Hun er da smadder lækker.
Men hvis du skal købe en hest, så synes jeg at du skal have en dyrlæge med indeover som kan lave et sundhedstjek på hende inden du køber.
Vi købte engang en hest som var travhest og alt mulig lækkert. Hun havde så mange gode kvaliteter. Men... Det viste sig at hun havde astma, og det led hun virkelig meget under. Hun kunne nærmest ikke gå ud af sin boks fordi hunblev så forpustet. Sælger havde ikke oplyst om denne lidelse og der var da heller ikke noget at spotte da vi kiggede, havde vi sørget for et dyrlægetjek i forbindelse med købet, havde vi vidst det med det samme, og så havde vi nok ikke købt hende alligevel.
Vi nåede ikke at have hende i særlig lang tid, og vi var desværre nødt til at få hende aflivet efter nogle måneder. Det var så ærgerligt, og penge lige ud af vinduet.
Men hvis det er, så skal du ved evt køb/første kig, prøve at strigle, sadle op, ride, sadle af osv. For det er vigtigt at du får en god fornemmelse af hendes sind.
Mht opstaldning, foder osv, det kan du jo google opstaldning i nærheden af dig selv og så langt du er villig til at køre for at passe hende
så kan du være heldig at finde en fin gård hun kan stå på hvor foder osv er inkluderet
jeg synes 15000 er en fin pris, så prutter du den ned til 10000 og hun er sund og rask, så er det et ret godt køb
held og lykke. Gid det var mig
Anmeld