bør jeg gøre noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

939 visninger
14 svar
2 synes godt om
31. august 2014

Kay

Siden fredag eftermiddag har jeg haft plukveer, dag og nat, om jeg slapper af eller ej, de har ikke et regelmæssiget mellemrum eller noget men de kommer altid med mindre end en halv time i mellem

Lillesøster har også moslet en del nede ved mit bækken og jeg har haft en meget tyngende følelse, 

Nogle af plukveerne gør ondt men ikke som veer, dog så meget så jeg vågnede nogle gange af det i nat og havde svært ved at falde i søvn i går aftes selvom jeg var meget træt

Jeg er hypermobil i mit bækken og har fået afvide at jeg højestsandsynligt ikke når til termin

Nu er jeg jo andenrangs fødende, og har derfor tænkt at jeg har jo ikke veer så der sker jo ikke noget

Men er jo kun 33+5 så ved ikke rigtig om jeg burde gøre noget

Havde også mange plukveer med Elna også, men ikke der var der i så lange perioder, havde godtnok opstarts veer med uregelmæssig mellemrum en uge op til Elnas fødsel, der da de rigtige veer kom kun tog 3 timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Bak

Kay skriver:

Siden fredag eftermiddag har jeg haft plukveer, dag og nat, om jeg slapper af eller ej, de har ikke et regelmæssiget mellemrum eller noget men de kommer altid med mindre end en halv time i mellem

Lillesøster har også moslet en del nede ved mit bækken og jeg har haft en meget tyngende følelse, 

Nogle af plukveerne gør ondt men ikke som veer, dog så meget så jeg vågnede nogle gange af det i nat og havde svært ved at falde i søvn i går aftes selvom jeg var meget træt

Jeg er hypermobil i mit bækken og har fået afvide at jeg højestsandsynligt ikke når til termin

Nu er jeg jo andenrangs fødende, og har derfor tænkt at jeg har jo ikke veer så der sker jo ikke noget

Havde også mange plukveer med Elna også, men ikke der var der i så lange perioder, havde godtnok opstarts veer med uregelmæssig mellemrum en uge op til Elnas fødsel, der da de rigtige veer kom kun tog 3 timer

Hvad er aftalen med jordemoder/læge? Har du talt med dem om de mange plukveer? Du er jo lige på grænsen til, om man giver lungemodner eller ej. Du lyder ikke til at være i fødsel, men det er jo svært at sige, hvordan det udvikler sig. Jeg synes, du skal ringe til dit fødested og høre, hvordan du skal forholde dig. Og så skal du nok ikke rende til 40 års fødselsdage i et par timer du bør nok tage den helt med ro.

Anmeld

31. august 2014

Kay

Bak skriver:

Hvad er aftalen med jordemoder/læge? Har du talt med dem om de mange plukveer? Du er jo lige på grænsen til, om man giver lungemodner eller ej. Du lyder ikke til at være i fødsel, men det er jo svært at sige, hvordan det udvikler sig. Jeg synes, du skal ringe til dit fødested og høre, hvordan du skal forholde dig. Og så skal du nok ikke rende til 40 års fødselsdage i et par timer du bør nok tage den helt med ro.

Jm siger at jeg jo som andengangs fødende ved hvordan veer føles og kender forskel på veer og plukveer 

Og ja det gør jeg jo også, og nej rigtig nok, med fødselsdagen men det var en stille og rolig en, hvor jeg kunne sidde og slappe af og spise 

Anmeld

31. august 2014

cwl

Kay skriver:

Altså jeg ville nok blive tjekket også fordi du føler det tyngder nede i bækkenet... Jeg fødte selv i uge 34 og havde ikke været opmærksom på mine forandringer.

Anmeld

31. august 2014

Kay

cwl skriver:

Altså jeg ville nok blive tjekket også fordi du føler det tyngder nede i bækkenet... Jeg fødte selv i uge 34 og havde ikke været opmærksom på mine forandringer.

Kunne godt være jeg skulle ringe og høre hvad de siger, bare for at være sikker

Anmeld

31. august 2014

cwl

Kay skriver:

Kunne godt være jeg skulle ringe og høre hvad de siger, bare for at være sikker

Ja det synes jeg. De kan i hvert fald tjekke om din livmoderhals er intakt...

Anmeld

31. august 2014

Kay

cwl skriver:

Ja det synes jeg. De kan i hvert fald tjekke om din livmoderhals er intakt...

Ringede der ind og fik fat i hvad der lød som en ældre jm  som meget pænt fortalte mig at "det var penuts" når man er 2 gangs gravid, og hvis jeg ellers havde det godt så var der ingen grund til bekymring, og så skulle jeg ellers bare vente på at jeg får veer og hvis jeg fik det i dag ville de ikke stoppe det alligevel da jeg næsten er 34+

Anmeld

31. august 2014

LinLin

Her mosler lillesøster også rigtigt godt nede i bækkenet og jeg tænker tit at nu går vandet synes også det tynger rigtigt godt allerede og at de dersens plukveer indimellem "strammer" så meget at jeg tænker at de nok snart går over i veer!

Jeg er 34+5 ...

Anmeld

31. august 2014

cwl

Kay skriver:

Ringede der ind og fik fat i hvad der lød som en ældre jm  som meget pænt fortalte mig at "det var penuts" når man er 2 gangs gravid, og hvis jeg ellers havde det godt så var der ingen grund til bekymring, og så skulle jeg ellers bare vente på at jeg får veer og hvis jeg fik det i dag ville de ikke stoppe det alligevel da jeg næsten er 34+

Oki der er alligevel sket en del på 4 år. Den gang prøvede de og stoppe veerne men nåede det ikke..

Håber bare ikke for dig at du går i fødsel. Jeg var heldig kun at være indlagt i 10 dage (det var hårdt når man havde en på næsten 3 derhjemme) De siger jo at man kan risikere at være indlagt til terminen og det er sku lang tid..

Så slap af så meget som overhovedet muligt..

Anmeld

31. august 2014

Kay

LinLin skriver:

Her mosler lillesøster også rigtigt godt nede i bækkenet og jeg tænker tit at nu går vandet synes også det tynger rigtigt godt allerede og at de dersens plukveer indimellem "strammer" så meget at jeg tænker at de nok snart går over i veer!

Jeg er 34+5 ...

ja jeg tænker også at det måtte være ved at være et par gange i nat... men hun øver sig nok bare til den store finale... 

fik i altfald afvide at hvis det ikke virkede at slappe af så måtte jeg jo lave lidt, så huset ikke gik i stå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.