Vil ikke have sat hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.624 visninger
17 svar
9 synes godt om
6. august 2014

Rikke T

Min datter på 2år og 3 måneder vil ikke have sat sit hår op - hverken med spænder eller elastikker.  

Hun skriger bare "neeeej gider ikke" og skubber mine hænder væk når jeg prøver. 

Får jeg en sjælden gang lov at sætte et elastik i hendes hår, så er det ude igen inden der er gået et minut. 

Vil så gerne sætte hendes hår op, bare med et enkelt lille elastik  især her i varmen. Hun sveder jo under det lange tykke hår, og så ser det altså også en smule sjusket ud  

Andre med piger som nægter at få sat hår, og hvordan vænner man dem til at gå med håret sat op? 

��

Mvh Rikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

Nea85

Rikke T skriver:

Min datter på 2år og 3 måneder vil ikke have sat sit hår op - hverken med spænder eller elastikker.  

Får jeg en sjælden gang lov at sætte et elastik i hendes hår, så er det ude igen inden der er gået et minut. 

Vil så gerne sætte hendes hår op, bare med et enkelt lille elastik  især her i varmen. Hun sveder jo under det lange tykke hår, og så ser det altså også en smule sjusket ud  

Andre med piger som nægter at få sat hår, og hvordan vænner man dem til at gå med håret sat op? 

��

Mvh Rikke 

Min store pige, der er 3 år og 3 måneder, havde også en periode, hvor hun ikke gad det, og så fik hun bare ikke sat håret op. Jeg gad ikke løbe hele lejligheden rundt efter hende
Nu vil hun gerne, men vi har ikke gjort noget specielt for at få hende til det..

Anmeld

6. august 2014

Bshizzle

Jeg har ingen pige.. 

Men jeg ville simpelhen vente til hun selv var klar og evt set andre omkring hende med håret sat op 

Mine drenge ville heller ikke altid ha sat hår, så de kommer når de har lyst. (Lillebror på 2 år kommer kun når Storbror har håret sat) 

Anmeld

6. august 2014

SussieThyssen

Rikke T skriver:

��

Mvh Rikke 

Jamen så lad da være.
Det er synd at tvinge hende.
Det skal nok komme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. august 2014

LLT.

Lærke er 4 år og 4 mdr og det er faktisk først de sidste 3-4 mdr hun er begyndt og frivilligt ville have sat hår

Anmeld

6. august 2014

Rikke T

SussieThyssen skriver:

Jamen så lad da være.
Det er synd at tvinge hende.
Det skal nok komme.

Kærligst
Sussie

Jeg har aldrig tvunget hende til det. 

Jeg spørger om råd til hvordan man kan vænne hende til det, netop fordi jeg ikke vil tvinge hende.

Anmeld

6. august 2014

Rikke T

Tak for svar 

Jeg må vente og se hvornår hun selv vil, der er nok ikke andet for  

Anmeld

6. august 2014

stm2812

Rikke T skriver:

��

Mvh Rikke 

Min pige er knap 3.5 og jeg får en gang imellem lov til at sætte hendes hår i hestehale når hun skal i børnehave, men elastikket ryger for det meste ud igen i bilen eller når hun er derovre.  Håber da der kommer en dag hvor jeg rigtig kan få lov til at pynte hende Men der er nok ikke andet for end bare at vente

Anmeld

6. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad med en sommerklipning i stedet? 

Anmeld

6. august 2014

Demata

Jeg vil sige, respekter din datters ønske, og klip håret i stedet. Så er problemet løst. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.