Dp ringer 3 gange i denne uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.220 visninger
16 svar
20 synes godt om
28. august 2014

Anonym trådstarter

Hej piger. Mit barn er glad for sin Dp. Der har været rigtig mane ting her på det sidste med hende. Det vil jeg ikke gå ind på nu...  Mit barn har haft lidt ondt i maven i forbindelse med aff. Da han har fået taget biopsien i endetarmen for 14 dage siden. Vi havde ham hjemme i 5 dage. Så gik det over. Nu har han luftindtag når han skal lave. Hans Dp har ringet 3 gange i denne uge hver dag 14.00 og siger at vi skal hente ham for han har ondt. Når vi henter er der slet intet. Han er glad. De andre børn er blevet hentet ca 14.15. Idag spurgte hun om vi ku hente ham kl 14 for der begynder maven at drille. Hmm...  Så siger mit barn Idag uden At vi snakkede om det. Dorte (falsk navn) spørger mig om mig har ondt i maven, mig siger nej, Dorte siger, jo du har ondt i maven.  Jeg er begyndt at tro at hun bare vil have tidligt fri. Hvad ville i gøre? Ringe til Dp kontor? Eller ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

JH12

Uh den er svær.. Men jeg ville tage den direkte med hende, fortælle hende at der intet er når i kommer hjem og evt fortælle hvad jeres eget barn har sagt..
Og hvis det ikke hjælper ville jeg kontakte dp kontoret .. Det lyder som om jeres dp prøver at få tidligt fri.
Evt også forklar hende i ikke bare kan komme springene fordi han MÅSKE har lidt ondt i maven, som jo ikke betyder at han er syg og at hun så godt må passe ham !

Anmeld

28. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Puha - jeg ville tage den direkte med hende og derefter med dp kontoret, for min tillid til hende villr højst sandsynligt være tabt og derfor vil jeg ikkr kunne aflevere mit barn til hende længere. 

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg er overbevist om at hun vil have tidligt fri. Hun sagde også at vi skulle skrive hvis vi kom før 8.30 for hun sover længe. Whaaat. Hver fredag er børnerne gjort klar til at blive hentet for hun skal på camping. Hun går ud af hjemmet på samme tidspunkt som os. Der er så mange ting som irritere mig ved hende efterhånden. 

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg er overbevist om at hun vil have tidligt fri. Hun sagde også at vi skulle skrive hvis vi kom før 8.30 for hun sover længe. Whaaat. Hver fredag er børnerne gjort klar til at blive hentet for hun skal på camping. Hun går ud af hjemmet på samme tidspunkt som os. Der er så mange ting som irritere mig ved hende efterhånden. 

Anmeld

28. august 2014

Alexander&Lærke

Ja det luger lidt af det.... Vi har prøvede med vores søn da han gik i bh at de ringede en 3-4 gange fordi gang havde ondt i maven, når vi så hentede ham og kom hjem var der ingen ting. Jeg måtte tilsidst sige at de var nød til at prøve at ligge ham på deres sofa og give ham en pause lidt Extra opmærksomhed. For det gik jo ligesom ikke at jeg brugte en sygedag på at tage hjem 1-2 timer før tid. Og når jeg så kom på job og de spurte hvordan han havde det kunne fortælle at der ingen ting var, udover hjemve.  

Anmeld

28. august 2014

Fru Hansen

Jeg er selv dagplejer så vil da lige give mine tanker med på vejen :-)

Jeg oplever også til en sjælden gang at børn kan se ud som om de er hjemsendt på forkert grundlag.
De hænger og er sløje eller uoplagte hos mig. Så ringer jeg til mor/far og i samme sekund mor træder ind af døren springer barnet ned fra min arm og danser glad rundt hos mor.
Det der muligvis kan ske er at der sker en opblomstring pga mors ankomst, dvs. at barnet et øjeblik glemmer at være sløj.
Der kan også ske det at barnet der går hjem med mor får RO på en anden måde end i dagplejen. Hvis vi selv er halv-skidte er vi også mere tilpasse hjemme end vi er på job. Dels er vi mere trygge og dels er der ikke andre mennesker at forholde sig til. I dagplejen vil de tre andre børn også kræve dagplejeren og det betyder at barnet som måske helst vil være på arm, vil være for sig selv til tider. hvilket jo bare øger behovet for at være på arm.

At dagplejer går ud af døren samtidig med jer, er vel hendes ret? Med mindre hun direkte smider jer ud i hendes åbningstid, så har hun jo lov til at gå når i går.

Jeg ville lytte til hvad dit barn siger men naturligvis med forbehold for barnets alder. Barnet kan have fejl-husket, fejl-formuleret sig.

Det var bare lige lidt tanker:-) Eftersom jeg ikke er der kan jeg jo ikke vide hvad din dagplejer tænker. Jeg kan kun gætte:-)

Har i spurgt hende direkte om hun måske har svært ved at håndtere når jeres barn har ubehag eller om hun evt. er utryg ved det? Jeg ville tage dialogen direkte med dagplejeren og først derefter rette henvendelse til lederen.

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

Tak for dit svar Dp har est fri to timer efter. Hvis jeg henter mit barn kl 14, og hun har fri 16.45 så synes jeg ikke at det er ok at hun går på samme tidspunkt som os. Hun giver mig ikke lov til at snakke osv, jeg føler hun faktisk bare vil have os ud. For mig er det lidt mystisk at hun ringer de dage hvor de andre børn også er hentet tidligt. Det er det der undre mig. At han ikke har ondt når de andre børn er der til 15.30. 

Anmeld

28. august 2014

Love2

Anonym skriver:

Hej piger. Mit barn er glad for sin Dp. Der har været rigtig mane ting her på det sidste med hende. Det vil jeg ikke gå ind på nu...  Mit barn har haft lidt ondt i maven i forbindelse med aff. Da han har fået taget biopsien i endetarmen for 14 dage siden. Vi havde ham hjemme i 5 dage. Så gik det over. Nu har han luftindtag når han skal lave. Hans Dp har ringet 3 gange i denne uge hver dag 14.00 og siger at vi skal hente ham for han har ondt. Når vi henter er der slet intet. Han er glad. De andre børn er blevet hentet ca 14.15. Idag spurgte hun om vi ku hente ham kl 14 for der begynder maven at drille. Hmm...  Så siger mit barn Idag uden At vi snakkede om det. Dorte (falsk navn) spørger mig om mig har ondt i maven, mig siger nej, Dorte siger, jo du har ondt i maven.  Jeg er begyndt at tro at hun bare vil have tidligt fri. Hvad ville i gøre? Ringe til Dp kontor? Eller ? 

Det er fint at man kan tag fejl en gang at barnet kan have ondt, men flere gange? Den ville jeg ikke tro på. Jeg siger ikke at man ikke kan bedømme forkert om barnet er nok syg til at ringe efter mor og far, men så mange gange på en uge? Tror jeg ikke. 

Snak med dp mor, hvis det ikke hjælper så tag den videre 

Anmeld

28. august 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Sjovt som det kan flaske sig for den dagplejemor, prøv at tænk hvis vi andre kunne "arbejde" sådan

Er jeg ikke flabet

Monica som selv har to rollinger i dp, men vores dp kan lide sit job

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.