Anonym skriver:
Hjælp!!
jeg er 12+4, og Har den sidste halvanden uge været ramt af ekstremt hovedpine, så voldsom at jeg græder og kaster op og bare har lyst til at skære hovedet af og forsvinde 
jeg magter virkelig ik mere..
har kontaktet vagtlægen 5 gange i løbet af de halvanden uge, og de siger gang på gang jeg ik må tage andet en panodil, og kom op og fik målt blodprocenten.
Men panodil hjælper INGENTING. Er så tæt på at ringe igen og bede dem indlægge mig. De må vel forfanden kunne gøre et eller andet.
undskyld. Men har det virkelig dårligt.
og har prøvet alt og sove og jeg kunne blive med. Ingenting hjælper.
nogle der har gode råd eller ved om de kan gøre noget andet på sygehuset.
jeg desperat
Hej 
På mig lyder det, som om du måske lider af migræne. Som gravid må du gerne tage medicin imod migræne - både smertestillende og kvalmestillende
Man kan som kvinde godt opleve en forværring af hovedpine og migræne under graviditet, hvilket er helt normalt og ufarligt. Dog er det yderst smertefuldt, vildt ubehageligt og meget hæmmende. Jeg fik forklaringen, at forværringen sker, som følge af de hormonelle forandringer..
Under min sidste graviditet, fik jeg en meget logisk forklaring på min forværring af mine migræneanfald. Det skyldes simpelthen, at jeg ventede en pige. Lægen på neurologisk forklarede bl.a. at der fra uge 10 sker en massiv ændring i hormonerne, da barnet nu lever og får næring fra moderen via moderkagen. `Tilkoblingen´ kan skabe en stor forværring i visse symptomer, specielt hvis man venter en pige eller tvillinger. Det er bl.a. fordi, at vi som kvinder producere østrogen og når man venter en pige, så begynder hun også at producere østrogen. Den øget mængde af østrogen kan netop forværre sådan noget som fx migræne. At man venter en pige er ikke = med migræne eller forværring i ens migræne og man kan selvfølgelig også opleve det samme, hvis man venter en dreng. Men som lægen fortalte, så oplevede hun, at de gravide, som kommer til hende med en forværring af migrænen under graviditeten oftes ventede en pige eller tvillinger