Hvad forstår i ved : at sove igennem ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2014

modesty

Hvorfor er det relevant at vide om han sover igennem eller ej? Specielt når du jo ovenikøbet ved hvad der "officielt" menes med at sove igennem. Så kan vores svar jo ikke være andet end subjektive.

I min bog sover mit barn ikke igennem hvis han vågner midt om natten - for så sover JEG ikke igennem. 

Det er da helt vildt relevant i forhold til at kunne svare ordentligt. Du nævner f.eks slet ikke i dit første indlæg at du går med tanker om at vænne ham fra natflasken. Så er det jo meget svært at give dig et fyldestgørende svar. Du spørger jo ikke om 12 timer er for lang tid uden mad - du spørger hvad folk opfatter som at sove igennem. Det er jo et helt andet spørgsmål, som ikke giver dig svar du kan bruge til noget.

Nu har du givet mere info, og jeg kan derfor svare:

Hvis du siger at han har haft en hård start (ved jo stadigvæk ikke helt hvad dette betyder i forhold til mad og vægt o.s.v.), så ville jeg nok vente lidt med at vænne ham fra. Specielt hvis han engang imellem sover helt fra put til vågn, så du dér får mulighed for at sove igennem.

Giv det et par måneder mere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

modesty

Diana2013 skriver:

Fordi at jeg er i tvivl om det er for længe uden mad om natten? Hvis han sidst får mad kl 18.00 og så først får morgenmad kl 06. Det er alligevel mange timer. Nu har min dreng haft en svær start, og er i tvivl om at vende ham fra med flasken de gange han vågner og vil have den. Andre gange vågner han ikke ? Men kan egentlig heller ikke se hvad relevant det er for dig at vide hvorfor jeg spørger om det jeg gør.

Hov, jeg kom til at citere mig selv - se mit svar til dig herover. 

Anmeld

31. august 2014

Hullabullabulla

Diana2013 skriver:

Fordi at jeg er i tvivl om det er for længe uden mad om natten? Hvis han sidst får mad kl 18.00 og så først får morgenmad kl 06. Det er alligevel mange timer. Nu har min dreng haft en svær start, og er i tvivl om at vende ham fra med flasken de gange han vågner og vil have den. Andre gange vågner han ikke ? Men kan egentlig heller ikke se hvad relevant det er for dig at vide hvorfor jeg spørger om det jeg gør.

Han kan sagtens klare sig uden mad, så med mindre han virkelig virker sulten, så ville jeg prøve med sut

Min søn sagde selv sin putte-flaske, som han fik lidt i 19 inden han blev puttet fra som 9,5 måned, så han får aftensmad kl 17:30, og får først morgenmad kl 7, og det klarer han sig fint med

Det skal siges at han droppede flaske om natten (her menes mellem 22 og 5) da han var 3 måneder..

Anmeld

31. august 2014

Trekløver(:

Diana2013 skriver:

Ja hvordan tolker i, at sove igennem? Er det fra barnet bliver puttet, til i står op. Eller er det som sp helen Lynge fra 24- morgen? Jeg spørger lidt fordi jeg ikke ved om min 9 måneders dreng sover igennem. Han falder i søvn 18-18.30 vågner (sommetider kl 02 eller 04 og får en flaske )så står vi op mellem 5 og 07. Han spiser kl 16.30 og får en godnat flaske inden han sover. Undskyld roddet i teksten, men håber i forstår hvad jeg mener

6-7 timer i streg ser jeg som at sove igennem min sp sagde 5 timer uden mad, når de er helt små 0-6 måneder.

Anmeld

31. august 2014

Chevro

Diana2013 skriver:

Ja hvordan tolker i, at sove igennem? Er det fra barnet bliver puttet, til i står op. Eller er det som sp helen Lynge fra 24- morgen? Jeg spørger lidt fordi jeg ikke ved om min 9 måneders dreng sover igennem. Han falder i søvn 18-18.30 vågner (sommetider kl 02 eller 04 og får en flaske )så står vi op mellem 5 og 07. Han spiser kl 16.30 og får en godnat flaske inden han sover. Undskyld roddet i teksten, men håber i forstår hvad jeg mener

Vores søn sov i løbet af de første 14 dage hele natten igennem - dog vækkede jeg ham en enkelt gang for at give mad.

Så vi mener at når man sover fra 23-6, så tidligt - så var det at sove igennem.

Men når de er så gamle, vil jeg sige 20-6, er at sove igennem :-)

Anmeld

31. august 2014

Diana2013

modesty skriver:

Det er da helt vildt relevant i forhold til at kunne svare ordentligt. Du nævner f.eks slet ikke i dit første indlæg at du går med tanker om at vænne ham fra natflasken. Så er det jo meget svært at give dig et fyldestgørende svar. Du spørger jo ikke om 12 timer er for lang tid uden mad - du spørger hvad folk opfatter som at sove igennem. Det er jo et helt andet spørgsmål, som ikke giver dig svar du kan bruge til noget.

Nu har du givet mere info, og jeg kan derfor svare:

Hvis du siger at han har haft en hård start (ved jo stadigvæk ikke helt hvad dette betyder i forhold til mad og vægt o.s.v.), så ville jeg nok vente lidt med at vænne ham fra. Specielt hvis han engang imellem sover helt fra put til vågn, så du dér får mulighed for at sove igennem.

Giv det et par måneder mere. 

Hehe nej for det var ikke det med maden jeg ville have svar på, det var hvordan andre så på det at sove igennem der er så mange forskellige meninger omkring at sove igennem, og så var jeg i tvivl om min dreng sov igennem ( selvom han fik en flaske) sorry men jeg er virkelig dårlig til at formulere mig på skrift, øver mig i det

Anmeld

1. september 2014

Clisolka

Jeg fortolker det som at blive puttet ved 18.30-19-tiden, og sover til næste morgen, uden at få mad i løbet af natten 

Anmeld

1. september 2014

M (:

"Sove igennem" herhjemme er en hel nats søvn uden mad.

Dvs. at da han begyndte at "sove igennem" sov han fra 23-06 uden mad, men vågnede sommetider enkelte gange for at få en tår vand. 

Nu sover han fra 18/19-06/07 - og det oftest uden at vågne af tørst. 

Anmeld

2. september 2014

nenadol

For mig er "at sove igennem"  når de bliver putte til natten og sover til næste morgen.

Jeg mener ikke det er "at sove igennem" hvis man vågner, om det er sut , vand eller mad, det er det samme for mig.  

Barnet vågner og sover derfor ikke igennem. 

Min dreng er snart 4 og sover stadig ikke igennem.  Enkelte nætter er vi heldige og så nyder vi det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.