Vi har et SS barn på 10 år, og jeg syns det var rigtig svært med ferien i år. Vi havde lejet en bil og kørte rundt syd Europa i 3 uger. Vi boede fast på campingplads, og havde hele dage der, men skulle også se noget ind i mellem. Mit SS barn vil jo helst blive i bilen hele tiden. Ham vil simpelthen ikke ud!!!! De to andre børn vil gerne se noget, så når vi kom til et slot, borg, kirke osv som vi skulle se, endte det med at en af forældrene blev i bilen og den anden gik ind og så på 'slottet' sammen med de andre børn. Det kunne jo være timer de andre var væk fra bilen!!! Som forældre var jeg meget i tvivl om det er OK at give ham lov til at fravælge at se noget, eller om jeg er en god mor, fordi jeg netop lytter til hans behov???????
bare vi stoppede hos en bager og skulle have lidt til frokost vile han blive i bilen! Nogle gange tvang vi ham til at gå med, og selv vælge hvad han vil have... Andre gange ikke. Menhvad skal man stille op??? Jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. Jeg bliver også irriteret over at det ender men at JEG ikke får set noget, fordi JEG skal sidde og kede mig i bilen sammen med ham. Og han kan ikke sidde alene, heller ikke i 5 min ( og selvfølgelig ikke hvis det er lang tid. De ville jeg aldrig lade ham gøre ) han er 10 år gammel.
Anmeld