Ang. bad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

862 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. august 2009

Tina2

Tørrer jeres børn sig selv efter bad???

Filuca nægter bare og skriger og hyler helt vildt, hvis vi siger, at det kan hun godt.....

Hun står bare med armene ned langs siden og er total passiv.... Er det virkelig for meget at sige hun burde kunne tørre sig selv i en alder af snart 5½ år???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Fines mor

Tina2 skriver:

Tørrer jeres børn sig selv efter bad???

Filuca nægter bare og skriger og hyler helt vildt, hvis vi siger, at det kan hun godt.....

Hun står bare med armene ned langs siden og er total passiv.... Er det virkelig for meget at sige hun burde kunne tørre sig selv i en alder af snart 5½ år???

vores gør ikke, vi plejer at svøbe dem i badet og så ind og få tøj på :-)
Hmm ved ikke om man skal kunne det som 5½ årig!!!!

Anmeld

17. august 2009

Tina2

Fines mor skriver:

vores gør ikke, vi plejer at svøbe dem i badet og så ind og få tøj på :-)
Hmm ved ikke om man skal kunne det som 5½ årig!!!!

Nej jeg ved heller ikke!!! Hun vil bare ikke, ikke engang hjælpe lidt til.... Håret kræver helt sikkert vores hjælp, da det er så langt og tykt.... Men jeg mener nu godt hun kan tørre sig selv, men ikke tale om:-S

Anmeld

18. august 2009

Susan1978

ja jeg tør næsten ikke sige det, men Ea går helt selv i brusebad og tørrer også sig selv.

hun er her den sidste måned blevet total god til det. Hun vasker selv hår og husker simpelthen at vaske hele sin krop med sæbe og en vaskeklud. også så ja hun tørrer så også sig selv.

Det kom sig af at en dag hun skulle i bad med Emil, så hun at han tissede i vandet også var det ligesom slut med at bade med lillebror, badebaljen var godt nok også ved at være for lille.

så her har vi allerede fået os en lille teenage datter der bruger 10 min på brusebad.

men tilbage til dit spørgsmål, jeg synes altså bestemt ikke det er for tidligt at bede hende om at tøre sig selv, men jeg ved sgu ikke rigtig hvordan i kan få vendt det til noget positivt.. hvad med evt at finde et super fedt barbie/brats/hello kitty håndklæde til hende og sige hun kan få det hvis hun selv begynder at prøve at tørre sig selv. ej jeg ved det sgu ik.   hmm

Anmeld

18. august 2009

Muslingen

Amalie tørrer sig selv, men jg hjælper lidt med håret - det hader hun at få tørret.  hun kan også godt selv vaske håret når hun er i brusebad, men i karbaddet er det os der gør det, for ellers er hele badeværelset oversprøjetet med bruseren bagefter
Men  jeg synes helt klart de bør kunne selv nu, men på den anden side har jeg ikke spor imod at gøre det...

Kh Fie

Anmeld

18. august 2009

Tina2

Susan1978 skriver:

ja jeg tør næsten ikke sige det, men Ea går helt selv i brusebad og tørrer også sig selv.

hun er her den sidste måned blevet total god til det. Hun vasker selv hår og husker simpelthen at vaske hele sin krop med sæbe og en vaskeklud. også så ja hun tørrer så også sig selv.

Det kom sig af at en dag hun skulle i bad med Emil, så hun at han tissede i vandet også var det ligesom slut med at bade med lillebror, badebaljen var godt nok også ved at være for lille.

så her har vi allerede fået os en lille teenage datter der bruger 10 min på brusebad.

men tilbage til dit spørgsmål, jeg synes altså bestemt ikke det er for tidligt at bede hende om at tøre sig selv, men jeg ved sgu ikke rigtig hvordan i kan få vendt det til noget positivt.. hvad med evt at finde et super fedt barbie/brats/hello kitty håndklæde til hende og sige hun kan få det hvis hun selv begynder at prøve at tørre sig selv. ej jeg ved det sgu ik.   hmm

Hvor er hun sej! der går vist liiiige lidt tid inden Filuca gør det:-)

Vores har også været i badekar sammen og er det stadig ind imellem, men Filuca gider ikke rigtig mere, for Milas plasker rundt og hælder vand ud over hende konstant....

Så de er som regel i brusebad og især her om sommeren hvor de er oftere i bad:-)

Anmeld

18. august 2009

Tina2

Muslingen skriver:

Amalie tørrer sig selv, men jg hjælper lidt med håret - det hader hun at få tørret.  hun kan også godt selv vaske håret når hun er i brusebad, men i karbaddet er det os der gør det, for ellers er hele badeværelset oversprøjetet med bruseren bagefter
Men  jeg synes helt klart de bør kunne selv nu, men på den anden side har jeg ikke spor imod at gøre det...

Kh Fie

Næh, det har jeg nu heller ikke, synes bare det er lidt træls hun er så passiv... Hun gider knap tage tøj på selv bagefter og det gør hun ellers altid....

Er sgu sjovt der bare er nogle ting de er helt vilde med at gøre selv og andre ting NÆGTER de bare at gøre selv......

Anmeld

18. august 2009

tumle81

Victoria tørrer nu heller ikke sig selv endnu, måske vil hun gerne. Det har jeg slet ikke tænkt over, jeg plejer bare at tørre hende...
Måske vi skulle igang med det...

Hun vasker selv kroppen men håret klarer jeg for det er så langt!!

Tøjet er der heller ingen problemer med, det finder hun selv frem og tager selv på...

Knus Kathrina

Anmeld

19. august 2009

Sofie

Her klarer Freya også næsten det hele selv.. Jeg plejer dog lige at tjekke om alt håret er skummet ind når hun vasker hår og så guider jeg hende i forhold til hvor hun ige mangler. Men hun er super dygtig til det. En af os plejer så at hjælpe med at skylle sæben ud af håret og for det meste tørrer hun også sig selv (med guiding og lidt hjælp til håret). Dog skal hun faktisk kunne nu da de i skolen har idræt, hvilket betyder at de skal have håndklæde med og selv klarer det.. jeg var liiige sådan lidt men er sikker på hun nok skal klare det. Har sagt til hende at hun ikke skal gøre sit hår vådt. Bare ind og skylle kroppen og lidt sæbe på og får hun ikke sæbe på går det nok også. hun kommer jo altså stadig i bad herhjemme :-)
Kh Sofie

Anmeld

19. august 2009

karina1980

jasmin klare stort set det hele selv, hun får lidt hjælp til håret, dvs hun får at vide hvor der ikke er kommet sæbe i og bliver så guidet til at få sæben derhen og så får hun hjælp til at tørre håret, resten klare hun selv, også at finde tøj selv og tage det på.

de skal jo kunne det når de starter i skole og skal have gymnastik 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.