planerneændres lidt... og det betyder meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
16 svar
4 synes godt om
28. august 2014

Kay

ja... gravid 33+2, med høj riciko for at føde før termin (i følge læge og jm) på grund af hypermobilt bækken... 

og de formoder også at fødslen kommer til at gå MEGET hurtigt... da jeg fødte hurtigt første gang... 

nå men nok om det.... da jeg fødte elna gik amningen jo ikke helt i top, der var ikke mad nok... heller ikke selvom jeg lagde hende til hele tiden, og forsøgte at malke ud efter aminig... der kom ikke en dråbe mere...

jeg måtte fra hun var 3 uger suplere med mme dette fungerede ind til hun var 4½ måned gammel hvor hun ikke længere ville ammes

senere fandt lægern ud af at jeg havde et ekstre bryst i hver armhule, uden mælke gange ned til de "rigtige bryster" og ja det havde gjort sindsygt ondt i ca. 8-9 måneder da de fandt frem til det... jeg kunne ikkr havde bh på eller faktisk kunne jeg ikke rigtig havde andet end tunikaer på, da alt der bare ramte mine armhuler gjorde mega ondt, da mine armhuler jo sjovt nok var fyldte af mælk...

på den baggrund blev jeg denne gang henvist til amme rådgivning, på herlev hvor jeg også skal føde... og var afsted i dag... 

en rigtig fin oplevelse med en sød sygeplejerske fra barsels gangen der var meget forstående og lydhør... 

men så kom hendes løsnings forslag som jeg ikke lige havde regnet med... jeg troede jo at jeg skulle føde ambulant... og hjem igen til elna hurtigt... 

men... jeg skal være indlagt minimum et døgn og gerne 2-3, på grund af min "historie" og der efter komme til konsultation og få lille pigen vejet og tjekket op på amningen flere gange efterfølgende... 

jeg tænkte at jeg ville få fortlat lidt teknikker i dag og så var det ellers bare hjem når hun blev født.... og det er jo selvfølgelig bare et tilbud... men nøj jeg har det blandet... 

jeg forventer jo at kunne tage hjem til vores dejlige store pige hurtigt... men samtidig vil jeg jo gerne gøre hvad jeg kan for at få amningen til at fungere bedre denne gang... 

tror jeg har besluttet mig for at tage det som et tilbud, og mærke efter når jeg har født, hvad der føles mest rigtig for os... men mine tanker kredser jo om det... da jeg ikke vil svigte hverken elna eller lillesøster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

Masig

Kay skriver:

ja... gravid 33+2, med høj riciko for at føde før termin (i følge læge og jm) på grund af hypermobilt bækken... 

og de formoder også at fødslen kommer til at gå MEGET hurtigt... da jeg fødte hurtigt første gang... 

nå men nok om det.... da jeg fødte elna gik amningen jo ikke helt i top, der var ikke mad nok... heller ikke selvom jeg lagde hende til hele tiden, og forsøgte at malke ud efter aminig... der kom ikke en dråbe mere...

jeg måtte fra hun var 3 uger suplere med mme dette fungerede ind til hun var 4½ måned gammel hvor hun ikke længere ville ammes

senere fandt lægern ud af at jeg havde et ekstre bryst i hver armhule, uden mælke gange ned til de "rigtige bryster" og ja det havde gjort sindsygt ondt i ca. 8-9 måneder da de fandt frem til det... jeg kunne ikkr havde bh på eller faktisk kunne jeg ikke rigtig havde andet end tunikaer på, da alt der bare ramte mine armhuler gjorde mega ondt, da mine armhuler jo sjovt nok var fyldte af mælk...

på den baggrund blev jeg denne gang henvist til amme rådgivning, på herlev hvor jeg også skal føde... og var afsted i dag... 

en rigtig fin oplevelse med en sød sygeplejerske fra barsels gangen der var meget forstående og lydhør... 

men så kom hendes løsnings forslag som jeg ikke lige havde regnet med... jeg troede jo at jeg skulle føde ambulant... og hjem igen til elna hurtigt... 

men... jeg skal være indlagt minimum et døgn og gerne 2-3, på grund af min "historie" og der efter komme til konsultation og få lille pigen vejet og tjekket op på amningen flere gange efterfølgende... 

jeg tænkte at jeg ville få fortlat lidt teknikker i dag og så var det ellers bare hjem når hun blev født.... og det er jo selvfølgelig bare et tilbud... men nøj jeg har det blandet... 

jeg forventer jo at kunne tage hjem til vores dejlige store pige hurtigt... men samtidig vil jeg jo gerne gøre hvad jeg kan for at få amningen til at fungere bedre denne gang... 

tror jeg har besluttet mig for at tage det som et tilbud, og mærke efter når jeg har født, hvad der føles mest rigtig for os... men mine tanker kredser jo om det... da jeg ikke vil svigte hverken elna eller lillesøster

Kender godt til følelsen, fik lige at vide idag af en jordemoder at jeg skal føde på et andet sygehus end jeg lige havde regnet med pga min medicin, og at vi så skal være indlagt 2-3 døgn da baby skal observeres. Havde en rigtig god oplevelse sidst på "vores eget" sygehus, og havde da også planlagt at skulle føde der igen, men sådan gik det så ikke lige...

Men når nu jeg alligevel skal være indlagt et par dage håber jeg også at jeg kan få amningen til at fungere denne gang...

Jeg tænker hellere det og amningen så går godt fremfor at skulle hurtigt hjem og det hele går i ged... Jeg er sikker på Fabian bare vil hygge sig med mormor og morfar mens vi er indlagt 

Anmeld

28. august 2014

Tulle28

Hmmm... Jeg tror at jeg ville, som du selv skriver, tage det som et tilbud og så være åben for at det måske ender med, at du ikke føder ambulant.

Da jeg fødte vores yngste troede jeg også bare at jeg skulle hjem med det samme bagefter, men jeg endte med at få en 3. grads bristning og skulle syes på OP og kunne derfor ikke bare liiiiige tage hjem med det samme (selvom jeg var klar) Og jeg blev SÅ skuffet, for jeg savnede min ældste datter så sindssygt meget.

Hvad jeg prøver at sige er, at der jo kan komme andre ting i vejen end amningen - så hav et åbent sind. Og måske bliver amningen mere uproblematisk denne gang, du har jo prøvet det før, så teknikken kender du jo

Anmeld

28. august 2014

Kay

Masig skriver:

Kender godt til følelsen, fik lige at vide idag af en jordemoder at jeg skal føde på et andet sygehus end jeg lige havde regnet med pga min medicin, og at vi så skal være indlagt 2-3 døgn da baby skal observeres. Havde en rigtig god oplevelse sidst på "vores eget" sygehus, og havde da også planlagt at skulle føde der igen, men sådan gik det så ikke lige...

Men når nu jeg alligevel skal være indlagt et par dage håber jeg også at jeg kan få amningen til at fungere denne gang...

Jeg tænker hellere det og amningen så går godt fremfor at skulle hurtigt hjem og det hele går i ged... Jeg er sikker på Fabian bare vil hygge sig med mormor og morfar mens vi er indlagt 

ja men "problemet" ligger i at her arbejder alle bedster... og ingen kan havde hende... andet end min svigerinde der pjekker fra hendes uddannelse for at tage hende den dag jeg skal føde... så syntes jeg at de døgn er laaaang tid at jeg skal være alene på hospitalet væk fra far og elna... 

Anmeld

28. august 2014

Kay

Tulle28 skriver:

Hmmm... Jeg tror at jeg ville, som du selv skriver, tage det som et tilbud og så være åben for at det måske ender med, at du ikke føder ambulant.

Da jeg fødte vores yngste troede jeg også bare at jeg skulle hjem med det samme bagefter, men jeg endte med at få en 3. grads bristning og skulle syes på OP og kunne derfor ikke bare liiiiige tage hjem med det samme (selvom jeg var klar) Og jeg blev SÅ skuffet, for jeg savnede min ældste datter så sindssygt meget.

Hvad jeg prøver at sige er, at der jo kan komme andre ting i vejen end amningen - så hav et åbent sind. Og måske bliver amningen mere uproblematisk denne gang, du har jo prøvet det før, så teknikken kender du jo

ja jeg ved godt der kan ske andre ting... og det er jeg også åben for...  men har måske bare den tanke at jeg udsætter min datter for et "svigt" "bare" på grund af amning, npr hun jo har klaret det fint med at blive supleret med flaske... hvis du forstår?

Anmeld

28. august 2014

Masig

Kay skriver:

ja men "problemet" ligger i at her arbejder alle bedster... og ingen kan havde hende... andet end min svigerinde der pjekker fra hendes uddannelse for at tage hende den dag jeg skal føde... så syntes jeg at de døgn er laaaang tid at jeg skal være alene på hospitalet væk fra far og elna... 

Det er selvfølgelig rigtigt, men de kan vel komme ind og besøge jer alle dagene?

Anmeld

28. august 2014

ms86

Jeg synes ikke du skal se det som om du svigter din ældste datter, men derimod for en mulighed for at have ro til at lære den lille ny at kende.. Og hvis amningen kan komme op at køre synes jeg det er et rigtig godt tilbud.  

Jeg var indlagt sammen med min datter i 2,5 døgn efter fødslen og ja, jeg savnede min kæreste at dele det nye lille mirakel med (han tog hjem til vores ældste), men det var samtidig skønt at have ro på til at kigge den lille ny ind i øjnene og have hende liggende hos mig. Og der er jo ikke noget i vejen for at få besøg af far og storesøster - det er sjovt for alle parter. 

Anmeld

28. august 2014

AnnaK89

Åh kender godt følelsen

Jeg er jo 3. gangs og havde forventet at jeg bare skulle direkte hjem efter fødslen - men nu står der skrevet i min journal, at jeg kun må føde ambulant hvis det er forsvarligt Og det tyder det ikke på at det er.
Skal højst sandsynligt have blod efter fødslen og så bliver jeg jo indlagt.

Men har da virkelig bare allermest lyst til bare at komme hjem i min egen seng og til storesøster bagefter.

Synes også du skal vente til efter fødslen og så mærke efter i dig selv - det er jo ikke rigtig til at sige hvordan du har det bagefter

Anmeld

28. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da vi fik thea, kom hun jo 6 uger før tid, så dengang havde vi ik et alm amme forløb. Hun fik sonde i 1 1/2 uge, inden hun var stor nok til at ku spise ved mig.

Da vi så sku ha alberte, lavede vi en aftale med jodrdmoren om at vi ku blive indlagt i 3-4 dage indtil amningen bare kørte, hvis vi havde behov for det. Syntes det var rart at vi havde muligheden for at få styr på det inden vi sku hjem.

Dog endte det med at vi var indlagt 4 døgn pga fødsels komplikationer ( feber og infiktion under fødslen, blodtab og guldsot ) så vi havde slet ik mulighed for at komme hjem før alligevel. Kærsten tog på arbejde og var hos thea mens jeg var på sygehuset. Thea var i børnehave osv. Syntes det fungerede ok. Vh stine

Anmeld

28. august 2014

Happiness

Jeg fik tilbudt at være på barselsgangen i 5 døgn. Blev dog kun 2 døgn. Eller 2½ blev det til  

Jeg var ligesom dig i vildrede, da jeg ikke havde lyst til at være væk fra Lukas så længe. Han skulle jo til at have en helt ny rolle, så skulle han da ikke undvære sin mor! 

Jeg er dog lykkelig for at jeg gjorde det. Jeg fik en ro med Nikoline, der gjorde at jeg havde maks overskud til Lukas, da jeg så kom hjem. Plus at det var guld værd at have alene tid med Nikoline, og blive vartet op af personalet

Stig blev 1½ døgn, hvorefter han tog hjem og hentede Lukas fra vuggestue, og blev hjemme med ham. Kørte ham i vuggestue dagen efter, og kørte derefter ud til mig og Nikoline, og tog os så med hjem efter hæl prøven.

Lukas havde dog været oppe og besøge os på hospitalet dagen efter jeg fødte (fødte sent aften)

For os var det vigtigst at Lukas fik en nogenlunde normal hverdag. DVS at han kom i institution, selv om begge sæt bedster havde tilbudt at holde fri. 

Det var hårdt at være der alene, men godt givet ud i vores situation  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.