Min dreng er bliver fire år i den her måned. Ind til han var 3,5 år har det virket, som om, at han fik opfyldt sit sociale behov i børnehaven. Så han er faktisk først begyndt at have legeaftaler fra februar, det har ind til videre været med 4 forskellige børn i hans gamle børnehave.
For 3 mdr siden skiftede han børnehave, og ind til videre har han haft to legeaftaler med en dreng, han har besøgt ham og omvendt, og de virker meget glade for hinanden. Og så har vi skrevet lidt med forældrene til en pige som han gerne vil have besøg af.
Når jeg spørger er det fordi min dreng er enebarn, han er meget glad og egentlig nysgerrig og han kan tydeligvis lide andre børn, men han er en genert og følsom type og skal hjælpes lidt i gang.
Der er ikke rigtigt andre små børn i vennekredsen eller familien, så jeg har egentlig tænkt lidt over, hvor ofte det er godt for børn at have legeaftaler ud over børnehaven? Og hvor tidligt jeres børn er startet ? Ja det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn er bare lidt nysgerrig.
Om et par uger starter vi til mor og barn dans igen, om lørdagen og der møder han jo også mennesker. Vil gerne finde en balance, hvor jeg støtter den socialeudvikling uden at overstimulere ham. Vi, hans forældre, er egentlig også en smule introverte og foretrækker helt sikkert mindr4 selskaber og tid imellem vores aftaler.
Anmeld