Snakker hun med "døde"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Min datter gjorde det samme lige efter hun var blevet 3... Der er dog ikke noget i dag. Men lavede et opslag herinde omkring det, du kan finde den inde på min profil... Vores datter blev bare først bange. Mener opslaget er lavet i januar

Det må jeg ind og se på Dejligt man ikke er alene om det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

Happiness

Anonym skriver:

Ja jeg tænke jo også en fantasiven, også derfor jeg hoppede med på den i starten. Tænke det nok bare var/er en leg de leger i børnehaven... Men igen, hun er kun lige blevet tre år, synes det meget tidligt. Og det med ovnen skræmte mig faktisk meget ... 

For tiden kommer hun ind om natten (har hun aldrig gjort, og tænker det en fase alle børn har). Men når min mand vil bære hende tilbage i hendes egen seng bryder hun sammen og ter sig nærmest som om hun er bange. (Dog i halvsovende). 

Det med hun bryder sammen når hun bliver båret ind igen gør min søn også. Han er også lidt over 3 år Han lyder som om der er de værste ting inde på det værelse... Tror det er mareridt eller drømme han har svært ved at forstå.

Men ja det med ovnen... tror jeg havde tisset i bukserne....! 

Anmeld

7. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

Min datter er slet ikke bange, men meget irriteret over de "dumme" spørgsmål om bedstemor, når hun jo mener jeg bare selv kan se efter.  

Har også tænkt på at få en ud og se/føle om der er noget. 

Så ville jeg ikke gøre noget, det er bare en venlig ånd der snakker med hende. 

Hvorfor ikke bare "lege" med.. ?? Lad som om hun er der, som at sige; Ja, bedstemor selvfølgelig må du komme ind. 

Hun forsvinder jo nok på et tidspunkt. 

Og det med oven, ja det er skræmmende, men også derfor jeg tror at hun har boet der før, måske haft en anden ovn og derfor ikke kan finde ud af jeres. 

Ikke alle ånder er "onde", og nogen er der bare. Jeg har selv oplevet det, følt det.. Og ja det er lidt mærkeligt, men så længe det er ikke er onde ting der sker, så ville jeg ikke gøre så meget ud af det. 

Men hvis I synes det er ubehageligt, så se om I kan få hende sendt over på den anden side. 

Anmeld

7. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger, så er jeg begyndt at få en meget underlig følelse af, af min datter på tre år ser ting der ikke er der! 

(Er på ingen måde overtroisk, og har aldrig været det). 

Det startede for nogle dage siden med at jeg og min søster hentede min pige fra børnehave. Hun var meget stille og siger pludselig " jeg er lidt ked af det..." Og selvfølgelig spørger jeg til hvorfor, hun er det? Svaret lød " fordi bedstemor er død!"

(hun har en farmor, mormor og morfar der alle lever i bedste velgående og vi kender ingen der er døde, ud over hendes farfar der døde da hun var et år) 

Jeg spørger hende hvem bedstemor er, og hun svarer at det en hun snakker med??? Jeg antager det noget hun leger, og hopper med på den, det samme gør min søster. 

Da vi kommer hjem leger hun i haven imens vi (min søster og jeg) sidder i stuen og snakker. Hun kommer ind og spørger om bedstemor godt må komme ind? Og jeg svare selvfølgelig ja. Hun løber ud, og min søster kigger i vinduet. Hun fortæller at min datter snakker lige ud i luften, hvorefter hun igen løber ind og siger " bedstemor siger hun ikke må komme ind, men det må hun godt ikke?" hvortil jeg svare at selvfølgelig må hun det. 

Datteren løber ud igen, og kommer tilbage med samme svar, om at bedstemor siger hun ikke må komme ind.???

Jeg spørger min pige hvordan bedstemor ser ud, og hun svare " hun ser hvid ud" ... 

Jeg tænker det nok er noget de har fundet på i børnehaven og tænker ikke videre over det. 

Igår sker der så det, at imens jeg laver mad begynder ovnen at opfører sig åndssvagt (skruer op og ned hele tiden), min datter står ved lågen og griner. Jeg spørger hvad hun griner af, og svaret lyder " bedstemor kan ikke finde ud af din ovn Nu begynder jeg så at tænke lidt mere over det, men siger ikke noget, og min pige smutter ud og leger. 

Da jeg vil kalde hende ind gennem vinduet, ser jeg hende sidde i legetårnet og snakke lige ud i luften... Ikke bare som i leg, men fuldstændig som snakkede hun med en person??? 

Da hun kommer ind spørger jeg hvem hun snakkede med? Og igen svarede hun som er det en selvfølge " bedstemor". (Min mand fortælle på det tidspunkt, at han før har set hende snakke lige ud i luften). ? 

Jeg spørger hvordan bedstemor ser ud? Hendes hår f.eks. "Hun er korthåret, har briller og ser hvid ud" var svaret. 

Idag er bedstemor ikke blevet nævnt endnu, men er spændt på om det gentager sig når hun bliver henter...?  Undskyld hvis det er lidt rodet men er lidt stresset over min piges sære opførsel???  Hun er jo kun lige blevet 3 år ...

Nogen der har lignede erfaringer med jeres barn/børn? Eller ved hvad der kan være årsagen til dette??? Tror i der findes ånder??? Det så uvirkeligt.

Uha   Det lyder virkelig uhyggeligt!

Jeg ved ikke om jeg tror på spøgelser, så har det sådan lidt ambivalent med din tråd - hvis det er for sjov eller for at se om andre hopper på det, så må jeg sige tak for gyset, for jeg elsker det også lidt, selv om jeg bliver lidt nervøs 

Når det så er sagt, så har min lillebror nogle gange sagt at vores børn har kigget på og snakket med/til nogen eller noget der ikke var der. Så jeg tænker lidt at det kan være meget naturligt fordi de har en god fantasi? Og ellers er det måske bare meget naturligt at spøgelser snakker med børn, hvem ved  

Jeg har kun én gang oplevet at et elektrisk apparat gjorde noget der virkelig ikke kunne forklares, så som regel er der altså en eller anden grund til at feks. en ovn ter sig mærkeligt. Men tanken ville også strejfe mig, hvis alt virkeligt er som du beskriver.

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Uha   Det lyder virkelig uhyggeligt!

Jeg ved ikke om jeg tror på spøgelser, så har det sådan lidt ambivalent med din tråd - hvis det er for sjov eller for at se om andre hopper på det, så må jeg sige tak for gyset, for jeg elsker det også lidt, selv om jeg bliver lidt nervøs 

Når det så er sagt, så har min lillebror nogle gange sagt at vores børn har kigget på og snakket med/til nogen eller noget der ikke var der. Så jeg tænker lidt at det kan være meget naturligt fordi de har en god fantasi? Og ellers er det måske bare meget naturligt at spøgelser snakker med børn, hvem ved  

Jeg har kun én gang oplevet at et elektrisk apparat gjorde noget der virkelig ikke kunne forklares, så som regel er der altså en eller anden grund til at feks. en ovn ter sig mærkeligt. Men tanken ville også strejfe mig, hvis alt virkeligt er som du beskriver.

Det ikke for sjovt jeg skriver det. Men har det normalt fuldstændig som dig omkring sådanne ting. 

Tænkte/tænker også det "bare" er en fantasiven hun har "lavet" sig. Og min ovn har driller før, så det ikke nyt. Det nye var at min datter kommenterede det med at "bedstemor kan ikke finde ud af din ovn"... Det var simpelthen så mærkeligt og fik faktisk alle mine hår til at rejse sig...

Anmeld

7. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Det ikke for sjovt jeg skriver det. Men har det normalt fuldstændig som dig omkring sådanne ting. 

Tænkte/tænker også det "bare" er en fantasiven hun har "lavet" sig. Og min ovn har driller før, så det ikke nyt. Det nye var at min datter kommenterede det med at "bedstemor kan ikke finde ud af din ovn"... Det var simpelthen så mærkeligt og fik faktisk alle mine hår til at rejse sig...

Det kan jeg godt forstå 

Altså enten er din datter meget skarp og har en fantastisk fantasi, så hun kan koble sin fantasiven til at ovnen driller.. eller også.. .ja... så må der jo være "nogen".

Jeg tror nok mit største problem er at selv hvis jeg tror LIDT på noget overnaturligt, så tror jeg ikke helt på clairvoyante  Så jeg ved desværre ikke hvad man så kan gøre.

Men uanset hvad, så tror jeg i hvert fald ikke at det er noget galt med din datter, bortset fra at det er synd hvis hendes nattesøvn er forstyrret, og det er jo sådan set det vigtigste. Men jeg håber du holder os andre opdateret med om det bare går lidt i sig selv, eller hvad din datter og "bedstemor" finder på 

Anmeld

7. august 2014

Pinkypie

Ved ikke helt om jeg tror på det overnaturlige, men har selv oplevet ting der ikke sådan umiddelbart kan forklares..

Mine forældre købte kolonihavehus for ca.10 år siden(da jeg var 10 år) 

Det spøjse var så, at lampen ude i køkkenet ikke ville tænde igen, hvis vi slukkede på kontakten efter kl. 22 , men næste morgen var der ingen problemer :-P ... Det var kun hvis vi ville tænde for lyset efter 22 ...

Men vi gik udfra det bare var husets tidligere ejer, der aku sikre sig vi gik ordenlig tid i seng  

Anmeld

7. august 2014

Carina:-)

Jeg har altid forhen været skeptisk ,men oplevede noget meget voldsomt for knap 2 år siden der skræmte mig halvt ihjel og gor at jeg aldrig mere smågriner af folk der siger der er mere imellem himmel og jord. 

Heldigvis var min voksne datter der og oplevede det samme,ellers tror jeg ,jeg havde regnet med jeg havde mistet forstanden. 

Så jo tror helt bestemt på at din datter reelt har kontakt og det med ovnen er jo bevis nok ihvertfald i min verden

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg har altid forhen været skeptisk ,men oplevede noget meget voldsomt for knap 2 år siden der skræmte mig halvt ihjel og gor at jeg aldrig mere smågriner af folk der siger der er mere imellem himmel og jord. 

Heldigvis var min voksne datter der og oplevede det samme,ellers tror jeg ,jeg havde regnet med jeg havde mistet forstanden. 

Så jo tror helt bestemt på at din datter reelt har kontakt og det med ovnen er jo bevis nok ihvertfald i min verden

Jeg er også tilbøjelig til nu at sige der er mere mellem himmel og jord. Min ovn har gjort det før, med at skrue op og ned. Der var en utroligt gammel ovn i huset (meeeeget gammel, og virkede ikke) så vi fik den nye. Allerede efter få dage lavede den numre og da vi ringede til dem der satte det op for os, kunne de ikke forklare det? Da den fejl ikke er opstået før??? Og det sker jo ikke hver gang langt fra faktisk. 

Men min datter grinte virkelig, tæt på tårnene også løb af "bedstemor" der åbenbart ikke kan finde ud af den nye ovn...  

Min mand som er elmekaniker har også prøvet at finde forklaringen på ovnen men det ikke lykkes.

Må jeg spørge hvad du har oplevet der ændrede dit syn på det? 

Det også underligt at vi to gange i de fire år vi har boet her er vågnet pga tv'et er tændt nede i stuen på en tysk kanal (ser aldrig tyske kanaler) og skruet HELT op... 

Anmeld

7. august 2014

Sniks86

Jeg tror godt din datter taler med nogen. Og så længe hun ikke finder det ubehageligt så synes jeg ikke der er noget galt i det. Jeg har også oplevet min datter har gjort mig opmærksom på en død mand i en lejlighed i samme opgang som vores vi lige var flyttet ind i. Hun var ikke fyldt 2 år endnu men havde et flot sprog og sagde nogle ting til mig der fik mig til at ringe til politiet en aften ved 21-22 tiden og ganske rigtigt det lå en død mand. Han havde ligget der i 14 dage ca og jeg tror han gik til min datter for nu ville han gerne findes af nogen. 

Jeg fortalte altså ikke politiet at min datter havde fortalt mig de ting, så havde de vist ikke troet på mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.