Nogen hestekyndige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2014

Mimic

Anonym skriver:

Er der nogen hestekyndige der vil sige go eller no go til denne hest? I forhold til prisen.

Det er 7 år siden jeg havde hest, så ved ikke rigtig hvordan markedet er i dag,

Den er 3 år, ren trakhener hoppe har stamtavle og er kåret.
Longe og sadelvant.

15.000, men der står den skal væk nu, så tænker 10000. Ville det ikke være en fin pris for en hest man kunne ride op til noget godt?
Jeg er lidt forelsket

Hvad bruger i på hest om måneden?

Tag en dyrlæge med ud og kig på hende

sørg for at få lavet bøjeprøve, og et generelt sundhedstjek, og bed evt om at se tidligere dyrlægepapirer evt også på moderen, så du er sikker på at der ikke ligger noget skjult..

og hold nu kaje hvor er hun lækker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Mami

15.000 er en rigtig fin pris, afhængig af hvem hun er efter og kårings resultaterne. 

Men er det ikke en lidt stor mundfuld når nu du ikke har reddet i 7 år?  

hilsen en inkarneret trakehner rytter 

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

fo82 skriver:

Hm du har kig på to damer med en del blod i sig, to damer med tænding.

du skal gøre op med dig selv om du har mod på at give dig i kast med sådan et projekt.

og så som tidligere sælger: 5000 under prisen (som i forvejen er lav) er skambud - du havde fået et nej ved mig. Og god skik er at se hesten live inden man byder. Andet er en fornærmelse.

Du har ret, det jeg tænker er at se hende først og så evt snakke om at få handelsundersøgelse osv med i prisen. Er det fair?

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Mami skriver:

15.000 er en rigtig fin pris, afhængig af hvem hun er efter og kårings resultaterne. 

Men er det ikke en lidt stor mundfuld når nu du ikke har reddet i 7 år?  

hilsen en inkarneret trakehner rytter 

Kåring er med 7 og 8 taller. Men skal bruge hende til ridehest

Jeg vil selvfølgelig få hjælp af en dygtig underviser, men starter først når hun er 4, indtil da vil jeg lære hende at kende og skabe tillid.

Men man glemmer det vel aldrig, når man har redet hele sit liv har redet en rå 1'er pony op til at ride la6

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

Tag en dyrlæge med ud og kig på hende

sørg for at få lavet bøjeprøve, og et generelt sundhedstjek, og bed evt om at se tidligere dyrlægepapirer evt også på moderen, så du er sikker på at der ikke ligger noget skjult..

og hold nu kaje hvor er hun lækker

Ja det vil jeg gøre
Ja, er hun ikke? Jeg synes hun er så køn og velproportioneret og der kan være potentiale i hende

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Jeg fandt selv annoncen!

Umiddelbart ser den fin ud. Den går fint på sine ben, dog lidt bunden i albuerne, og knap stor nok skulderfrihed. Men det kan være vækst..

Det eneste der falder mig ind er, at den er lidt snæver i ganascherne og har lidt kort nakke. Så det kan muligvis blive lidt svært for den at lukke sig sammen deroppe. Men det er svært at vurdere ud fra et billede..

Det er en spændende afstamning, så jeg ville da bare gå for det!

Tusind tak fordi du lige ville kigge

Jeg synes hun så fin og vel proportioneret ud, så godt lige at få dit besyv med

Anmeld

21. august 2014

fo82

Anonym skriver:

Du har ret, det jeg tænker er at se hende først og så evt snakke om at få handelsundersøgelse osv med i prisen. Er det fair?

Bare husk på at det ikke er sikkert at dit mod er det samme som før du fik børn ;-) :-P 

Anmeld

21. august 2014

Mami

Anonym skriver:

Kåring er med 7 og 8 taller. Men skal bruge hende til ridehest

Jeg vil selvfølgelig få hjælp af en dygtig underviser, men starter først når hun er 4, indtil da vil jeg lære hende at kende og skabe tillid.

Men man glemmer det vel aldrig, når man har redet hele sit liv har redet en rå 1'er pony op til at ride la6

Okay, så er 15.000 en meget fin pris, og jeg ville som sælger under ingen omstændigheder gå længere ned i pris  

det er en ret varmblodig hest, så selvom man ikke glemmer det, er det et stort arbejde med en varm unghest specielt når man er ude af form, jeg ville aldrig anbefale det til en af mine elever der har holdt pause  

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Øv, vi har nu regnet på det. Vi vil kun have 5300 til mad og sjov hvis vi bruger 2000 på hest om måneden

Anmeld

21. august 2014

Mimic

Anonym skriver:

Øv, vi har nu regnet på det. Vi vil kun have 5300 til mad og sjov hvis vi bruger 2000 på hest om måneden

det er også meget eller det synes jeg det er, nu ved jeg ikke hvor mange mennesker i er i husstanden, men her lever vi, 2 voksne og en pige på 8 år for MAKS 2000 kr om måneden, til alt

hvor der er vilje er der vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.