Diagnose cerberal parese

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.674 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. august 2014

Babydreams

Siden Lucas var 6 mdr. har jeg kunne se, at han ikke var som andre..
Han var altid syg, fulgte ikke med i udviklingen, rendte til læge flere gange om ugen, fordi jeg vidste at der var noget galt, men lægen grinte altid af mig, op i mit åbne ansigt og sagde "slap du nu bare af, bare fordi du er ung mor, skal du ikke bekymre dig mere end andre"
Jeg stolede på lægen, når han sagde at jeg havde en sund og rask dreng, men gang på gang følte jeg aldrig at jeg blev taget seriøst, da Lucas skulle til 2 års undersøgelse, havde vi i mellemtiden skiftet lægehus, jeg ville ikke blive ved med at finde mig i behandlingen fra min tidligere læge, jeg havde brug for at blive taget seriøs, og ikke blive grinet af ..
Første gang min nuværende læge så Lucas, og jeg delte min bekymring med hende, sagde hun "jeg kan godt se at han kæmper med noget, men det er ikke mit kompetence område, derfor henviser jeg, jer til børneafdelingen" endelig følte jeg, at jeg fik den rette behandling.

På børneafdelingen blev vi henvist til at han skulle i en MR scanner, og scaningen viste at han havde umodenheder på begge hans hjernehalvder, så han fik diagnosen cerberal parase ..
Han er nu os igang med en udredning for en kromosonfejl, da de os mistænker han har sådan en ..
Da vi fik dommen, brød jeg sammen, til dels fordi der skulle gå så lang tid, før vi blev taget seriøs, men os fordi jeg ikke vidste hvad fremtiden skulle bringe for min søn..

Lucas er heldigvis sådan en glad dreng, og har så meget gå på mod, vi er endelig kommet igang med træningen med ham, sammen med en børne Fys, og vi kan se fremskridt, han kan pludselig gå meget mere bedre og falder ikke så tit, og hans sprog bliver bedre..
Han kæmper stadigvæk med en del, men vi træner og øver med ham hele tiden..
Lige meget hvad vil jeg altid elske min søn, det vil enhver mor jo gøre

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Rockertand

Rikke Rasmussen skriver:

Siden Lucas var 6 mdr. har jeg kunne se, at han ikke var som andre..
Han var altid syg, fulgte ikke med i udviklingen, rendte til læge flere gange om ugen, fordi jeg vidste at der var noget galt, men lægen grinte altid af mig, op i mit åbne ansigt og sagde "slap du nu bare af, bare fordi du er ung mor, skal du ikke bekymre dig mere end andre"
Jeg stolede på lægen, når han sagde at jeg havde en sund og rask dreng, men gang på gang følte jeg aldrig at jeg blev taget seriøst, da Lucas skulle til 2 års undersøgelse, havde vi i mellemtiden skiftet lægehus, jeg ville ikke blive ved med at finde mig i behandlingen fra min tidligere læge, jeg havde brug for at blive taget seriøs, og ikke blive grinet af ..
Første gang min nuværende læge så Lucas, og jeg delte min bekymring med hende, sagde hun "jeg kan godt se at han kæmper med noget, men det er ikke mit kompetence område, derfor henviser jeg, jer til børneafdelingen" endelig følte jeg, at jeg fik den rette behandling.

På børneafdelingen blev vi henvist til at han skulle i en MR scanner, og scaningen viste at han havde umodenheder på begge hans hjernehalvder, så han fik diagnosen cerberal parase ..
Han er nu os igang med en udredning for en kromosonfejl, da de os mistænker han har sådan en ..
Da vi fik dommen, brød jeg sammen, til dels fordi der skulle gå så lang tid, før vi blev taget seriøs, men os fordi jeg ikke vidste hvad fremtiden skulle bringe for min søn..

Lucas er heldigvis sådan en glad dreng, og har så meget gå på mod, vi er endelig kommet igang med træningen med ham, sammen med en børne Fys, og vi kan se fremskridt, han kan pludselig gå meget mere bedre og falder ikke så tit, og hans sprog bliver bedre..
Han kæmper stadigvæk med en del, men vi træner og øver med ham hele tiden..
Lige meget hvad vil jeg altid elske min søn, det vil enhver mor jo gøre

Stort knus herfra.

Anmeld

22. august 2014

Ciss

Skøn dreng!

Jeg får helt ondt i mig, når jeg læser om jeres første læge. Kender desværre slagsen.

Hvor er det godt, at I nu har fået et klart svar, og at han nu får hjælp!

Anmeld

22. august 2014

Isabella_mor

Utroligt at din første læge ikke tog dig alvorligt, jeg er glad for at dun næste gjorde fremtiden ser da dejlig ud for jer nu når i har fået svar så har i noget at gå ud fra og noget at arbejde med

Anmeld

22. august 2014

A.n.onym.

Øv hvor er det bare uretfærdigt - men godt at du nu bliver taget seriøst. Og hvor ser han bare skøn ud 

Anmeld

22. august 2014

Lilotte87

Sikke en skodlæge!!! Føj hvor skulle han skamme sig. Håber du skriver til ham, så han måske tager sine patienter mere alvorligt fremover. 

Kæmpe ros til dig supermor! Godt du lyttede til din egen fornemmelse og godt I har fået en afklaring. 

Lækker ser han ud <3 

Anmeld

22. august 2014

klmf

Sikken dejlig dreng  

Håber du sender et par linier til din tidligere læge, hvor  du fortæller at du skiftede fordi du følte han ikke tog dine bekymringer alvorligt. Han kan vist sagtens tåle at få et lidt andet perspektiv på sin faglighed

Anmeld

22. august 2014

Babydreams

Rockertand skriver:

Stort knus herfra.

Mange tak

Anmeld

22. august 2014

Babydreams

Ciss skriver:

Skøn dreng!

Jeg får helt ondt i mig, når jeg læser om jeres første læge. Kender desværre slagsen.

Hvor er det godt, at I nu har fået et klart svar, og at han nu får hjælp!

Jeg har hørt flere og flere sige, at de kender til sådanne læger, hvor er det bare forfærdelig at man ikke kan gå til læge, og føle at man kan stole på dem ..

Det er rigtig dejligt at vi har fået klarhed, så man kan komme igang med en målrettet træningsplan

Anmeld

22. august 2014

Babydreams

Isabella_mor skriver:

Utroligt at din første læge ikke tog dig alvorligt, jeg er glad for at dun næste gjorde fremtiden ser da dejlig ud for jer nu når i har fået svar så har i noget at gå ud fra og noget at arbejde med

Ja det er dejligt at man endelig kan komme videre i forløbet, og vi nu har en målrettet træningsplan til ham ..
Nogle gange følte man at man svigtede ham, selvom man kæmpede, men det var så svært at man hele tiden stod i stampe, når man ligeså vel kunne være gået igang noget før ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.