Hvilken bærbar ?? MacBook air eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

599 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. august 2014

ModerNatur

Hej piger!

Jeg skal starte studie som laborant 1. September og skal i den forbindelse have en ny bærbar.. Jeg er nok mest hooked på en MacBook, men er i tvivl om jeg får noget for pengene eller jeg blot betaler for et æble..
Så kom med pro's og con's og skulle der være en laborant studerende med erfaring så bliver jeg MEGET taknemmelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

Mor Christa

ModerNatur skriver:

Hej piger!

Jeg skal starte studie som laborant 1. September og skal i den forbindelse have en ny bærbar.. Jeg er nok mest hooked på en MacBook, men er i tvivl om jeg får noget for pengene eller jeg blot betaler for et æble..
Så kom med pro's og con's og skulle der være en laborant studerende med erfaring så bliver jeg MEGET taknemmelig

Jeg har både en MacBook Pro og en Windows computer :-) jeg er Helt sikkert mest vild med min MacBook !! De holder længere , den er bare det lækre, og det er bestemt kvalitet og design !! 

Men ja. De ER dyre , men i mine øjne pengene værd :-) 

Anmeld

7. august 2014

modesty

Hej piger!

Jeg har ikke haft en pc i over 10 år, så jeg er måske ikke den rette til at svare, men jeg er MEGET glad for min mac air. Den er snart 3 år gammel og der har aldrig været det mindste bøvl.

Jeg lever af at skrive, så den er i brug cirka 8 timer om dagen.

Anmeld

7. august 2014

ModerNatur

Mor Christa skriver:

Jeg har både en MacBook Pro og en Windows computer :-) jeg er Helt sikkert mest vild med min MacBook !! De holder længere , den er bare det lækre, og det er bestemt kvalitet og design !! 

Men ja. De ER dyre , men i mine øjne pengene værd :-) 

Jeg er også meget sikker på at jeg bliver mere end tilfreds hvis jeg køber en Mac, men hvis nu skolen bruger Windows, er det så en masse bøvl, eller hvordan så?

Anmeld

7. august 2014

ModerNatur

modesty skriver:

Jeg har ikke haft en pc i over 10 år, så jeg er måske ikke den rette til at svare, men jeg er MEGET glad for min mac air. Den er snart 3 år gammel og der har aldrig været det mindste bøvl.

Jeg lever af at skrive, så den er i brug cirka 8 timer om dagen.

Det lyder lovende!.. Jeg var nemlig lidt bange for om air var for meget en "light" udgave.. Forstå mig ret.. Om man skulle op i en Pro...

Anmeld

7. august 2014

modesty

ModerNatur skriver:

Det lyder lovende!.. Jeg var nemlig lidt bange for om air var for meget en "light" udgave.. Forstå mig ret.. Om man skulle op i en Pro...

Det er klart at hvis du er ude i tunge programmer til f.eks lydredigering, filmklip o.s.v., at så skal man have en pro. Men "almindelige" programmer kører den superfint. Jeg har som sagt aldrig haft problemer, og jeg bruger den rigtig meget.

Anmeld

7. august 2014

ModerNatur

modesty skriver:

Det er klart at hvis du er ude i tunge programmer til f.eks lydredigering, filmklip o.s.v., at så skal man have en pro. Men "almindelige" programmer kører den superfint. Jeg har som sagt aldrig haft problemer, og jeg bruger den rigtig meget.

Jeg går bestemt ikke ud fra at jeg skal lave noget så tungt.. Nok nærmere en masse diagrammer
Hvordan er det kompatibelt med Windows hvis det nu fx er det de bruger på skolen..? Er det noget værre bøvl?

Anmeld

7. august 2014

modesty

Jeg går bestemt ikke ud fra at jeg skal lave noget så tungt.. Nok nærmere en masse diagrammer
Hvordan er det kompatibelt med Windows hvis det nu fx er det de bruger på skolen..? Er det noget værre bøvl?

Det er fint kompatibelt med windows. 

Der kan vist godt være nogle nicheprogrammer hvor det kan være lidt bøvlet, men jeg har aldrig været ude for det selv.

Anmeld

7. august 2014

Mor Christa

ModerNatur skriver:

Jeg er også meget sikker på at jeg bliver mere end tilfreds hvis jeg køber en Mac, men hvis nu skolen bruger Windows, er det så en masse bøvl, eller hvordan så?

Man plejer godt at kunne få tilsvarende programmer til macbooken. Men det er jo selvfølgelig ikke det samme :-) 

nu ved jeg ikke hvilke programmer i skak bruge på jeres studie jo. Men der må findes en substitut :-)

Anmeld

7. august 2014

Emilie91

ModerNatur skriver:

Det som jeg ofte har problemer med på min uddannelse er hvis man skal fremlægge noget og man skal bruge powerpoint (som hedder keynote på "Mac'sk" ) så er der altid en masse bøvl med stik og forbindelser. Ikke fra Mac's side men fra skolens side. Du skal tænke på at de ofte ikke er opdateret på noget og har dårlig nok HDMI stik såå ..

plus at når man skal aflevere skal man huske at ekspotere formatet til doc. Men ellers alt i alt, er det bare en fantastisk computer som er enormt nem at lærer afkende og bruge hurtigt. Jeg skriver nu så hurtigt på min com at jeg ikke behøver at kigge på tasterturet og jeg har været en klaphat til at skrive noter pga mine langsomme tastninger men det ændrede mac. Jeg synes hvertfald den er enormt lækker at arbejde med  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.