Forliggende moderkage :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.083 visninger
19 svar
15 synes godt om
24. august 2014

Mamalu

Hej

Jeg er 30 år gammel, 14 uger henne med vores første barn.

jeg oplevede at jeg pludselig begyndte at bløde i onsdags og vi tog på skadestuen med det samme. Jeg var skrækslagen og frygtede det værste. Jeg blev undersøgt, og for at gøre en lang historie kort så fandt vi ud af at jeg har det som hedder Placenta Prævia (forliggende moderkage). Blev indlagt med det samme og ska være sengeliggende et stykke tid alt efter hvordan det kommer til at forløbe. 

Jeg vil rigtig gerne høre om der er nogen herinde som har haft eller kender nogen som har haft placenta prævia og hva er jeres erfaring??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2014

Hullabullabulla

Mamalulu skriver:

Hej

jeg oplevede at jeg pludselig begyndte at bløde i onsdags og vi tog på skadestuen med det samme. Jeg var skrækslagen og frygtede det værste. Jeg blev undersøgt, og for at gøre en lang historie kort så fandt vi ud af at jeg har det som hedder Placenta Prævia (forliggende moderkage). Blev indlagt med det samme og ska være sengeliggende et stykke tid alt efter hvordan det kommer til at forløbe. 

Jeg vil rigtig gerne høre om der er nogen herinde som har haft eller kender nogen som har haft placenta prævia og hva er jeres erfaring??? 

Har både god og dårlig erfaring.. Jeg havde foranliggende moderkage i min første graviditet, men den rykkede sig lidt løbende så den ikke blokerede for fødselsvejen..

Min veninde derimod fik aks i 35. uge, da hun pludselig styrtblødte.

Anmeld

24. august 2014

Kay

Jeg havde det i min første graviditet men det gav ingen problemer, jeg blev skannet ekstra for at holde øje med det.

De fleste moderkager når at rygge sig væk fra udgangen inden fødsel, og det gjorde min også ved scanning i uge 35 havde den rykket sig fint om bag ved  

Der er jo selvfølgelig nogle forholdsregler man skal være ops på som hvis man fx begynder at bløde... men for størstedelen af gravide går det hele fint 

Anmeld

24. august 2014

Mor til F

Mamalulu skriver:

Hej

Jeg havde placenta prævia i min graviditet.  I starten lå moderkagen foran fødselsvejen og jeg oplevede svag blødning 14+ (her blev det opdaget).

Ved MD scanning,  havde moderkagen flyttet sig opad, så den sad på forvæggen. 

For de fleste,  flytter moderkagen sig, og man kan føde normalt. 

Anmeld

24. august 2014

Mamalu

Tusind tak for svarene det hjælper at høre andre som har oplevet det samme. Og glad for der er håb forude :-) 

hvor længe blødte i så?

Anmeld

24. august 2014

Mamalu

Jeg har nemlig blødt on and off siden i onsdags pga det hæmatom som sad udenpå livmoderen. Jeg havde forresten også mistet lidt fostervand men er blevet undersøgt igen og det viste sig til at livmoderen havde lukket sig igen og der er nok fostervand nu. Er bare bange for det sker igen. Er der nogle som har oplevet det samme? Kan det godt bare ske en enkel gang i løbet af en graviditet eller er man ramt så snart det er sket en gang??

Beklager de mange spørgsmål jeg har bare virkelig brug for lidt mere info fordi når jeg spørger min læge sir han bare at han ik ved det :-( håber i kan hjælpe...

Anmeld

24. august 2014

marilou

Stakkels dig, man bliver så bange. Havde selv en total placenta prævia, og havde blødninger. Blev indlagt i uge 23 i 4 dage og derefter indlagt i uge 29 og indtil aks i 35+0, min søn var fin og vi kom hjem efter 7 dage. Skriv endelig... knus L.

Anmeld

24. august 2014

marilou

..måtte absolut intet fra uge 12...kun lige aflevere og hente mit ældste barn....

Anmeld

24. august 2014

Mamalu

Stakkels dig, man bliver så bange. Havde selv en total placenta prævia, og havde blødninger. Blev indlagt i uge 23 i 4 dage og derefter indlagt i uge 29 og indtil aks i 35+0, min søn var fin og vi kom hjem efter 7 dage. Skriv endelig... knus L.

Mange tak for svaret :-) Uh det må virkelig ik ha været sjovt. I mit tilfælde er fødeudgangen ik dækket af moderkagen så jeg har fået at vide der er gode chancer for den rykker sig opad med tiden når babyen vokser. Ja man blir nemlig så bange når man ser blod, nu skal jeg scannes igen imorgen og hvis alt er ok blir jeg udskrevet så jeg krydser virkelig fingre. 

Anmeld

24. august 2014

Chevro

Mamalulu skriver:

Hej

Hejsa :-)

Jeg er ked af at høre om dit forløb, indtil nu

Jeg havde det også i min første graviditet - men det var kun til scanningerne det var til gene, da han ikke var helt tydelig sidst i graviditeten. Og så mærkede jeg først liv i uge 22 tror jeg :-) men det er jo klart når det skærper...

Der har aldrig været gener, tale om noget omkring det, eller blødning i graviditeten overhovedet. Ikke engang en dråbe!

Så vidste overhovedet ikke at det ku give problemer..

Endte dog i aks alligevel, fordi mit bækken er for skævt (åbenbart)

Er gravid igen, kun 10. Uge - så ved ikke hvordan det forholder sig denne gang..

Håber på det bedste for jer <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.