Dp ringer 3 gange i denne uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2014

Fru Hansen

Hej trådstarter:-)

Hvordan ser det ud i dag? Er der en ændring? Har i taget en snak med dagplejeren?

Reagerer dit barn måske på at de andre børn går hjem tidligt? Måske er det, det dagplejeren fejltolker som mavesmerter?

Jeg har før haft børn der var ganske glad en hel dag men som bare syntes at det var svært at være den sidste der blev hentet. Det gav sig udslag i små-pjevsende adfærd og kunne sagtens fejl-aflæses.

Og lige en side bemærkning: Hvis alle børn går hjem kl. 14 så har dagplejeren altså fri. Og skal ikke blive hjemme på sin pind til kl 16.30.
Hvis alle børnene i en institution er gået før lukketid går personalet vel også hjem. Det gør de i hvert fald i den børnehave og sfo mine egne børn har gået i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

LinLin

Fru Hansen skriver:

Hvordan ser det ud i dag? Er der en ændring? Har i taget en snak med dagplejeren?

Reagerer dit barn måske på at de andre børn går hjem tidligt? Måske er det, det dagplejeren fejltolker som mavesmerter?

Jeg har før haft børn der var ganske glad en hel dag men som bare syntes at det var svært at være den sidste der blev hentet. Det gav sig udslag i små-pjevsende adfærd og kunne sagtens fejl-aflæses.

Og lige en side bemærkning: Hvis alle børn går hjem kl. 14 så har dagplejeren altså fri. Og skal ikke blive hjemme på sin pind til kl 16.30.
Hvis alle børnene i en institution er gået før lukketid går personalet vel også hjem. Det gør de i hvert fald i den børnehave og sfo mine egne børn har gået i.

Vil bare lige svare på det sidste: nej det gør de ikke! Der hvor jeg arbejder skal vi i hvert fald blive der til kl 17 uanset om det sidste barn bliver hentet kl 16 (har prøvet at sidde en time uden børn d. 23. Dec )
- grundet de sager hvor børn er blevet glemt ved lukning

Anmeld

2. september 2014

Chevro

Anonym skriver:

Hej piger. Mit barn er glad for sin Dp. Der har været rigtig mane ting her på det sidste med hende. Det vil jeg ikke gå ind på nu...  Mit barn har haft lidt ondt i maven i forbindelse med aff. Da han har fået taget biopsien i endetarmen for 14 dage siden. Vi havde ham hjemme i 5 dage. Så gik det over. Nu har han luftindtag når han skal lave. Hans Dp har ringet 3 gange i denne uge hver dag 14.00 og siger at vi skal hente ham for han har ondt. Når vi henter er der slet intet. Han er glad. De andre børn er blevet hentet ca 14.15. Idag spurgte hun om vi ku hente ham kl 14 for der begynder maven at drille. Hmm...  Så siger mit barn Idag uden At vi snakkede om det. Dorte (falsk navn) spørger mig om mig har ondt i maven, mig siger nej, Dorte siger, jo du har ondt i maven.  Jeg er begyndt at tro at hun bare vil have tidligt fri. Hvad ville i gøre? Ringe til Dp kontor? Eller ? 

Havde klart kontaktet kontoret!! Og bedt om en ny!

Anmeld

2. september 2014

Fru Hansen

LinLin skriver:

Vil bare lige svare på det sidste: nej det gør de ikke! Der hvor jeg arbejder skal vi i hvert fald blive der til kl 17 uanset om det sidste barn bliver hentet kl 16 (har prøvet at sidde en time uden børn d. 23. Dec )
- grundet de sager hvor børn er blevet glemt ved lukning

Sjovt som det er forskelligt rundt omkring :-) Som skrevet går de i min datters børnehave og sfo. Og faktisk ville jeg som dagplejer skulle indberette det som afspadsering hvis alle mine børn går før et vist tidspunkt.  Det er dog aldrig sket at de går så tidligt her. De dage mine går før tid drejer det sig max om 30 min. før lukketid. 

Hvordan mener man at det kan gavne at i sidder uden børn? Hvis i går til tiden kunne man vel i teorien også glemme et barn hvis forældrene ikke afhenter rettidigt? Det er ikke så nemt at glemme et barn i dagplejen når der kun er fire

Som dagplejer bruger jeg desuden en del fritid på mit arbejde. Jeg ville være ked af hvis jeg ikke kunne forlade posten når børnene var gået.

Anmeld

2. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Fru Hansen skriver:

Jeg tror nu ikke trådstarter mener at dp mor skal blive til kl 16 men jeg læser det som at dp mor nærmest står klar til at gå lige så snart ts er ankommet - og det synes jeg ikke er i orden. 

Anmeld

2. september 2014

LinLin

Fru Hansen skriver:

Sjovt som det er forskelligt rundt omkring :-) Som skrevet går de i min datters børnehave og sfo. Og faktisk ville jeg som dagplejer skulle indberette det som afspadsering hvis alle mine børn går før et vist tidspunkt.  Det er dog aldrig sket at de går så tidligt her. De dage mine går før tid drejer det sig max om 30 min. før lukketid. 

Hvordan mener man at det kan gavne at i sidder uden børn? Hvis i går til tiden kunne man vel i teorien også glemme et barn hvis forældrene ikke afhenter rettidigt? Det er ikke så nemt at glemme et barn i dagplejen når der kun er fire

Som dagplejer bruger jeg desuden en del fritid på mit arbejde. Jeg ville være ked af hvis jeg ikke kunne forlade posten når børnene var gået.

Pas - har ikke lavet reglen. Men den er kommet efter de andre steder er gået før tid, hvor de har troet alle børn var hentet, og så har der ligget en i krybberummet... Mener også der blev lukket et sted hvor et barn sad på toilettet - og så er forældrene kommet lidt i fem eller lidt over til en låst dør....

Anmeld

2. september 2014

Mami

Uanset hvad ringer man ikke til folk for at hente og så selv står på og klar til at forlade lejligheden  Not cool! 

Har du snakket med dp, ts?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.