Hej alle. Jeg venter mig barn nr.3 og har de andre gange ikke kunne amme særlig længe 
1. gang havde han ikke sutterefleksen og jeg med brækket haleben, kunne ikke sidde ordentligt og tage os tid til det
så det var 5 dage med bryst, tårer, gråd og en sulten baby og meget træt mor! Jeg opgav og malkede ud i 2 mdr. og gav på flasken i stedet for. Dog kom der revner i begge bryster, trods det var med pumpe og ikke selve barnet. det blødte og gik altså ikke over af sig selv 

2. gang suttede han fra han ramte maven af og ih hvor var jeg glad! Ammede ham i 5 dage og så skete det - han fik suttet hul på begge bryster og jeg måtte igen stå og have mega smerter! ammede i alt 3 uger og måtte opgive endnu engang. det gjorde så ondt og kunne simpelthen ikke overskue det - det gik ikke over af sig selv og min sundhedsplejerske blev ved med at sige, at jeg bare skulle lufttørre, duppe, smøre og blive ved... intet hjælp... jeg var helt ude af mig selv 
Nu er jeg næsten ved terminen og jeg frygter simpelthen, at jeg ikke kan amme igen - at jeg revner endnu en gang. allerede nu kommer der mælk ud og brystvorterne er megt ømme - det ser også ud til at der er en lille revne på den ene, selvom der ikke bliver rørt eller lign. 
Jeg smører med fugtighedscreme og lufttørre hver gang (7dage nu) og intet er blevet bedre.
Undskyld den lange smøre! Men hvad gjorde I? Har I et råd til mig?
Har anskaffet mig suttebrikker, men vil helst forsøge uden.

Anmeld