Det er helt korrek det du skriver med, at forværring af migræne under graviditet har noget med hormonelle forandringer at gøre.
Har dog aldrig hørt den med at det er værre når man venter en pige eller tvillinger.. (Håber virkelig ikke at jeg venter tvillinger så - siden jeg har det så skidt!!
)
Jeg lider selv meget af migræne og spændningshovedpine. Jeg er tilknyttet Dansk Hovedpine Center på Glostrup Hospital.
Her under min anden graviditet har det været virkelig slemt, men det hjælper at jeg er blevet sat ned i arb. tid og så må jeg få panodil samt Sumatriptan som er en anfalds medicin.
Desuden virker akupunktur rigtig godt. Det kan du blive henvist til via din jordemoder eller læge. Det foregår på svangreambulatoriet heroppe på Nordsjællands Hospital ihvertfald.. 
Hej
Nu er det ikke mig, som er gravid men opretsholderen af tråden, så jeg skal personligt ikke henvises nogen stede hen 
Men ja.. under min anden graviditet gik jeg selv til akupunktur på sygehuset her i Viborg, men det var imod kvalme. Akupunkturen hjalp intet på min migræne. Jeg havde så slem migræne i 2. trimester, at jeg intet kunne fortage mig - ved hvert anfald lå jeg begravet under min dyne i 2-3 døgn, før end jeg kunne fortage mig noget igen. Også derfor, at jeg blev henvist til neurologisk afdeling, hvor lægen blot ved at læse min journal, havde gættet kønnet på baby, inden hun havde mødt mig. Men som sagt, så er dette jo ikke tilfældet hos alle gravide med migræne - at de venter en pige eller venter tvillinger.
Jeg var bare selv rigtig uheldig, da jeg personligt blev ramt af samtlige symptomer, som teoretisk holder stik, hvis man venter en pige 
Anmeld