Hvordan undgår jeg at revne?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2014

alew

Ville bare lige nævne Lansinoh brystvortecreme fra apoteket, hvis du ikke kender det. Jeg fik selv brystbetændelse af rifter med høj feber og hele baduljen allerede efter tre uger.

Men begyndte at bruge den efter endt amning, og så fik jeg ikke mere revner. Så den hjalp mig, hvor intet andet hjalp - og jeg ammede fuldt til fire måneder og så delvist tre til uden de store problemer. Men lad dig ikke slå ud på forhånd og prøv dig frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Anonym trådstarter

alew skriver:

Ville bare lige nævne Lansinoh brystvortecreme fra apoteket, hvis du ikke kender det. Jeg fik selv brystbetændelse af rifter med høj feber og hele baduljen allerede efter tre uger.

Men begyndte at bruge den efter endt amning, og så fik jeg ikke mere revner. Så den hjalp mig, hvor intet andet hjalp - og jeg ammede fuldt til fire måneder og så delvist tre til uden de store problemer. Men lad dig ikke slå ud på forhånd og prøv dig frem

Tak, kan ikke huske hvad den hed, den creme jeg fik fat i dengang, men vil ned og købe den du anbefaler - hellere prøve end at lade være Har også hørt det skulle hjælpe med brystvortecreme inden fødslen, for at forbygge og hærde.

Anmeld

21. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har brystvorte crem fra apoteket redet begge mine amninger! 

Første gang havde jeg mega meget mælk, men en baby der var fortidligt født, og ik ku amme før hun var 1 1/2 uge gammel, så jeg malkede ud hver 3-4 time, så mine bryster var helt ødelagt. En sygeplejerske anbefalede det.

Anden gang suttede baby forkert og fik suttet hul. Begyndte at bruge det og det hjalp med det samme ( indenfor 2-3 dage ) vh stine

Anmeld

21. august 2014

Sujan

Jeg havde svamp på brysterne de første 3 mdr. af min datters liv...
Det gjorde så ondt og græd ved hver amning.
Ammebrikkerne reddede altså mig...

Jeg fik salve, brentan og alt muligt for at fjerne det svamp og Inter hjalp. Var igennem 3 skrappe pillekure og først der forsvandt det. Jeg var ked af brikkerne i starten men tror jeg brugte dem 1-2 mdr. og derefter gik amningen bare godt. Synes helt klart de brikker var det værd for at få det til at fungere.

Troede ikke jeg ville kunne amme uden brikkerne (mine nippels var også meget små) men en dag nåede jeg ikke at få dem på før hun fik suget sig fast og siden der fungerede det bare...

Ved jo ikke om det nogensinde vil fungere for dig, men ville ikke afskrive brikkerne før du har prøvet

Anmeld

21. august 2014

Lilotte87

Jeg fik også suttet mine brystvorter helt i stykker. Min datter gylpede blod op og jeg fik da også en giga brystbetændelse. Jeg brugte ammebrikker og det var en kæmpe hjælp. Jeg klemte min mands hånd mens mine tårer løb i smerte ved hver amning. 

Kogte klude (klippede bare sutteklude i små stykker) hjalp mig også. 

Min datter blev ammet fuldt til seks måneder og ammes stadig en gang i døgnet nu 14 måneder. 

Ønsker dig rigtig meget held og lykke og hepper på dig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.