2. Jordemor konsultation, hvad skal man der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
12 svar
3 synes godt om
11. august 2014

Sunsmile

Jeg skal til andet jordemor besøg imorgen, og sys egetnlig ikke jeg har nogen særlig grund til at tage afsted, jeg har ingen bekymringer og ingen spørgsmål og jeg mærker baby hver dag.

Men er der noget specielt man skal til jordemor for her anden gang? Jeg er 22+3 imorgen, og jeg var til jordemor da jeg var 17+3 og sys da det er meget kort tid efter at skulle igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

HB90

Sunsmile skriver:

Jeg skal til andet jordemor besøg imorgen, og sys egetnlig ikke jeg har nogen særlig grund til at tage afsted, jeg har ingen bekymringer og ingen spørgsmål og jeg mærker baby hver dag.

Men er der noget specielt man skal til jordemor for her anden gang? Jeg er 22+3 imorgen, og jeg var til jordemor da jeg var 17+3 og sys da det er meget kort tid efter at skulle igen.

Følger lige med :-) 

Måske du så kan fortælle hvad man skal til 1. konsultation? Vi skal afsted her om en uge, men har bare modtaget en indkaldelse samt et skema med forskellige oplysninger jeg skal udfylde, så ved ikke rigtig hvad der skal foregå. 

Anmeld

11. august 2014

Sunsmile

Helene Boysen skriver:

Følger lige med :-) 

Måske du så kan fortælle hvad man skal til 1. konsultation? Vi skal afsted her om en uge, men har bare modtaget en indkaldelse samt et skema med forskellige oplysninger jeg skal udfylde, så ved ikke rigtig hvad der skal foregå. 

Her snakker man om kost, motion rygning osv. man kigger på vægten og så er det godt at have nogle spørgsmål med.
Du vil evt også komme lidt ind på hvordan du vil føde og sådan. Det er somom så bare en samtale om hele forløbet du skal igennem i din graviditet.
Det var i hvert tilfælde det jeg oplevede, og så blev jeg tjekket for blærebetændelse, da jeg havde en mistanke om det, der er også nogle som høre hjertelyd første gang.

Anmeld

11. august 2014

Sjwf

Sunsmile skriver:

Super at du ikke har nogen bekymringer

Jm mærker på maven, giver et bud på hvor stort dit barn er. Mærker om din livmoder er blød, lytter til hjertelyd, min bruger sådan en elektronisk en så kæresten og jeg kunne lytte med hvilket jo er lidt hyggeligt
Måler forskellige værdier i dit urin, og måler dit blodtryk.
Mener også de måler hvor stor din livmoder er. Spørg hvordan du har det, fx om du har ondt i bækkenet, vand i kroppen.

Anmeld

11. august 2014

Sunsmile

Sjwf skriver:

Super at du ikke har nogen bekymringer

Jm mærker på maven, giver et bud på hvor stort dit barn er. Mærker om din livmoder er blød, lytter til hjertelyd, min bruger sådan en elektronisk en så kæresten og jeg kunne lytte med hvilket jo er lidt hyggeligt
Måler forskellige værdier i dit urin, og måler dit blodtryk.
Mener også de måler hvor stor din livmoder er. Spørg hvordan du har det, fx om du har ondt i bækkenet, vand i kroppen.

Ok fedt, tak Dejligt at høre at der rent faktisk sker noget
Jeg var til MD d. 31/7 og tænkte bare at hvad mon der kunne ske af spændende ting, så kort tid efter Jeg håber da også at hun har sådan en elektrisk en.

Sidst skulle jeg selv bede om at få urin tjekket, da jeg havde mistanke om blærebetændelse, men der var heldigvis intet

Anmeld

11. august 2014

Christine

Sunsmile skriver:

Her skal jeg først af sted anden gang i morgen, hvor jeg er 28+3. Må indrømme at der ikke plejer at ske det store, muligvis gider hun rent faktisk måle symfysemål denne gang, måske vil hun prøve at skønne fostervægt (har dog ikke hørt at de skønner før uge 28, så det ved jeg ikke om du kan regne med at de gør).

Men dejligt at alt er godt, så får du nok ikke de store overraskelser til jm. Men man tager jo af sted alligevel, fordi alt der handler om baby er lidt hyggeligt 

Anmeld

11. august 2014

stjernehimmel

Jeg ved hvad der skal ske ved min 3 jm besøg.. (har kun været afsted første gang)

hun gik meget op min kæreste sku med, (uge 35) da det er MEGET vigtig at han lære hvordan amning foregår...

er anden gangs, og var færdig er grin, for måden hun sagde det på var som det galte liv eller død.....

Anmeld

11. august 2014

Sunsmile

stjernehimmel skriver:

Jeg ved hvad der skal ske ved min 3 jm besøg.. (har kun været afsted første gang)

hun gik meget op min kæreste sku med, (uge 35) da det er MEGET vigtig at han lære hvordan amning foregår...

er anden gangs, og var færdig er grin, for måden hun sagde det på var som det galte liv eller død.....

Ok lærer man allerede om amning tredje gang og er det så vigtigt at din mand lærer om amning?

Hvornår skal du til andet JM besøg?

Min kæreste kommer med imorgen, da han har ferie.

Tænker bare lidt på om man ikke kunne slå nogle af de her JM besøg sammen sys jo alligevel det blir til nogle gange især som førstegangs, kan godt forstå at man kommer jævnligt til sidst, men sys ligepludselig MD, JM og Læge ligger meget tæt, med mindre end 14 dages mellemrum.

Anmeld

11. august 2014

Sunsmile

Christine skriver:

Her skal jeg først af sted anden gang i morgen, hvor jeg er 28+3. Må indrømme at der ikke plejer at ske det store, muligvis gider hun rent faktisk måle symfysemål denne gang, måske vil hun prøve at skønne fostervægt (har dog ikke hørt at de skønner før uge 28, så det ved jeg ikke om du kan regne med at de gør).

Men dejligt at alt er godt, så får du nok ikke de store overraskelser til jm. Men man tager jo af sted alligevel, fordi alt der handler om baby er lidt hyggeligt 

Ja jeg havde nu heller ikke noget imod at 2. og 3. gang blev slået sammen. Det betyder nu heller ikke så meget med størrelsen, da jeg fik af vide ved MD at det så fint ud og det er kun 11 dage siden.

Men nu må vi se hvad hun siger, nu er kæresten med denne gang, da han lige havde ferie

Anmeld

11. august 2014

stjernehimmel

Sunsmile skriver:

Ok lærer man allerede om amning tredje gang og er det så vigtigt at din mand lærer om amning?

Hvornår skal du til andet JM besøg?

Min kæreste kommer med imorgen, da han har ferie.

Tænker bare lidt på om man ikke kunne slå nogle af de her JM besøg sammen sys jo alligevel det blir til nogle gange især som førstegangs, kan godt forstå at man kommer jævnligt til sidst, men sys ligepludselig MD, JM og Læge ligger meget tæt, med mindre end 14 dages mellemrum.

Som anden gangs har man vist kun 3 jm besøg medmindre man går over tid....

Jeg skal først til mit andet jm besøg i midt november...

Vi har valgt fra, at kæresten skal med da han er i minus time mæssigt på jobbet(mili) så vi gemmer evt dage han skal med til MD, og hvis der der kommer sygdom...

jeg er ikke selv meget for det jm noget, må jeg erkende... sidste gang fødte jeg uden fødsels forberedelse osv, og synes faktisk at de fleste jm besøg var lidt spild af tid, især hvis man har arbejde da man især første gang man er gravid render til noget hele tiden... som anden gangs er der kun NF, MD, 3 læge besøg og 3 jm besøg..... og det synes jeg er rigeligt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.