(marts) Vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

Mca<3

KatjaBoye skriver:

Så er natten gået og det var ikke fordi, at vællingen havde den største effekt på Lina.

Hun fik vælling kl. 20, en flaske kl. 1.45 og igen kl. 5.30. Hun får 180 ml. i sine flasker. Hun har fået en flaske igen her kl. 9.30 og sover nu.

Jeg tænker, at starte på grød på mandag når hun bliver 5 mdr. og håber, at det giver hende lidt mere "bund".

Jeg ville også starte på grød for det lyder som om hun er ret sulten om natten ..  Alex får grød ved 20 tiden . Ammet ved 22 tiden og så bliver han ammet kl ca 2-3 stykker og igen ved 6 tiden ..   Det er nok meget normalt for et amme barn at spise så tit om natten men mme burde mætte lidt mere i sær hvis hun også har fået vælling   Frem med skeen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tanja.. skriver:

Jeg ville også starte på grød for det lyder som om hun er ret sulten om natten ..  Alex får grød ved 20 tiden . Ammet ved 22 tiden og så bliver han ammet kl ca 2-3 stykker og igen ved 6 tiden ..   Det er nok meget normalt for et amme barn at spise så tit om natten men mme burde mætte lidt mere i sær hvis hun også har fået vælling   Frem med skeen

Ja, jeg må vist frem med skeen  Jeg synes også, at det er meget, at hun spiser om natten når hun får flaske. Det har hun ikke gjort hele tiden og det var derfor, at jeg tænkte, at hun skulle have vælling og hvis det ikke hjalp ville jeg gå i gang med grød

Anmeld

19. august 2009

Mca<3

KatjaBoye skriver:

Ja, jeg må vist frem med skeen  Jeg synes også, at det er meget, at hun spiser om natten når hun får flaske. Det har hun ikke gjort hele tiden og det var derfor, at jeg tænkte, at hun skulle have vælling og hvis det ikke hjalp ville jeg gå i gang med grød

Men er der ikke noget med at maven skal vænne sig til vællingen før den virker ??    Jeg syntes det har hjulpet at Alexander er begyndt at få grød og han spiser faktisk en ret heftig portion og trivedes godt på kun den ene portion ,,

Anmeld

19. august 2009

MoarHvidovre

Tanja.. skriver:

Men er der ikke noget med at maven skal vænne sig til vællingen før den virker ??   Jeg syntes det har hjulpet at Alexander er begyndt at få grød og han spiser faktisk en ret heftig portion og trivedes godt på kun den ene portion ,,

Jeg ved det faktisk ikke om maven skal det før, at vællingen virker. Jeg må lige prøve, at google det. Der står ikke noget på pakken.

Dejligt, at prinsen trives så godt på grød

Anmeld

20. august 2009

Diana...

KatjaBoye skriver:

Så er natten gået og det var ikke fordi, at vællingen havde den største effekt på Lina.

Hun fik vælling kl. 20, en flaske kl. 1.45 og igen kl. 5.30. Hun får 180 ml. i sine flasker. Hun har fået en flaske igen her kl. 9.30 og sover nu.

Jeg tænker, at starte på grød på mandag når hun bliver 5 mdr. og håber, at det giver hende lidt mere "bund".

Det blev bedre her da vi havet været på grød et stykke tid   Han vågner kl 2 for at ville have sutte og sover så til kl 6.30 

Håber det fortsætter sådan og vi er helt ude af det med den første tand ind til videre. 

Håber det bliver bedre når i begynder på grød. 

Anmeld

20. august 2009

MoarHvidovre

Diana... skriver:

Det blev bedre her da vi havet været på grød et stykke tid   Han vågner kl 2 for at ville have sutte og sover så til kl 6.30 

Håber det fortsætter sådan og vi er helt ude af det med den første tand ind til videre. 

Håber det bliver bedre når i begynder på grød. 

Ingen held i nat med vællingen. Lina fik vælling kl. 19.30, MME kl. 0.30 og igen kl. 5. Jeg kan godt mærke, at jeg er mere oppe samtidig med, at jeg også har været oppe 2 gange med Luka.

Hvad for noget grød startede I med? og lavede I det selv?

Anmeld

20. august 2009

Diana...

KatjaBoye skriver:

Ingen held i nat med vællingen. Lina fik vælling kl. 19.30, MME kl. 0.30 og igen kl. 5. Jeg kan godt mærke, at jeg er mere oppe samtidig med, at jeg også har været oppe 2 gange med Luka.

Hvad for noget grød startede I med? og lavede I det selv?

Det kunne godt lyde som om hun har brug for noget mere mættende. Jeg startet med risgrød og hirsegrød i starten købte jeg det færdiglavet der bare lige skal hældes i noget varmt vand men det fortryder jeg først fordi det er så dyrt så når de begynder at spise store portioner så det mega dyrt og for det andet så det meget søder end det hjemmelavet så jeg havet en KAMP med Lucas for at få ham til at spise midt eget nu spiser han hjemmelavet af ALT frugt mos og grød osv det meget billiger og så det jo super nemt. 

UHH ja når Luka samtidig har været oppe PUHA det altså bare hård man kan godt mærke vores kroppe ikke er bygget til at vi skal op om natten var   

Da Lucas tand kom var vi os oppe en mill gange til sidst kunne jeg bare ikke mere så måtte Claus overtage og jeg satte mig til at tude for enden af sengen griner.

Håber i snart får noget natte ro. 

Knus

Anmeld

20. august 2009

MoarHvidovre

Ja, det er hårdt, at være oppe flere gange om natten - med begge to. Lina har jo altid været super god om natten - kun været oppe 1 gang. Jeg ved godt, at jeg ikke skal brokke mig når jeg hører nogen af jer andre  Nej, vores kroppe er ikke bygget til det natteroderi.

Jeg har stået og kigget på grøden i supermarked, men ikke købt noget endnu. Jeg startede med købegrød til Luka og gik så over til, at lave det selv, da han blev lidt større.

Jeg tror, at jeg må prøve med, at lave noget selv. Skal bare lige finde ud af, hvordan at jeg gør det.

Kh.
Katja

Anmeld

21. august 2009

Diana...

KatjaBoye skriver:

Ja, det er hårdt, at være oppe flere gange om natten - med begge to. Lina har jo altid været super god om natten - kun været oppe 1 gang. Jeg ved godt, at jeg ikke skal brokke mig når jeg hører nogen af jer andre  Nej, vores kroppe er ikke bygget til det natteroderi.

Jeg har stået og kigget på grøden i supermarked, men ikke købt noget endnu. Jeg startede med købegrød til Luka og gik så over til, at lave det selv, da han blev lidt større.

Jeg tror, at jeg må prøve med, at lave noget selv. Skal bare lige finde ud af, hvordan at jeg gør det.

Kh.
Katja

Det er så nemt 

Har du den bog der hedder Mad til spædbørn og småbørn?
Den er super god. 

Jeg har hele tiden ville selv men kunne sgu aldrig finde det ris mel og hirsemel men det jo nok fordi det ikke hedder det griner så jeg spurgte min veninde og hun fortalte så det hed Fuldkornsrismel og hirseflager så var det en del nemmer lige pludselig ha ha.

Knus

Anmeld

21. august 2009

MoarHvidovre

Diana... skriver:

Det er så nemt 

Har du den bog der hedder Mad til spædbørn og småbørn?
Den er super god. 

Jeg har hele tiden ville selv men kunne sgu aldrig finde det ris mel og hirsemel men det jo nok fordi det ikke hedder det griner så jeg spurgte min veninde og hun fortalte så det hed Fuldkornsrismel og hirseflager så var det en del nemmer lige pludselig ha ha.

Knus

Nej, jeg har ikke den bog. Jeg har fået en der hedder Barnemad fra min sp. Der står hvordan, at jeg skal lave grød. Jeg må op og købe det mel, så vi kan komme igang.

Lina sov rigtig flot i nat. Hun fik MME kl. 18, vælling kl. 20 og hold lige fast, hun vågnede først kl. 4.30 og ville have MME.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.