Smag og behag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
11 svar
25 synes godt om
12. august 2014

Anonym trådstarter

Hvilken alder synes i det for tidligt at have en barn ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Kløver

Anonym skriver:

Når man ikke er moden nok til at være opgaven værdig og ikke kan opfylde barnets behov som kærlighed, mad, tøj, tag over hovedet osv 

alderen er individuel. Nogle er 18, andre 28, nogle 35 eller 42, og nogle bliver det aldrig  

Anmeld

12. august 2014

anynom

Anonym skriver:

Enig med Maja, dog vil jeg tilføje at jeg personligt heller ikke synes at børn under 18 skal være forældre. 

Anmeld

12. august 2014

Dorthe1986

Jeg synes det er noget svært noget. For mig kan man være en god mor om man er 18 eller 30. Det handler mere om ens modenhed. Men altså igen så er der også noget livserfaring der er vigtigt at have med

Anmeld

12. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ved ikke om jeg som sådan kan sætte alder på - men børn skal ikke få børn. Så 16/17 vil jeg klart mene er for tidligt.

Anmeld

12. august 2014

Kamilla-m

JulieWH skriver:

Enig med Maja, dog vil jeg tilføje at jeg personligt heller ikke synes at børn under 18 skal være forældre. 

Vi var selv 16&17 år da vi fik vores første søn - og han har aldrig manglet noget, hverken det ene eller det andet, men set i bagspejlet ville jeg nok gerne ha ventet nogle år med det, men altså nu er jeg selvf lykkelig for det - og ville aldrig være ham foruden

Ville blot citere dig med at jeg giver dig ret - trods jeg selv fik det :-).

Men altså får man barn inden sys jeg nu også det er fint nok, vis man dækker barnets behov, osv .
Giver det mening?

Anmeld

12. august 2014

Ciss

Vanskelig at sætte en bestemt alder på, siden folk modnes lidt forskelligt, men jeg synes, man minimum skal være myndig selv, før man skal til at påtage sig ansvaret for at oplære et andet menneske til at blive en god voksen...

Anmeld

12. august 2014

lineog4

Er det alle andre end mine egne børn, så vil jeg vælge den politiske korrekte holdning og sige årstallet på sygesikringen ingen betydning har for om man skal vælge at blive forældre. 

Men var det mine egne børn gælder en helt anden tanke, for nej hvor jeg dog ikke håber de vælger at få børn før de har ramt 20'erne - hvorfor ved jeg egentlig ikke, måske bare fordi jeg kan huske hvordan det var at være ung og fri  - og var altså ikke en der drak mig i hegnet hver weekend, men tænk at kunne læse en bog en helt dag fordi den fangede, kunne se hele Wagners ringen i 3 dage i operahuset, kunne "glemme" at komme hjem til aftensmad, være ligeglad med at tøjet ikke bliver vasket - friheden til ikke at have ansvar for andre end sig selv.

det er en gave at få børn, det er helt igennem fantastisk og giver en dimension i ens liv som jeg er lykkelig for jeg har måtte få. Men savner sørme en gang imellem den frihed uden ansvar, savner især at kunne være lidt egoistisk, kunne glemme madplaner, og ikke mindst at kunne læse en bog fra side 1 til slut uden afbrydelser.

Anmeld

12. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg synes man som minimum skal være 18, fordi det giver bedst mening at man er myndig. Men jeg ville aldrig anbefale en 18-årig at få et barn.

Jeg var 21 da jeg blev gravid og fyldte 22 to måneder efter  min første søn blev født og jeg er glad for at jeg fik lov og mulighed for at skeje lidt ud da jeg var 18-21 for det var sjove år. Men jeg mener også det skal ud af systemet, fordi det i mine øjne ikke er foreneligt med at have børn at man kører sit eget løb. Og det tror jeg er vigtigt at føle at man har fået mulighed for.

Men der er jo ingen "regler" uden undtagelser og der er da sikkert nogle 17-årige der snildt kan være en god mor, men jeg ville synes det er lidt synd for hende.

Anmeld

12. august 2014

StudPsyk

JulieWH skriver:

Enig her Man kan sagtens være en god mor som 17-årig, jeg mener bare at et par års ekstra liverfaring og bagage i rygsækken ikke gør skade. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.