Hvornår er første undersøgelse ved lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
10 svar
1 synes godt om
30. august 2014

Bettezen

Som overskriften lyder.  Hvornår burde jeg bestille tid til første besøg ved lægen? Jeg havde min sidste mens d. 29 juli. Så ifølge diverse hjemmesider er jeg idag 5+0 (hvilket jeg kan læse hedder uge 6) ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2014

Mutti2

Omkring 9. Uge mener jeg det er Men ring bare til lægesekretæren i næste uge og fortæl om omstændighederne, så ved hun præcis hvornår du skal have en tid

Og stort tillykke med din lille spire

Anmeld

30. august 2014

Bettezen

Læste bare et sted på nettet at uge 6 18  og 35 var lægebesøg uger. 

Synes uge 6 er tidligt.  Så blev lidt forvirret. 

Anmeld

30. august 2014

Mutti2

Bettezen skriver:

Læste bare et sted på nettet at uge 6 18  og 35 var lægebesøg uger. 

Synes uge 6 er tidligt.  Så blev lidt forvirret. 

https://www.baby.dk/videnom/4p137/graviditet-unders oegelser-i-graviditeten.aspx

Der står godt nok 6-10 uge.... Så det er nok forskellig fra læge til læge

Anmeld

30. august 2014

Bettezen

Har forresten smerter i maven over i højre side. De er taget til i løbet af natten og her til morgen. Er lidt bekymret. Vil i tøve med at ringe til vagtlægen og spørger.  

Anmeld

30. august 2014

AnnaK89

Smerterne er meget normale - det er ligamentsmerter. Så længe du ikke bløder, så er det okay.

Mht. lægebesøg, så er det først efter uge 8, da du skal være hele 8 uge henne for at få taget den blodprøve som de skal bruge ved nf. Tages den for tidligt, så kan den ikke bruges.

Anmeld

30. august 2014

Mor til F

Jeg var ved lægen første gang,  da jeg var 9+0

Anmeld

30. august 2014

Sunsmile

Bettezen skriver:

Som overskriften lyder.  Hvornår burde jeg bestille tid til første besøg ved lægen? Jeg havde min sidste mens d. 29 juli. Så ifølge diverse hjemmesider er jeg idag 5+0 (hvilket jeg kan læse hedder uge 6) ? 

Jeg sys du skal vente til efter 8+0, da du så kan få taget din blodprøve samtidigt eller kort efter, det var det min læge anbefalede.

2. besøg er først i uge 25

Anmeld

30. august 2014

Sunsmile

Bettezen skriver:

Har forresten smerter i maven over i højre side. De er taget til i løbet af natten og her til morgen. Er lidt bekymret. Vil i tøve med at ringe til vagtlægen og spørger.  

Du kan jo altid ringe og spørge, men det kan jo godt være almindelige graviditets symptomer. Jeg ville først ringe hvis det gjorde ulideligt ondt eller det begyndte at bløde.

Anmeld

30. august 2014

Stimap

Ved min læge hedder det sig efter 9+0... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.