Nogen hestekyndige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.554 visninger
21 svar
10 synes godt om
21. august 2014

Anonym trådstarter

Er der nogen hestekyndige der vil sige go eller no go til denne hest? I forhold til prisen.

Det er 7 år siden jeg havde hest, så ved ikke rigtig hvordan markedet er i dag,

Den er 3 år, ren trakhener hoppe har stamtavle og er kåret.
Longe og sadelvant.

15.000, men der står den skal væk nu, så tænker 10000. Ville det ikke være en fin pris for en hest man kunne ride op til noget godt?
Jeg er lidt forelsket

Hvad bruger i på hest om måneden?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Isabella_mor

Hun er da smadder lækker. 

Men hvis du skal købe en hest, så synes jeg at du skal have en dyrlæge med indeover som kan lave et sundhedstjek på hende inden du køber. 

Vi købte engang en hest som var travhest og alt mulig lækkert. Hun havde så mange gode kvaliteter. Men... Det viste sig at hun havde astma, og det led hun virkelig meget under. Hun kunne nærmest ikke gå ud af sin boks fordi hunblev så forpustet. Sælger havde ikke oplyst om denne lidelse og der var da heller ikke noget at spotte da vi kiggede, havde vi sørget for et dyrlægetjek i forbindelse med købet, havde vi vidst det med det samme, og så havde vi nok ikke købt hende alligevel. 

Vi nåede ikke at have hende i særlig lang tid, og vi var desværre nødt til at få hende aflivet efter nogle måneder.  Det var så ærgerligt, og penge lige ud af vinduet. 

Men hvis det er, så skal du ved evt køb/første kig, prøve at strigle, sadle op, ride, sadle af osv. For det er vigtigt at du får en god fornemmelse af hendes sind. 

Mht opstaldning, foder osv, det kan du jo google opstaldning i nærheden af dig selv og så langt du er villig til at køre for at passe hende så kan du være heldig at finde en fin gård hun kan stå på hvor foder osv er inkluderet  

jeg synes 15000 er en fin pris, så prutter du den ned til 10000 og hun er sund og rask, så er det et ret godt køb  

held og lykke. Gid det var mig  

Anmeld

21. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Er der nogen hestekyndige der vil sige go eller no go til denne hest? I forhold til prisen.

Det er 7 år siden jeg havde hest, så ved ikke rigtig hvordan markedet er i dag,

Den er 3 år, ren trakhener hoppe har stamtavle og er kåret.
Longe og sadelvant.

15.000, men der står den skal væk nu, så tænker 10000. Ville det ikke være en fin pris for en hest man kunne ride op til noget godt?
Jeg er lidt forelsket

Hvad bruger i på hest om måneden?

Øøøøv hvor er jeg misundelig, jeg ville også gerne have hest 

Umiddelbart synes jeg det ville være et super godt køb til 10.000!! 

Men er enig i at dyrlægetjek altså er en god ide, men det er der vel også lidt luft i budgettet til så, hvis du kan få prisen ned til 10?

Åh jeg bliver den dårligste i verden til at købe hest når jeg engang får mulighed, jeg forelsker mig altid og så glemmer jeg helt at tænke fornuftigt  Hun ser rigtigt sød ud 

Har ikke haft hest i mange år, men opstaldning mv. ville jeg mene at der ryger mindst 1500 om måneden? Men det kommer jo an på så meget, man kan jo være heldig at finde et billigt sted.

Anmeld

21. august 2014

BinaMor

hun ser super lækker ud... ih hvor er du heldig

Anmeld

21. august 2014

Mamacita til 2 piger

Hun ser rigtig sød ud. Kan du sende mig et link til annoncen, kan se det er fra heste-nettet?

Der er en derude der svindler i den grad og opretter annoncer på heste hun ikke har og alt muligt.

Jeg har arb. prof. med heste i 15 år, og redet dressur på landsplan. Så jeg vil gerne hjælpe dig. Men jeg er nødt til lige at have flere oplysninger. Så et link til annoncen kunne være super..

Send mig evt en PB.

Har du set hesten live?

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Hun ser rigtig sød ud. Kan du sende mig et link til annoncen, kan se det er fra heste-nettet?

Der er en derude der svindler i den grad og opretter annoncer på heste hun ikke har og alt muligt.

Jeg har arb. prof. med heste i 15 år, og redet dressur på landsplan. Så jeg vil gerne hjælpe dig. Men jeg er nødt til lige at have flere oplysninger. Så et link til annoncen kunne være super..

Send mig evt en PB.

Har du set hesten live?

Der er 2 jeg kigger på:
Den omtalte:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis /318944/

Og en anden: der er dog bemærkninger, hvilken ser umiddelbart mest lovende ud? Tak fordi du vil hjælpe

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis /339994/

Har ikke set hende live da hun står meget langt væk og jeg lige skal undersøge det hele lidt mere

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Tak piger er også lidt forelsket faktisk

Vi skal selvfølgelig have lavet en handelsundersøgelse hvis det bliver aktuelt med køb

Anmeld

21. august 2014

Mamacita til 2 piger

Jeg fandt selv annoncen!

Umiddelbart ser den fin ud. Den går fint på sine ben, dog lidt bunden i albuerne, og knap stor nok skulderfrihed. Men det kan være vækst..

Det eneste der falder mig ind er, at den er lidt snæver i ganascherne og har lidt kort nakke. Så det kan muligvis blive lidt svært for den at lukke sig sammen deroppe. Men det er svært at vurdere ud fra et billede..

Det er en spændende afstamning, så jeg ville da bare gå for det!

Anmeld

21. august 2014

fo82

Anonym skriver:

Der er 2 jeg kigger på:
Den omtalte:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis /318944/

Og en anden: der er dog bemærkninger, hvilken ser umiddelbart mest lovende ud? Tak fordi du vil hjælpe

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis /339994/

Har ikke set hende live da hun står meget langt væk og jeg lige skal undersøge det hele lidt mere

Hm du har kig på to damer med en del blod i sig, to damer med tænding.

du skal gøre op med dig selv om du har mod på at give dig i kast med sådan et projekt.

og så som tidligere sælger: 5000 under prisen (som i forvejen er lav) er skambud - du havde fået et nej ved mig. Og god skik er at se hesten live inden man byder. Andet er en fornærmelse.

Anmeld

21. august 2014

Tildemor

Synes det er billigt for sådan en hest, har du haft en dyrlæge ude for at se om der er noget galt med den ? de ville jo sagtens kunne få meget mere for hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.