Jeg er selv dagplejer så vil da lige give mine tanker med på vejen :-)
Jeg oplever også til en sjælden gang at børn kan se ud som om de er hjemsendt på forkert grundlag.
De hænger og er sløje eller uoplagte hos mig. Så ringer jeg til mor/far og i samme sekund mor træder ind af døren springer barnet ned fra min arm og danser glad rundt hos mor.
Det der muligvis kan ske er at der sker en opblomstring pga mors ankomst, dvs. at barnet et øjeblik glemmer at være sløj.
Der kan også ske det at barnet der går hjem med mor får RO på en anden måde end i dagplejen. Hvis vi selv er halv-skidte er vi også mere tilpasse hjemme end vi er på job. Dels er vi mere trygge og dels er der ikke andre mennesker at forholde sig til. I dagplejen vil de tre andre børn også kræve dagplejeren og det betyder at barnet som måske helst vil være på arm, vil være for sig selv til tider. hvilket jo bare øger behovet for at være på arm.
At dagplejer går ud af døren samtidig med jer, er vel hendes ret? Med mindre hun direkte smider jer ud i hendes åbningstid, så har hun jo lov til at gå når i går.
Jeg ville lytte til hvad dit barn siger men naturligvis med forbehold for barnets alder. Barnet kan have fejl-husket, fejl-formuleret sig.
Det var bare lige lidt tanker:-) Eftersom jeg ikke er der kan jeg jo ikke vide hvad din dagplejer tænker. Jeg kan kun gætte:-)
Har i spurgt hende direkte om hun måske har svært ved at håndtere når jeres barn har ubehag eller om hun evt. er utryg ved det? Jeg ville tage dialogen direkte med dagplejeren og først derefter rette henvendelse til lederen.
Anmeld