Hvad vil du vide om særligt sensitive?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2014

nielsen80

Janne T. skriver:

OBS: Jeg vil gerne frabede mig diverse kommentarer om at særlig sensitivitet er hypet, ikke-eksisterende eller lign., det er ikke det debatten handler om!

Jeg studerer psykologi, og efter nytår skal jeg skrive min bachelor-opgave. Jeg har et rigtig stærkt ønske om at skrive om særlig sensitivitet.

Men jeg kan ikke "bare" skrive om særlig sensitivitet (herfra forkortet SS). Jeg skal skrive om SS i forhold til noget. Et eksempel grebet ud i luften kunne være "SS-børn og trivsel i daginstitutioner".

Men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad jeg vil arbejde med. Derfor ville jeg høre jer, hvad i ville synes var spændende at vide mere om ift SS? Altså fx en eller anden problemstilling ift at være SS, eller whatever. Bare kom med alle jeres tanker, så jeg kan brainstorme!

Det behøver ikke nødvendigvis være vedrørende børn, men må det gerne

Jeg er inden i en "erkendelses process", hvor jeg er ved at indse, at min pige er SS. I den forbindelse tænker jeg meget på, den inklusion og antal af børn i en klasse, som nutidens skole har, og om dette vil gøre hende liv i den alm folkeskole svær. Så en opgave om læring stil og dens indvirkning på SS og/eller skolemiljøs indvirkning på SS' læring ville jeg synes var super interssant.

Og en ting jeg faldet over og synes er ret interssant, er en artikel som viser, at SS faktisk også eksisterer i hundeverden - dog ville det nok være mere relevant i en biologi opgave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

AnneBJ

Enig med et tidligere svar. Samfundets indstilling til SS børn/voksne og herunder også SS børns trivsel i fx daginstitution.