Gravid og skænderi med manden (HJÆLP)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
3 svar
1 synes godt om
29. august 2014

Cath44

Hej piger.
Jeg et gravid i niende uge og jeg burde være super glad.
Men... Min mand og jeg blev gift i maj måned her i 2014 og det var helt fantastisk, da vi ikke havde kendt hinanden særlig længe. Vi blev forelsket i hinanden med det samme og havde det så fantastisk dejligt. Eventyr drømmen.
Da vi boede i 2 forskellige lande er vi først ordenligt flyttet sammen her for ca. 5 uger siden.
Det er virkelig et forfærdeligt. Vi skændes hver eneste dag og han beskylder mig konstant for at være en løgner. Han kan blive så ubehagelig til tider at han kalder mig virkelig upassende ord. Det er ikke rart at høre på når man er gravid og ved at man intet har gjort.
Jeg ved selvfølgelig godt at vi gravide kan være hormonelle til tider, men hans opførelse er rædselsfuld og det gør mig så ked af det. Nogen gange tænker jeg: vil jeg virkelig gerne ha et barn med ham- en hel livstid.
Får jo selvfølgelig dårlig samvittighed overfor babyen, ikke ham.
Vi skændes så slemt at vi næsten slår op, eller rettere sagt, flyveren blir bestilt tilbage til Danmark.
Det er så udkørende, trættende og jeg er bare så vred på ham over hans opførelse. Føler virkelig det er kørt så langt ud at det ikke kan redes. Da jeg blev gravid ændredes vores forhold helt, ingen drinks, byture osv. Min mand drikker meget og jeg føler mig så kedelig og problem fyldig når vi er sammen.
Jeg blir virkelig sindsyg og har lyst til at løbe væk. Jeg håber virkelig at høre fra jer og muligvis modtage nogle gode råd.

Tak på forhånd
??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2014

Newsence

Måske en lille ferie til Danmark ? Som jeg forstod det sidder du i udlandet ikke ???

Tá en tur hjem alene og besøg noget familie og få lidt afstand på og se om du savner ham eller føler dig lykkeligere uden og så har du svaret...

Derudover vil jeg komme med to ting.
1. Du siger det ændrede sig da du blev gravid så det er jo egentlig ikke længe... Men har du tænkt på om han er lidt i panik??? I har jo ikke været gift så længe så måske han slet ikke føler sig klar??? Måske skulle du prøve at snakke med ham og se hvad der sker inden du gør noget drastisk..

2. Hvis samtalen ikke ændre noget skal du også tænke på at en forældre der drikker meget ikke er et sundt miljø for et barn.. Det er et miljø med skænderier og mor der bliver kaldt løgner heller ikke så uanset hvad syntes jeg du skal slå fast at det skal stoppe ( og nej ikke " når baby kommer såååå " der skal allerede nu ske en ændring i hans opførsel over for dig...

Held og lykke

Anmeld

29. august 2014

Silas&Mille

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg du skal hoppe på flyveren hjem til Danmark.

Hverken du eller babyen er tjent med sådan en mand.

Anmeld

29. august 2014

Trekløver(:

Cath44 skriver:

Hej piger.
Jeg et gravid i niende uge og jeg burde være super glad.
Men... Min mand og jeg blev gift i maj måned her i 2014 og det var helt fantastisk, da vi ikke havde kendt hinanden særlig længe. Vi blev forelsket i hinanden med det samme og havde det så fantastisk dejligt. Eventyr drømmen.
Da vi boede i 2 forskellige lande er vi først ordenligt flyttet sammen her for ca. 5 uger siden.
Det er virkelig et forfærdeligt. Vi skændes hver eneste dag og han beskylder mig konstant for at være en løgner. Han kan blive så ubehagelig til tider at han kalder mig virkelig upassende ord. Det er ikke rart at høre på når man er gravid og ved at man intet har gjort.
Jeg ved selvfølgelig godt at vi gravide kan være hormonelle til tider, men hans opførelse er rædselsfuld og det gør mig så ked af det. Nogen gange tænker jeg: vil jeg virkelig gerne ha et barn med ham- en hel livstid.
Får jo selvfølgelig dårlig samvittighed overfor babyen, ikke ham.
Vi skændes så slemt at vi næsten slår op, eller rettere sagt, flyveren blir bestilt tilbage til Danmark.
Det er så udkørende, trættende og jeg er bare så vred på ham over hans opførelse. Føler virkelig det er kørt så langt ud at det ikke kan redes. Da jeg blev gravid ændredes vores forhold helt, ingen drinks, byture osv. Min mand drikker meget og jeg føler mig så kedelig og problem fyldig når vi er sammen.
Jeg blir virkelig sindsyg og har lyst til at løbe væk. Jeg håber virkelig at høre fra jer og muligvis modtage nogle gode råd.

Tak på forhånd
??

Det lyder som et meget usundt og uligevægtigt forhold, sådan som jeg læser det skrevne. Alt i jeres forhold er måske gået lige lidt for hurtigt, og du har nok ikke kendt hans "sande jeg", før end det var for sent og du var blevet gift med ham og var blevet gravid med hans barn. I har måske været blændede af den susende forelskelse. Det er vi mange der nok har oplevet.

Jeg foreslår jer at gå i parterapi og så må du få din mand til at opsøge en psykolog, så hans temperament kan komme under kontrol. En baby og et så slemt temperament er en dårlig kombination. Lige om lidt skal han sætte sig selv til side for et lille væsen, som er 100 procent afhængig af ham og dig.

Mærk efter nede i maven, om du er parat til at kæmpe sammen med ham, og om han er klar til det? Det er ikke i orden at han behandler dig på den måde!

Hvis ikke det bliver bedre med det samme, så ville jeg hvis jeg var dig, få mit barn alene og stå for mig selv. Inddrage ham så meget han har lyst til, men bo selv med jeres barn. Barnet fortjener en god start på livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.