Gode råd mod graviditetskvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2014

SanJose

Sunsmile skriver:

Ja du skal helt sikkert fortælle din læge om det.

Men tror du de vil hjælpe? Kan ikke lide at ligge sundhedssystemet til last. Der er jo nok nogle, der har det værre end mig? 

Men en lille "succeshistorie" (eller det vil jeg nu ikke helt kalde det alligevel): Det lykkedes mig at holde aftensmaden nede i ca. en time. Har hele dagen cravet lidt efter en Quarter Pounder og pommes fritter fra McD, men har ikke rigtig haft energi til at hente det. En sød veninde kom så forbi med maden og i starten kunne jeg seriøst kun tage en lille bitte bid af gangen og så holde pause i et par minutter, men efter godt 20 minutter kunne jeg rent faktisk spise mere normalt. Ret mærkeligt at kunne mærke en forskel på så kort tid. Selv om jeg kun fik spist halvdelen af det, og det efterfølgende røg op igen har jeg det bedre nu, end jeg har haft det hele dagen. Håber bare det varer ved lidt endnu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

Chevro

SanJose skriver:

Jeg er desværre rigtig hårdt ramt af kvalme her i forbindelse med graviditeten. Det er ikke bare morgenkvalme, nok nærmere heldøgnskvalme. Står op flere gange om natten for at kaste op og ligeledes også om dagen.

Jeg forsøger at spise så meget som muligt, men alligevel er jeg mere eller mindre kronisk sulten. På den måde hvor det gør helt ondt i maven og samtidig har jeg hovedpine også.

Har I nogle gode råd til at slippe af med kvalmen? Jeg forsøgte i morges at drikke et glas saft og spise lidt knækbrød, inden jeg stod ud af sengen, men det havde ikke rigtig nogen virkning.

De folk der siger graviditet ikke er en sygdom, skal godt nok holde sig væk lige for tiden. Æv, hvor er det hårdt! 

Åha, i know the feeling

Jeg har det allerværst, når når jeg mærker sult!! Det gør jeg desværre en del

Jeg prøver også bare at spise og spise, men så snart jeg har spist og drukket godt, så er maven kæmpe stor, og jeg føler det hele sidder oppe i halsen

Så det hele er en almbivalent fornemmelse

I min første graviditet, havde jeg overhovedet ikke noget lign. Så det er meget fremmed for mig!!

Anmeld

11. august 2014

Sunsmile

SanJose skriver:

Men tror du de vil hjælpe? Kan ikke lide at ligge sundhedssystemet til last. Der er jo nok nogle, der har det værre end mig? 

Men en lille "succeshistorie" (eller det vil jeg nu ikke helt kalde det alligevel): Det lykkedes mig at holde aftensmaden nede i ca. en time. Har hele dagen cravet lidt efter en Quarter Pounder og pommes fritter fra McD, men har ikke rigtig haft energi til at hente det. En sød veninde kom så forbi med maden og i starten kunne jeg seriøst kun tage en lille bitte bid af gangen og så holde pause i et par minutter, men efter godt 20 minutter kunne jeg rent faktisk spise mere normalt. Ret mærkeligt at kunne mærke en forskel på så kort tid. Selv om jeg kun fik spist halvdelen af det, og det efterfølgende røg op igen har jeg det bedre nu, end jeg har haft det hele dagen. Håber bare det varer ved lidt endnu. 

Jeg sys overhovedet ikke du er nogen last, du tafer til lægen hvis du har det dårligt og hvis du har hqft det skidt i lang tid så skal lægen vide om det, for du kan få det endnu dårligere hvis du ikke får nok væske, så det kan være lægen vil holde øje med din vægt eller måske sende dig videre i systemet.
Sjovt du siger det med burgeren, jeg fik min kæreste til at ta en chicken salsa med hjem en dag og selvom jwg brugte en halv time på at spise den, var det bare rart at få noget ned, det virkede også med en halv durumrulle, så det kan da godt være at du skal prøve mad udefra lidt oftere

Anmeld

12. august 2014

Pikku Myy

SanJose skriver:

Har ikke snakket med min læge, men skal derned i andet ærinde i morgen, så tænker jeg lige bringer det på banen.

i starten skukke jeg tisse rigtig meget, men det er som sådan gået over nu. Tænker det er på grund af manglende væske, for det er virkelig koncentreret, det der kommer ud.

Så håber jeg at din læge kan hjælpe dig

Anmeld

12. august 2014

Malene76

SanJose skriver:

Jeg er desværre rigtig hårdt ramt af kvalme her i forbindelse med graviditeten. Det er ikke bare morgenkvalme, nok nærmere heldøgnskvalme. Står op flere gange om natten for at kaste op og ligeledes også om dagen.

Jeg forsøger at spise så meget som muligt, men alligevel er jeg mere eller mindre kronisk sulten. På den måde hvor det gør helt ondt i maven og samtidig har jeg hovedpine også.

Har I nogle gode råd til at slippe af med kvalmen? Jeg forsøgte i morges at drikke et glas saft og spise lidt knækbrød, inden jeg stod ud af sengen, men det havde ikke rigtig nogen virkning.

De folk der siger graviditet ikke er en sygdom, skal godt nok holde sig væk lige for tiden. Æv, hvor er det hårdt! 

Prøv og kontakte en kranio sekral massør og spørg om vedkommende har erfaring med dine problematikker. Det har min nemlig og hin har lovet og hjælpe mig hvis vi er så heldige at jeg bliver gravid igen. Faktisk mener hun at jeg slet ikke behøver at være dårlig næste gang! Jeg var sengeliggende i 10 uger med konstant kvalme, opkast, madlede, svimmelhed og konstant sult    Så jeg håber seriøst at hun kan hjælpe mig næste gang. 

God bedring snarest. 

Kh. Malene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.