Hovedpine!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.785 visninger
10 svar
3 synes godt om
19. august 2014

Anonym trådstarter

Hjælp!!

jeg er 12+4, og Har den sidste halvanden uge været ramt af ekstremt hovedpine, så voldsom at jeg græder og kaster op og bare har lyst til at skære hovedet af og forsvinde

jeg magter virkelig ik mere..

har kontaktet vagtlægen 5 gange i løbet af de halvanden uge, og de siger gang på gang jeg ik må tage andet en panodil, og kom op og fik målt blodprocenten. 

Men panodil hjælper INGENTING. Er så tæt på at ringe igen og bede dem indlægge mig. De må vel forfanden kunne gøre et eller andet.

undskyld. Men har det virkelig dårligt.

og har prøvet alt og sove og jeg kunne blive med. Ingenting hjælper.

nogle der har gode råd eller ved om de kan gøre noget andet på sygehuset.

jeg desperat 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2014

Pinkrose

Altså det eneste jeg tænker, er at det kan jo også sagtens være det ikke er en hovedpine der ikke har noget med din graviditet at gøre.

Og derfor kan være tegn på mange ting , hvis det er så voldsomt så ville jeg få en tid hos lægen lige og blive tjekket igennem

Anmeld

19. august 2014

vitapigen

Ring og få en tid ved din læge... Der kan være mange årsager til hovedpine... Fx høj blodtryk

Anmeld

19. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hjælp!!

jeg er 12+4, og Har den sidste halvanden uge været ramt af ekstremt hovedpine, så voldsom at jeg græder og kaster op og bare har lyst til at skære hovedet af og forsvinde

har kontaktet vagtlægen 5 gange i løbet af de halvanden uge, og de siger gang på gang jeg ik må tage andet en panodil, og kom op og fik målt blodprocenten. 

Men panodil hjælper INGENTING. Er så tæt på at ringe igen og bede dem indlægge mig. De må vel forfanden kunne gøre et eller andet.

jeg desperat 

Husk at få målt blodtrykket!

Men ved hvordan du har det - jeg er 7+2 og har haft daglig hovedpine lige siden jeg testede positiv

Anmeld

19. august 2014

Tildemor

Altså jeg er den slags menneske at når jeg er nervøs og spænder i kroppen går det lige til mine kæber og så får jeg mega hovedpine og intet hjælper, måske få en god omgang massage i ansigt og skuldre og så tage en lur? 

ved ikk om det måske kunne hjælpe men kunne da være rart hvis det gjorde 

Anmeld

19. august 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Hjælp!!

jeg desperat 

For mig hjælper det at få pulsen op.. Gå/løb/cykl en tur, hav sex eller hvad du ellers lige kan komme til at lave - selvfølgelig uden at overbelaste dig selv og baby  Mener det er noget med, at der under motion og sex bliver frigivet endorfiner, som er "kroppens egen morfin" 

Anmeld

19. august 2014

Manna

Måske kunne du blive tjekket af en kiropraktor.
Sidst jeg havde mega migræneagtig hovedpine i flere dage i træk gik det over ½ time efter besøg hos kiropraktoren.
Det var pga. "låste" nakkehvirvler og kæbeled.

God bedring!

Anmeld

19. august 2014

Sujan

Kontakt din læge...
Ved man kan få andet... Men jeg havde det samme deromkring og enkelte gange tog jeg ipren (ved godt det er fy fy) for at få lidt ro.

I min første graviditet var jeg med i biluheld og fik et lille smæld i nakken. Der fik jeg specielle stærkere smertestillende hos min læge...

Tror ikke vagtlægen vil gøre noget som helst. Det skal din egen læge gøre

Anmeld

20. august 2014

Bb3031

Anonym skriver:

Hjælp!!

jeg desperat 

Hej 

På mig lyder det, som om du måske lider af migræne. Som gravid må du gerne tage medicin imod migræne - både smertestillende og kvalmestillende

Man kan som kvinde godt opleve en forværring af hovedpine og migræne under graviditet, hvilket er helt normalt og ufarligt. Dog er det yderst smertefuldt, vildt ubehageligt og meget hæmmende. Jeg fik forklaringen, at forværringen sker, som følge af de hormonelle forandringer.. 

Under min sidste graviditet, fik jeg en meget logisk forklaring på min forværring af mine migræneanfald. Det skyldes simpelthen, at jeg ventede en pige. Lægen på neurologisk forklarede bl.a. at der fra uge 10 sker en massiv ændring i hormonerne, da barnet nu lever og får næring fra moderen via moderkagen. `Tilkoblingen´ kan skabe en stor forværring i visse symptomer, specielt hvis man venter en pige eller tvillinger. Det er bl.a. fordi, at vi som kvinder producere østrogen og når man venter en pige, så begynder hun også at producere østrogen. Den øget mængde af østrogen kan netop forværre sådan noget som fx migræne. At man venter en pige er ikke = med migræne eller forværring i ens migræne og man kan selvfølgelig også opleve det samme, hvis man venter en dreng. Men som lægen fortalte, så oplevede hun, at de gravide, som kommer til hende med en forværring af migrænen under graviditeten oftes ventede en pige eller tvillinger 

Anmeld

20. august 2014

Mamacita til 2 piger

Peiner skriver:

Hej 

På mig lyder det, som om du måske lider af migræne. Som gravid må du gerne tage medicin imod migræne - både smertestillende og kvalmestillende

Man kan som kvinde godt opleve en forværring af hovedpine og migræne under graviditet, hvilket er helt normalt og ufarligt. Dog er det yderst smertefuldt, vildt ubehageligt og meget hæmmende. Jeg fik forklaringen, at forværringen sker, som følge af de hormonelle forandringer.. 

Under min sidste graviditet, fik jeg en meget logisk forklaring på min forværring af mine migræneanfald. Det skyldes simpelthen, at jeg ventede en pige. Lægen på neurologisk forklarede bl.a. at der fra uge 10 sker en massiv ændring i hormonerne, da barnet nu lever og får næring fra moderen via moderkagen. `Tilkoblingen´ kan skabe en stor forværring i visse symptomer, specielt hvis man venter en pige eller tvillinger. Det er bl.a. fordi, at vi som kvinder producere østrogen og når man venter en pige, så begynder hun også at producere østrogen. Den øget mængde af østrogen kan netop forværre sådan noget som fx migræne. At man venter en pige er ikke = med migræne eller forværring i ens migræne og man kan selvfølgelig også opleve det samme, hvis man venter en dreng. Men som lægen fortalte, så oplevede hun, at de gravide, som kommer til hende med en forværring af migrænen under graviditeten oftes ventede en pige eller tvillinger 

Det er helt korrek det du skriver med, at forværring af migræne under graviditet har noget med hormonelle forandringer at gøre.

Har dog aldrig hørt den med at det er værre når man venter en pige eller tvillinger.. (Håber virkelig ikke at jeg venter tvillinger så - siden jeg har det så skidt!! )

Jeg lider selv meget af migræne og spændningshovedpine. Jeg er tilknyttet Dansk Hovedpine Center på Glostrup Hospital.

Her under min anden graviditet har det været virkelig slemt, men det hjælper at jeg er blevet sat ned i arb. tid og så må jeg få panodil samt Sumatriptan som er en anfalds medicin.

Desuden virker akupunktur rigtig godt. Det kan du blive henvist til via din jordemoder eller læge. Det foregår på svangreambulatoriet heroppe på Nordsjællands Hospital ihvertfald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.