Tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2014

2721

Michelle21 skriver:

Hej,

Jeg har lige et spørgsmål, kender en del der siger jeg ikke skal bruge børnetandpasta til at børste min søns tænder med, hvorfor skal jeg ikke det?? håber der er nogle der kan svare

Børnetandpasta er også tilsat sukker og sødemiddel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2014

Jupiter

Børnetandpasta indeholder 1000 ppm (flour), mens "voksen" tandpasta indeholder 1400 ppm.

Det er okay at bruge børnetandpasta så længe det er muligt at børste alle tænderne grundigt og "hele vejen rundt".

Det er først når det begynder at blive "besværligt" og man ikke længere er sikker på at nå alle hjørner og kanter, at man "skal" skifte.

Det er lige så fint at bruge voksen tandpasta fra starten af, og så er det smart at starte med dem der ikke skummer eller er kraftige i smagen (som fx Zendium).

Kh en tidligere klinikassistent 

Anmeld

13. august 2014

Michelle21

Jupiter skriver:

Børnetandpasta indeholder 1000 ppm (flour), mens "voksen" tandpasta indeholder 1400 ppm.

Det er okay at bruge børnetandpasta så længe det er muligt at børste alle tænderne grundigt og "hele vejen rundt".

Det er først når det begynder at blive "besværligt" og man ikke længere er sikker på at nå alle hjørner og kanter, at man "skal" skifte.

Det er lige så fint at bruge voksen tandpasta fra starten af, og så er det smart at starte med dem der ikke skummer eller er kraftige i smagen (som fx Zendium).

Kh en tidligere klinikassistent 

okay, mange tak for svar, hvilken zendium?

Anmeld

13. august 2014

Jupiter

Michelle21 skriver:

okay, mange tak for svar, hvilken zendium?

Jeg ville vælge den der hedder sensitiv - den er mildest i smagen 

Anmeld

13. august 2014

Michelle21

Jupiter skriver:

Jeg ville vælge den der hedder sensitiv - den er mildest i smagen 

okay tak

Anmeld

13. august 2014

Michelle21

BigHope13 skriver:

Hej søde, jeg har ligesom du også købt børnetandpasta da jeg jo ikke vidste bedre.

Men der er ikke nok flour i og derfor er det ikke så beskyttende.

Jeg har f
dog fået at vide fra min veninde som er tandklinikassistent at så længe Thor kun har de to fine tænder han har og jeg børster dem omhyggeligt morgen og aften så er det helt fint med børnetandpasta.

Tænker dog jeg skifter over snart sådan så han vender sig til smagen inden vi skal arbejde endnu mere inde i munden med de næste tænder.

Tak for svar søde

Jeg må prøve mig frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.