Forliggende moderkage :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2014

marilou

Der er meget stor forskel på foranliggende og forliggende moderkage, den ene tilstand KAN være livstruende for mor og barn:-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2014

M&N

Mamalulu skriver:

Hej

Jeg er 30 år gammel, 14 uger henne med vores første barn.

jeg oplevede at jeg pludselig begyndte at bløde i onsdags og vi tog på skadestuen med det samme. Jeg var skrækslagen og frygtede det værste. Jeg blev undersøgt, og for at gøre en lang historie kort så fandt vi ud af at jeg har det som hedder Placenta Prævia (forliggende moderkage). Blev indlagt med det samme og ska være sengeliggende et stykke tid alt efter hvordan det kommer til at forløbe. 

Jeg vil rigtig gerne høre om der er nogen herinde som har haft eller kender nogen som har haft placenta prævia og hva er jeres erfaring??? 

Jeg havde forliggende moderkage ved MD skanningen. Var til kontrol i uge 34, og den har rykket sig væk fra fødselsvejen.
Har ingen men haft af det overhovedet.

Anmeld

25. august 2014

Mamalu

Det lyder rigtig godt. Ja der er nemlig stor forskel på foranliggende og forliggende, jeg har været heldig at den kun er forliggende. Jeg er blevet udskrevet igen efter de tjekkede os idag. Alt så fint ud og min lille skat har det godt. Fik bare besked på jeg ska ta den med ro og så ses vi forhåbentlig første igen til februar 2015 når jeg ska føde :-) er simpelthen så glad og lettet. Mange tak til alle som har skrevet herinde, man har virkelig brug for at høre fra andre især når det er ens første graviditet :-) 

mange knus

Anmeld

3. september 2014

Babydrøm

Mamalulu skriver:

Hej

Jeg er 30 år gammel, 14 uger henne med vores første barn.

jeg oplevede at jeg pludselig begyndte at bløde i onsdags og vi tog på skadestuen med det samme. Jeg var skrækslagen og frygtede det værste. Jeg blev undersøgt, og for at gøre en lang historie kort så fandt vi ud af at jeg har det som hedder Placenta Prævia (forliggende moderkage). Blev indlagt med det samme og ska være sengeliggende et stykke tid alt efter hvordan det kommer til at forløbe. 

Jeg vil rigtig gerne høre om der er nogen herinde som har haft eller kender nogen som har haft placenta prævia og hva er jeres erfaring??? 

Tillykke med spiren og al held og lykke 

Anmeld

3. september 2014

ønskebørn74

Mamalulu skriver:

Mange tak for svaret :-) Uh det må virkelig ik ha været sjovt. I mit tilfælde er fødeudgangen ik dækket af moderkagen så jeg har fået at vide der er gode chancer for den rykker sig opad med tiden når babyen vokser. Ja man blir nemlig så bange når man ser blod, nu skal jeg scannes igen imorgen og hvis alt er ok blir jeg udskrevet så jeg krydser virkelig fingre. 

Precist sådan var det ved mig og jeg ventede tvillinger.. Min første blødning kom dog før.. Og jeg havde flere i løbet af graviditeten.. 

Anmeld

3. september 2014

Mamalu

Babydrøm skriver:

Tillykke med spiren og al held og lykke 

Mange tak 

Anmeld

3. september 2014

Mamalu

ønskebørn74 skriver:

Precist sådan var det ved mig og jeg ventede tvillinger.. Min første blødning kom dog før.. Og jeg havde flere i løbet af graviditeten.. 

Havde du flere blødninger? Det er hvad jeg frygter. Jeg er stadig sengeliggende og det skal jeg fortsætte med til jeg holder op med at bløde. Blodet har været brunt (dvs gammel blod) i en uge nu og det var kun derfor jeg blev udskrevet fordi lægen sagde til mig at så længe det er brunt så var der ingen grund til at bekymre sig. Beklager hvis i synes det er ulækkert  

Jeg er bare begyndt at undre mig over hvornår det holder op, på trods af blodet er brunt så kan jeg ik la vær med at bekymre mig...frygter lidt jeg ska ligge her i flere mdr, hvilket jeg godt ka leve med bare min lille skat har det godt derinde 

hvor længe blødte du hvis jeg må spørge??

Anmeld

3. september 2014

ønskebørn74

Mamalu skriver:

Havde du flere blødninger? Det er hvad jeg frygter. Jeg er stadig sengeliggende og det skal jeg fortsætte med til jeg holder op med at bløde. Blodet har været brunt (dvs gammel blod) i en uge nu og det var kun derfor jeg blev udskrevet fordi lægen sagde til mig at så længe det er brunt så var der ingen grund til at bekymre sig. Beklager hvis i synes det er ulækkert  

Jeg er bare begyndt at undre mig over hvornår det holder op, på trods af blodet er brunt så kan jeg ik la vær med at bekymre mig...frygter lidt jeg ska ligge her i flere mdr, hvilket jeg godt ka leve med bare min lille skat har det godt derinde 

hvor længe blødte du hvis jeg må spørge??

On and off igennem meget af graviditeten, jeg havde også for mange og for kraftige plukveer der forværrede det..

Var sammenlagt på arbejde 1,5 uge i min graviditet.. Først overstimulering efter ægudtagningen.. Så blødning og plukveer.. Var sygemeldt, vores tvillinger er resultat af 12,5 års kamp for at blive forældre.. 

Anmeld

3. september 2014

Mamalu

ønskebørn74 skriver:

On and off igennem meget af graviditeten, jeg havde også for mange og for kraftige plukveer der forværrede det..

Var sammenlagt på arbejde 1,5 uge i min graviditet.. Først overstimulering efter ægudtagningen.. Så blødning og plukveer.. Var sygemeldt, vores tvillinger er resultat af 12,5 års kamp for at blive forældre.. 

Puha det lyder vildt. Ja jeg må/ka heller hverken arbejde eller gå i skole.. Det må være dejligt når det er overstået og de kommer ud især efter så mange års hård kamp. Tillykke med dem ihvertfald 

Anmeld

3. september 2014

ønskebørn74

Mamalu skriver:

Puha det lyder vildt. Ja jeg må/ka heller hverken arbejde eller gå i skole.. Det må være dejligt når det er overstået og de kommer ud især efter så mange års hård kamp. Tillykke med dem ihvertfald 

Det er jo heller ikke helt det samme når man venter tvillinger.. Der skulle jo være plads til to moderkager.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.