at sove igennem. Det er jo et helt andet spørgsmål, som ikke giver dig svar du kan bruge til noget.
Nu har du givet mere info, og jeg kan derfor svare:
Hvis du siger at han har haft en hård start (ved jo stadigvæk ikke helt hvad dette betyder i forhold til mad og vægt o.s.v.), så ville jeg nok vente lidt med at vænne ham fra. Specielt hvis han engang imellem sover helt fra put til vågn, så du dér får mulighed for at sove igennem.
Giv det et par måneder mere. 
Anmeld