vil skilles.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.629 visninger
12 svar
2 synes godt om
8. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. Jeg har fundet ud af at min mand er mig utro. Og ikke kun med en. Med mange! Han behandler mig i øvrigt som lort, men har fundet mig i det. Men det her er den sidste dråbe!

Vi har to børn sammen. Vi bor i udlandet. (Han er ik dansker). Men hvordan finder jeg ud af hvad mine rettigheder er i forhold til børnene? Jeg vil gerne blive boende her i landet. Men kan jeg bare flytte og beholde børnene indtil vi skal i retten om forældremyndigheden? Eller ? og har jeg krav på børnepenge? Jeg har prøvet at henvende til den danske ambassade her i landet, men uden held. De kunne ikke besvare min spørgsmål.

Min mindste er 3 måneder, så arbejder ikke. Det er en af mine mange problemer. For vi lever jo af  hans indtægt. Hvordan skal jeg klare mig så indtil jeg finder et job?

Er så fortvivlet og vil ikke blive hos ham kun fordi jeg har penge til at forlade ham. Hvad gør jeg???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2014

Celine89

Vi vil bedre kunne give dig råd, hvis du fortæller hvilket land du bor i. Reglerne er jo meget forskellige, alt efter hvor i verden det er 

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Celine89 skriver:

Vi vil bedre kunne give dig råd, hvis du fortæller hvilket land du bor i. Reglerne er jo meget forskellige, alt efter hvor i verden det er 

Grækenland bor vi i

Anmeld

8. august 2014

stjernehimmel

Her er der et link til en side jeg fandt 

http://ec.europa.eu/civiljustice/parental_resp/parental_resp_gre_da.htm

håber du finder det du søger.....og at det hele  går iorden 

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Her er der et link til en side jeg fandt 

http://ec.europa.eu/civiljustice/parental_resp/parental_resp_gre_da.htm

håber du finder det du søger.....og at det hele  går iorden 

mange tak, det vil jeg straks kigge på!

Anmeld

8. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

mange tak, det vil jeg straks kigge på!

håber der er bare lidt du kan bruge .-)

Anmeld

8. august 2014

-Sigrid-

Anonym skriver:

Hej alle sammen. Jeg har fundet ud af at min mand er mig utro. Og ikke kun med en. Med mange! Han behandler mig i øvrigt som lort, men har fundet mig i det. Men det her er den sidste dråbe!

Vi har to børn sammen. Vi bor i udlandet. (Han er ik dansker). Men hvordan finder jeg ud af hvad mine rettigheder er i forhold til børnene? Jeg vil gerne blive boende her i landet. Men kan jeg bare flytte og beholde børnene indtil vi skal i retten om forældremyndigheden? Eller ? og har jeg krav på børnepenge? Jeg har prøvet at henvende til den danske ambassade her i landet, men uden held. De kunne ikke besvare min spørgsmål.

Min mindste er 3 måneder, så arbejder ikke. Det er en af mine mange problemer. For vi lever jo af  hans indtægt. Hvordan skal jeg klare mig så indtil jeg finder et job?

Er så fortvivlet og vil ikke blive hos ham kun fordi jeg har penge til at forlade ham. Hvad gør jeg???

Jeg har ingen råd, men føj hvor træls 

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg har ingen råd, men føj hvor træls 

ja efter 7 år sammen finder man lige ud af at han lever et slags dobbelliv.

Anmeld

8. august 2014

Celine89

Anonym skriver:

Grækenland bor vi i

Jeg ved desværre ikke meget om forholdene i Grækenland, men umiddelbart tror jeg ikke, at deres sociale sikkerhedsnet er særlig godt. Kan din mand ikke hjælpe dig økonomisk, hvis I går fra hinanden, ihvertfald til en start? Eller kunne det være en mulighed, at tage børnene med til Danmark? 

Det undrer mig, at den danske ambassade ikke kunne hjælpe dig, jeg tror jeg ville prøve at kontakte dem igen.

Anmeld

8. august 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg har desværre ingen personlige erfaringer, men med lidt søgning ser det ud til i deler forældremyndigheden, selv efter en skillsmisse, men at retten vil regulere den fysiske myndighed, altså hvor barnet skal være. 

Med hensyn til det finansielle, så er det svært at sige, du får ikke udbetalt barsel? Jeg ved statsstøtte i Grækenland ofte afhænger af om du har været aktiv på arbejdsmarkedet. Har du arbejdet de sudate par år? Man kan ved skillsmisse både få børnebidrag og underhold fra faderen, men jeg tvivler på støtten kommer med det samme. Så uanset ville det jo ikke hjælpe dig lige nu og her. 

Har du venner der kan hjælpe dig i landet? Måske kan de hjælpe dig med at kontakte det offentlige for mere information.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.