Ville I give overpris??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
22 svar
12 synes godt om
11. august 2014

Nadia&Daniel

Så for sjovt igår på dba.dk og kiggede på Kähler vaser (jubilæumsvasen) - og fandt en masse annoncer hvor de tager total overpris.

F.eks.

- 800.- for den til 350.- (og det er uden porto)
- 700.- for den til 350.- (og igen uden porto) - denne sælger skrev til mig, at han havde solgt 5 stk. til 600.- pr. stk.

Plus så nogle hvor folk total overbød hinanden - f.eks. 575.- for den til 199.- og 900.- for den til 350.-

Det er selvfølgelig op til hver enkel at byde og købe, men synes virkelig det er frækt at købe ind til at sælge til overpris.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

LJMNA

Nej aldrig om jeg kunne, det er præcis det samme man ser lige efter de store lagersalg med børnetøj, nogen folk hamstre kun for at sælge videre til overpris, men der er jo åbenbart købere, selvo det undre mig hver gang

Anmeld

11. august 2014

Nadia&Daniel

LJMNA skriver:

Nej aldrig om jeg kunne, det er præcis det samme man ser lige efter de store lagersalg med børnetøj, nogen folk hamstre kun for at sælge videre til overpris, men der er jo åbenbart købere, selvo det undre mig hver gang

ja, undre mig også med ja, havde slet ikke tænkt på det der med børnetøjet - det oplever man ofte på facebook.

Anmeld

11. august 2014

Isabella_mor

Det er jo op til folks egen  samvittighed.

Sælger vil tjene penge, det er jo køberen som i sidste ende sidder og gør det muligt for sælger at sælge varen til overpris.

men hvis man tænker over det, så bliver alt jo solgt til overpris, om det er privat el. Firma, folk vil jo gerne tjene på det, de private (fx. Ham med vaserne) ved jo hvad der er populært. Og han skal da nok komme af med dem til den ca pris han ønsker for dem, men det er jo kun fordi folk VIL ha' de skide vaser, der kommer dollartegn i øjnene på dem der vil tjene hurtige penge. Man kan jo bare lade være med at købe det hvis det er man føler det er for meget. 

Anmeld

11. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej det ku jeg ik, for jeg ef for nærig! Vh stine

Anmeld

11. august 2014

Christine

Nadia&Daniel skriver:

Så for sjovt igår på dba.dk og kiggede på Kähler vaser (jubilæumsvasen) - og fandt en masse annoncer hvor de tager total overpris.

F.eks.

- 700.- for den til 350.- (og igen uden porto) - denne sælger skrev til mig, at han havde solgt 5 stk. til 600.- pr. stk.

Plus så nogle hvor folk total overbød hinanden - f.eks. 575.- for den til 199.- og 900.- for den til 350.-

Det er selvfølgelig op til hver enkel at byde og købe, men synes virkelig det er frækt at købe ind til at sælge til overpris.

Det ville jeg aldrig gøre, nej. Må indrømme at jeg slet ikke forstår alt det hype der er omkring den vase.. det er jo bare en vase? Og gud forbyde at den går i stykker til de priser der! 

Anmeld

11. august 2014

Christine

Nadia&Daniel skriver:

F.eks.

- og så synes jeg iøvrigt man er en røv hvis man hamstrer bare for at sælge til overpris. Men det ses jo rigtigt tit, med rigtigt mange forskellige ting.

Anmeld

11. august 2014

LinLin

For en vase -nej! (Fåes den ikke stadig i butikkerne??)

Men hvis der er en ting jeg mangler i en samling eller noget og som ikke fåes mere, vil jeg godt betale det den koster - men ikke over-overpris som i dine eksempler

Anmeld

11. august 2014

De3Guldklumper

Nadia&Daniel skriver:

F.eks.

Nej aldrig og jeg ved de i kahler butikken i Aarhus er kede af at det har taget sådan en drejning da det jo slet ikke var det som var meningen.

Omend synes jeg så også at det er fuldstændig tåbeligt at man kan købe på forhånd for netop på den måde kan man hurtig komme i besiddelse af 4-5 vaser hvis ikke mere.

Anmeld

11. august 2014

modesty

F.eks.

Det er vel fordi de er udsolgt i butikkerne eller hvordan? 

Altså, hvis jeg var SÅ vild for at få fat i noget, havde jeg nok købt det inden det blev udsolgt. 

Men ja, det er vel samlerobjekter hvis det er noget begrænset produktion og derfor bliver de jo mange penge værd når de ikke længere er til at få fat på. Det giver fin mening - udbud og efterspørgsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.