"for meget" fosterbevægelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
17 svar
4 synes godt om
22. august 2014

Kay

Ja vi har jo alle hørt at hvis baby i maven bliver unormalt stille skal vi reagere...

Men skal man også hvis det er modsat? 

De sidste 2 dage har jeg ikke haft meget stille tid fra lillesøster, hun er ekstremt meget mere aktiv end hun plejer, og det giver mig plukveer de er ikke regelmæssige eller gør ondt men jeg bliver øm og træt i maven af alt den aktivitet

Det er heller ikke meget søvn da bevægelserne er så voldsomme at jeg vågner og ligger vågen på grund af dem og må sove i de få små pauser der er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Tulle28

Om det er normalt eller ej, det ved jeg ikke, men jeg havde også dage med den yngste sidst i graviditeten, hvor jeg nærmest følte jeg havde fået bank indefra, fordi hun moslede sådan rundt....

Anmeld

22. august 2014

Francisca

Kay skriver:

Ja vi har jo alle hørt at hvis baby i maven bliver unormalt stille skal vi reagere...

De sidste 2 dage har jeg ikke haft meget stille tid fra lillesøster, hun er ekstremt meget mere aktiv end hun plejer, og det giver mig plukveer de er ikke regelmæssige eller gør ondt men jeg bliver øm og træt i maven af alt den aktivitet

Det er heller ikke meget søvn da bevægelserne er så voldsomme at jeg vågner og ligger vågen på grund af dem og må sove i de få små pauser der er

Tror det er helt normalt.
Jeg er selv 37+3 idag og de sidste par dage har lillesøster virkelig været aktiv.
Normale har jeg mest mærket hende om aftenen og nu er det nærmest hele tiden, til tider gør det virkelig ondt da hun virkelig kan give nogle spark i siden
Så tror ikke der er grund til bekymring nok nærmere tegn på der kommer en krudtugle ud snart som er ved at gøre sig klar

Anmeld

22. august 2014

Kay

Francisca skriver:

Tror det er helt normalt.
Jeg er selv 37+3 idag og de sidste par dage har lillesøster virkelig været aktiv.
Normale har jeg mest mærket hende om aftenen og nu er det nærmest hele tiden, til tider gør det virkelig ondt da hun virkelig kan give nogle spark i siden
Så tror ikke der er grund til bekymring nok nærmere tegn på der kommer en krudtugle ud snart som er ved at gøre sig klar

Puh og jeg troede storesøster var aktiv, lillesøster er være håber nu på hun bliver mere rolig når hun kommer ud for den store har altid fart på

Anmeld

22. august 2014

Francisca

Kay skriver:

Puh og jeg troede storesøster var aktiv, lillesøster er være håber nu på hun bliver mere rolig når hun kommer ud for den store har altid fart på

Hehe jeg har snart hørt fra alle at nr.2 er værre end nr.1 de har mere krudt i røven!
Jeg har også selv noget af en vildbasse så har også tænkt phy 2 af dem plus lidt mere til haha.

Anmeld

22. august 2014

Kay

Tulle28 skriver:

Om det er normalt eller ej, det ved jeg ikke, men jeg havde også dage med den yngste sidst i graviditeten, hvor jeg nærmest følte jeg havde fået bank indefra, fordi hun moslede sådan rundt....

Havde det bare slet ikke så voldsomt med den første

Anmeld

22. august 2014

Kay

Francisca skriver:

Hehe jeg har snart hørt fra alle at nr.2 er værre end nr.1 de har mere krudt i røven!
Jeg har også selv noget af en vildbasse så har også tænkt phy 2 af dem plus lidt mere til haha.

Åhh nej dog

Anmeld

22. august 2014

Christine

Kay skriver:

Nej jeg tror ikke du skal være bekymret! Jeg tror det er et godt tegn 

Men hvis man f.eks. har slået maven (voldsomt) og moderkagen har løsnet sig, så kan babyen blive hyperaktiv - har jeg læst. Men det ville du jo vide og så ville det gøre ekstremt ondt og evt. med blødning.

Så tror altså det er ok.

Anmeld

22. august 2014

Kay

Christine skriver:

Nej jeg tror ikke du skal være bekymret! Jeg tror det er et godt tegn 

Men hvis man f.eks. har slået maven (voldsomt) og moderkagen har løsnet sig, så kan babyen blive hyperaktiv - har jeg læst. Men det ville du jo vide og så ville det gøre ekstremt ondt og evt. med blødning.

Så tror altså det er ok.

Nej har ik slået mig og ikke ondt på den måde kun i muskler og ja resten der høre til på maven

Anmeld

22. august 2014

Mother-love

Tror det er meget normalt. Da jeg ventede Isabella kunne jeg simpelthen tude hele tiden til sidst. For hun var simpelthen så aktiv hele tiden og jeg havde så ondt i maveskindet til sidst at jeg troede hele min mave var et stort blåmærke. Jm sagde at grunden til hun stadig kunne sparke så hårdt var fordi hun havde rigtig godt med plads. Og jeg tænkte bare hvad jeg kan sgu da ikke blivestørre end jeg er. Og hun var 3384 g og 52 cm da hun blev født.

Men hun var simpelthen så aktiv hele tiden og mærkede kræftige slag og spark allerede fra 15+5 også udenpå.

Denne gang virker det som om vi får en lidt mere stille dreng. Er 18+3 men han sparker ikke så kræftigt som Isabella gjorde. Han har jeg mærket siden jeg var ca 13-14+
Så håber han er lidt mere stille indeni maven end Isabella var.
Men han har også puttet sig mere ved scanningerne. Isabella var jo ekstremt aktiv til alle scanningerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.