Er det for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2014

Lililili

Yurie skriver:

Nej de vågner ikke(kun hvis man er uheldige), de kan nemlig sagtens spise i søvne. 
Her bøves der ikke, eller måske i søvne, ved jeg ikke. 

Det er forskellige hvor meget der bliver drukket, nogen gange 60mls, andre gange 140. 

Lizzie får 210 fire gange om dagen, og så drikker hun hvad hun gør i dreamfeet. 

I den bog vi følger, står der 6,5måned. men man kan blive ved lidt længere. 

Kan ikke huske præcis hvor meget Lizzie drak da hun var 3,5måned i hver flaske, men vi har det samme i flaskerne hver gang. 
En rutine er super godt, så man har tiderne, og hun er som regel ikke sulten før tiderne. 

Syntes det en super god ide, vi har selv gjort lidt i samme stil. Men i forhold til bøvsning, må jeg lige indskyde at når de er så små, er det super vigtigt de får bøvset. Vi fandt ud af det på den hårde måde... Lang historie med manglende vejrtrækning, fråde ud af munden, blå blink og afsted med os. Og det var altså efter lille bøvs og en time siden mad. Vores lille dreng er i dag ok, MEN lægen mente forstoppelse/tryk havde forårsaget det, og vi skulle være ekstra opmærksomme på bøvsning. Det sker selvfølgelig sjældent og det også bare til info. Her hjemme lempede vi på bøvsning, da han selv kunne vende sig om natten. Igen jeg et fan af metoden, personligt ville jeg bare være obs på bøvsning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2014

cj86

LiLyKa skriver:

Syntes det en super god ide, vi har selv gjort lidt i samme stil. Men i forhold til bøvsning, må jeg lige indskyde at når de er så små, er det super vigtigt de får bøvset. Vi fandt ud af det på den hårde måde... Lang historie med manglende vejrtrækning, fråde ud af munden, blå blink og afsted med os. Og det var altså efter lille bøvs og en time siden mad. Vores lille dreng er i dag ok, MEN lægen mente forstoppelse/tryk havde forårsaget det, og vi skulle være ekstra opmærksomme på bøvsning. Det sker selvfølgelig sjældent og det også bare til info. Her hjemme lempede vi på bøvsning, da han selv kunne vende sig om natten. Igen jeg et fan af metoden, personligt ville jeg bare være obs på bøvsning. 

Tænker det kommer automatisk at hun sover igennem , men ved ikke når sengetid er kl 19.

Anmeld

13. august 2014

Chevro

cj86 skriver:

nogle fra mødregruppe syntes det meget tidligt! deres sover kl 22-23 så blev helt i tvivl .

om dagen sover hun ca 3 lure.

Mødregrupper er noget lort! Folk har så travlt med hinanden!!

Du skal på ingen måde lytte til dem! De er tydeligvis jaloux!

Jeg var i en mg hvor jeg blev meldt til kommunen! Fordi min søn sagtens kunne ligge og lege med en rangle og lign. når vi spiste boller eller drak kaffe, de 15-20 min. Uden at græde eller være sur..
Og han sov også super godt om natten som din ;-) det er mega fedt! så har man en del mere overskud, og så kan man orke mange andre ting..

Jeg tog af og til alene ud og spise med en veninde, og lige fik lov til at være mig selv - så min kæreste og søn kunne have lidt alene tid, om eftermiddagen og aftenen engang imellem. Det meldte de også, at jeg havde for travlt med alle andre ting i livet, til min søn..

Så OFTEST, skal folk lukke røven (undskyld mig) og være glade på hinandens vegne! Ingen børn er ens, ingen forældre er ens, vi reagere forskelligt osv..

;-) undskyld det blev vist rigelig langt..

Anmeld

13. august 2014

Lililili

cj86 skriver:

Tænker det kommer automatisk at hun sover igennem , men ved ikke når sengetid er kl 19.

Det kommer heeeelt af sig selv  lyder til en god rytme i har nu 

Anmeld

13. august 2014

Frk.S

Det lyder da super fint.

Freja begyndte også ret tidligt at være putteklar omkring kl. 19 og sov til næste morgen (med en enkelt amning om natten). Jeg kan ikke helt huske hvor tidligt, men mener det var omkring samme tidspunkt... måske endda lidt før. 

Jeg håber da virkelig at Sofie hurtigt finder nogenlunde samme rytme. Det var så skønt - man havde noget aften for sig selv + man som regel fik en nogenlunde god nattesøvn. Så der var fint med overskud næste dag (de fleste dage). 

Selvfølgelig skal du ikke forsøge at holde hende vågen længere. Hvis hun ellers trives, får det hun skal have af mad og tager på som hun skal - så skal du da bare nyde det. 

Anmeld

13. august 2014

*Mor Til Albert*

cj86 skriver:

Hejsa er ny herinde.

har en datter på 3,5 måned.

vil lige høre om i syntes min rytme lyder tosset ang sove tid om aftenen?

putter hende kl 19 efter et bad og flaske , hun sover til kl 4 der får hun flaske igen så sover vi til 7-8 stykker lyder det helt dumt?

Synes at det lyder meget fornuftigt.

Anmeld

13. august 2014

cj86

Chevro skriver:

Mødregrupper er noget lort! Folk har så travlt med hinanden!!

Du skal på ingen måde lytte til dem! De er tydeligvis jaloux!

Jeg var i en mg hvor jeg blev meldt til kommunen! Fordi min søn sagtens kunne ligge og lege med en rangle og lign. når vi spiste boller eller drak kaffe, de 15-20 min. Uden at græde eller være sur..
Og han sov også super godt om natten som din ;-) det er mega fedt! så har man en del mere overskud, og så kan man orke mange andre ting..

Jeg tog af og til alene ud og spise med en veninde, og lige fik lov til at være mig selv - så min kæreste og søn kunne have lidt alene tid, om eftermiddagen og aftenen engang imellem. Det meldte de også, at jeg havde for travlt med alle andre ting i livet, til min søn..

Så OFTEST, skal folk lukke røven (undskyld mig) og være glade på hinandens vegne! Ingen børn er ens, ingen forældre er ens, vi reagere forskelligt osv..

;-) undskyld det blev vist rigelig langt..

Helt enig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.