Spørgsmål omkring økonomi/rki

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2014

B&J

Anonym skriver:

Der bliver ikke betalt af på den, da den simpelthen er alt for stor. Det er ikke realistisk.
Min kæreste søgte gældssanering, fik den også i skifteretten, dog blev den anket af 1 kreditor, sendt til landsretten og om stødt. Han er derfor blevet rådet til at vente et par år før han søger igen.

jamen der for skal han jo stadig betale af selv om det er for stort et beløb lidt har også ret ellers kommer foden jo igen og i ender i retten og renten og omkostninger omkring retten osv. bliver større

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jamen der for skal han jo stadig betale af selv om det er for stort et beløb lidt har også ret ellers kommer foden jo igen og i ender i retten og renten og omkostninger omkring retten osv. bliver større

Niks, fogden har været der og de har ikke været der i mange år nu. Du skal tænke på, at gælden er 7 år gammel. Han er blevet rådet til af samtlige advokater til ikke at betale mere, fordi at den ene og største kreditor (SKAT) ikke er villig til at indgå en aftale. De har haft taget alt hans fradrag i et par år, og i 5 år har han betalt 60% i skat. Så jo jo, han har da betalt af på den måde, men de vil have at han skal ligge over 10.000 i afdrag pr. måned, og det er bare slet ikke realistisk, men de vil ikke gå med til mindre og derfor kan han ikke betale af.

Dette kommer aldrig i retten, og har heller ikke været det (så vidt jeg ved, da gælden er før min tid).

Anmeld

20. august 2014

B&J

Anonym skriver:

Niks, fogden har været der og de har ikke været der i mange år nu. Du skal tænke på, at gælden er 7 år gammel. Han er blevet rådet til af samtlige advokater til ikke at betale mere, fordi at den ene og største kreditor (SKAT) ikke er villig til at indgå en aftale. De har haft taget alt hans fradrag i et par år, og i 5 år har han betalt 60% i skat. Så jo jo, han har da betalt af på den måde, men de vil have at han skal ligge over 10.000 i afdrag pr. måned, og det er bare slet ikke realistisk, men de vil ikke gå med til mindre og derfor kan han ikke betale af.

Dette kommer aldrig i retten, og har heller ikke været det (så vidt jeg ved, da gælden er før min tid).

det lyder mærkeligt hvis foden har været der har det også været i retten.

men det lyder jo sygt... for min kæreste kunne sagtens snakke både med skat og de andre han skyldte til ang. hans firma og en af dem har vi kun betalt af med 200kr i over 5 år nu det er ikke meget men det var sådan vi kunne gøre det uden der kom renter på når der også var andre også tager vi det lidt af gangen og nogle var større beløb osv... men ja ved det ikke i kan jo gå ned i banken og snakke med dem hvis det er men chancen er lille for han an låne penge

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det lyder mærkeligt hvis foden har været der har det også været i retten.

men det lyder jo sygt... for min kæreste kunne sagtens snakke både med skat og de andre han skyldte til ang. hans firma og en af dem har vi kun betalt af med 200kr i over 5 år nu det er ikke meget men det var sådan vi kunne gøre det uden der kom renter på når der også var andre også tager vi det lidt af gangen og nogle var større beløb osv... men ja ved det ikke i kan jo gå ned i banken og snakke med dem hvis det er men chancen er lille for han an låne penge

Vi er ret overbeviste om, at det er personlig hetz fra skat.
Han startede et lille firma et par år efter, og det kørte fint. Det var nok til at han sådan lige kunne leve af det. Men nogen fra skat kom ud og truede ham med at hvis han ikke lagde over 10.000 kr i afdrag om måneden, så ville de lukke hans firma og tage hans levebrød. De var slet ikke til at snakke med, så han blev tvunget til at skrive under og skulle betale over 10.000 kr, men det kunne han ikke i mere end et par måneder, så han blev nødt til at lukke firmaet.

Og siden har de kørt med forskellige ting imod ham, og vi frygter selvfølgelig hvad det næste bliver.

Anmeld

21. august 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Min kæreste gik konkurs med et firma for ca. 6-7 år siden.
Han står i rki og har en gæld, som ikke er realistisk for ham at betale det hele tilbage af.
Han havde mange kreditorer, men står nu kun i rki for 4 af dem.
Grunden til at han ikke står i rki for de andre er at man kun kan stå i rki i 5 år for en gæld. De er derfor blevet slettet derinde og nu er der kun 4 tilbage.
Vi kan godt betale de sidste ud og derned få ham ud af rki.

Men mit spørgsmål går på om han så kan eje noget igen? Altså kan det ses nogen steder fra bankens side, at han har en gæld nu hvor han så ikke længere ville stå i rki?

Selv om at han er "slettet" i RKI, vil han stadig få meget svært ved at låne et størrer beløb, i f.eks bank eller realkredit institut, da de jo går ind og kigger på hans årsopgørelse (hvor alt ens gæld er oplyst). Så ja, til dit spørgsmål. Banken kan (og vil) til hver en tid kunne gå ind og se hvor meget gæld han har.

Desuden tæller det ikke til hans fordel, at der ikke bliver afdraget noget som helst, da det siger meget om hans betalingsvillighed.

Og så er det meget risikabel at lade ham stå som ejer (hvis han skulle være så heldig, at han alligevel kan rejse pengene på en eller anden måde), da kreditorerne til hver en tid, kan gå ind og gøre udlæg i det eller forlange tvangssalg.

Anmeld

21. august 2014

B&J

Anonym skriver:

Vi er ret overbeviste om, at det er personlig hetz fra skat.
Han startede et lille firma et par år efter, og det kørte fint. Det var nok til at han sådan lige kunne leve af det. Men nogen fra skat kom ud og truede ham med at hvis han ikke lagde over 10.000 kr i afdrag om måneden, så ville de lukke hans firma og tage hans levebrød. De var slet ikke til at snakke med, så han blev tvunget til at skrive under og skulle betale over 10.000 kr, men det kunne han ikke i mere end et par måneder, så han blev nødt til at lukke firmaet.

Og siden har de kørt med forskellige ting imod ham, og vi frygter selvfølgelig hvad det næste bliver.

Jamen de måtte jo have en mening hvorfor de har gjordt det jeg ville kontakte en gratis advokat så og høre hans syn på sagen eller skat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.