Er det alle andre end mine egne børn, så vil jeg vælge den politiske korrekte holdning og sige årstallet på sygesikringen ingen betydning har for om man skal vælge at blive forældre.
Men var det mine egne børn gælder en helt anden tanke, for nej hvor jeg dog ikke håber de vælger at få børn før de har ramt 20'erne - hvorfor ved jeg egentlig ikke, måske bare fordi jeg kan huske hvordan det var at være ung og fri - og var altså ikke en der drak mig i hegnet hver weekend, men tænk at kunne læse en bog en helt dag fordi den fangede, kunne se hele Wagners ringen i 3 dage i operahuset, kunne "glemme" at komme hjem til aftensmad, være ligeglad med at tøjet ikke bliver vasket - friheden til ikke at have ansvar for andre end sig selv.
det er en gave at få børn, det er helt igennem fantastisk og giver en dimension i ens liv som jeg er lykkelig for jeg har måtte få. Men savner sørme en gang imellem den frihed uden ansvar, savner især at kunne være lidt egoistisk, kunne glemme madplaner, og ikke mindst at kunne læse en bog fra side 1 til slut uden afbrydelser.
Anmeld