Tror i på kinesisk kalender?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2014

modesty

anonym58 skriver:

Hej med jer, jeg er gravid i 8. Uge og har læst lidt om det med kinesisk kaldender, om at man kunne beregne ud fra alder og måneden af hvor man blev gravid på, om man får en pige eller en dreng..? I følge kalenderen venter jeg en pige.. Og man skal vidst + 1 år fra sit eget alder for at se kønnet på skalaen..? Tror i på det?

Nej, det er noget pjat. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Mor til F

anonym58 skriver:

Hej med jer, jeg er gravid i 8. Uge og har læst lidt om det med kinesisk kaldender, om at man kunne beregne ud fra alder og måneden af hvor man blev gravid på, om man får en pige eller en dreng..? I følge kalenderen venter jeg en pige.. Og man skal vidst + 1 år fra sit eget alder for at se kønnet på skalaen..? Tror i på det?

Jeg tror ikke på det, men den passede godt nok på mig

Den sagde pige, har en dejlig datter fra den 04.07.2014

Anmeld

12. august 2014

Snevejr84

Nope der er flere slags på nettet. De fleste sagde pige, en sagde dreng og ud kom en dreng<3

Anmeld

12. august 2014

lineog4

Den ramte forkert 3 ud af 4 gange her. Havde drenge mave alle 4 gange i følge alle de kloge og har to af hver. Pendulet svingede som det selv havde lyst til alt efter hvem der holdt det. Havde ingen kvalme og ingen sære lyster...

men alligevel vil jeg vove pelsen og påstå skulle jeg blive gravid igen ville jeg vide om det var en dreng eller pige - og det skal siges jeg gættede forkert de første 3 gange, men vidste det den 4. Og vidste det ikke bare var et gæt men en viden. 

Anmeld

13. august 2014

anonym58

lineog4 skriver:

Den ramte forkert 3 ud af 4 gange her. Havde drenge mave alle 4 gange i følge alle de kloge og har to af hver. Pendulet svingede som det selv havde lyst til alt efter hvem der holdt det. Havde ingen kvalme og ingen sære lyster...

men alligevel vil jeg vove pelsen og påstå skulle jeg blive gravid igen ville jeg vide om det var en dreng eller pige - og det skal siges jeg gættede forkert de første 3 gange, men vidste det den 4. Og vidste det ikke bare var et gæt men en viden. 

Der står også nogen steder at man kan fornemme kønnet ved at mærke efter symptomerne, i sidste uge døjede jeg rigtig meget med kvalme og opkast, jeg ku slet ikke holde mad eller væske i kroppen, tog så til læge og fik piller mod kvalme og B6 vitaminer, det hjalp nu meget mere, får ofte lyst til noget surt, eller syltet, som pickles, citroner, kiwi og den slags men ligeså snart jeg kommer ind i køkkenet og er ved at lave mad får jeg enooormt meget kvalme og må løbe ud på toilettet, hvert 3-5. minut.. så maden sørger manden for lige pt.. Morgenkvalme har jeg også, der laver manden så noget morgenmad til mig, som jeg får serveret på sengen. Ellers har jeg en meget oppustet mave.. :/ drømte også igår om at jeg havde en dejlig babyboy i mine arme som jeg ammede, så det blir meget spændende

Anmeld

13. august 2014

stm2812

anonym58 skriver:

Den har passet begge gange her, men jeg tror ny bare det er tilfælde. Det er jo 50/50

Anmeld

13. august 2014

TR

anonym58 skriver:

Nu har jeg lige prøvet af kigge, hva den siger jeg venter mig,

Jeg testede positiv 2 juni, så det må være i maj bebs blev undfanget eller ?

Jeg er 25 år

Og kalenderen siger en pige.

Er det rigtig, den måde jeg har gjort det på? eller?

Anmeld

13. august 2014

Frk.S

Her har den passet begge gange.

Men nej, jeg tror ikke på det - det er rent tilfælde at den lige passede her. Som andre skriver så er det jo 50/50. 

Anmeld

13. august 2014

anonym58

TR skriver:

Nu har jeg lige prøvet af kigge, hva den siger jeg venter mig,

Jeg testede positiv 2 juni, så det må være i maj bebs blev undfanget eller ?

Jeg er 25 år

Og kalenderen siger en pige.

Er det rigtig, den måde jeg har gjort det på? eller?

Hvis du er 25 skal du skrive et år ældre ud fra kalenderen dvs. 26

Anmeld

13. august 2014

(august)

Har passet alle tre gange for os, så tror på det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.