Hejsa
Jeg ville kontakte en advokat, som kan vejlede dig. Har I ikke saadanne nogle danske netvaerk, saa du maaske kunne snakke med en dansk graesk-bosiddende advokat?
Og saa skal du have dig en snak med din mand. Du skal selvfoelgelig fortaelle at du vil skilles og saa se hvor han staar. Dvs om du maa tage hjem til Danmark, hvor det helt sikkert er meget nemmere at klare sig som enlig mor og du sikker har et netvaerk af venner og familie. Men saa vidt jeg ved er det noget I skal vaere enige om, og fordi han er en skod aegtemand betyder det jo ikke betyde at han er en daarlig far, og maaske vil han gerne have sine boern i naerheden. Og se om han er villig til at forsoerge dig, i det mindste til du finder et job.
Og saa maa du simpelthen ud og soege job. Nu taler jeg af erfaring fra hvor jeg bor, og der raekke de faerreste loenninger til at forsoerge to familier med to lejligheder, skole, mad, osv osv.
Jeg bor i Spanien saa situationen er ikke helt den samme, men det lugter da derhenad. Hvis du har brug for at snakke privat skal du endelig sig til.
Anmeld