Kan man få bumser pga stress/sorg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
6 svar
1 synes godt om
6. august 2014

Troldemommi

I den sidste uge har jeg fået hele fire bumser i ansigtet, den ene sidder inde i mit øre de er store ømme og trælse, helt ærligt jeg er 34 år, troede jeg var vokset fra den slags.

Det passer med at jeg er været ked af det og stresset pga indkøring i dagplejen af vores lille Daniel, jeg har svært ved at acceptere at vores hyggemåneder er slut.

Men kan det virkelig være skyld i mit nuværende pizzafjæs

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

stjernehimmel

JA!

Jeg blusser vildt på i forbindelse med især stress...

da jeg passede min mor havde jeg bylder og bumser konstant...

nu er der noget med min far og VUPTI pizza ansigt...(dog er jeg også gravid..)

Min læge har sågar sagt at når jeg ikke vil lytte til min krop mht stress så bør jeg se på den....

Anmeld

6. august 2014

Troldemommi

stjernehimmel skriver:

JA!

Jeg blusser vildt på i forbindelse med især stress...

da jeg passede min mor havde jeg bylder og bumser konstant...

nu er der noget med min far og VUPTI pizza ansigt...(dog er jeg også gravid..)

Min læge har sågar sagt at når jeg ikke vil lytte til min krop mht stress så bør jeg se på den....

Hmm det er sgu da irriterende, gør du noget for at få dem til at forsvinde?

Monica

Anmeld

6. august 2014

stjernehimmel

Troldemommi skriver:

Hmm det er sgu da irriterende, gør du noget for at få dem til at forsvinde?

Monica

Nej det har jeg aldrig gjort....

har været snak om stærk pille kur.. men det har jeg ikke ønsket... 

Har brugt det der basoron,,, til vask og salve men det dur ikke hvis du tager sol osv... det er skrappe sager 

Anmeld

6. august 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jep. Fysisk og psykisk stress udløser stresshormonet kortisol, som stimulerer produktionen af androgen (mandelig kønshormon testeron). Det øger talgproduktionen og fremmer risikoen for acne. Man ser derved en højere forekomst af acne hvis kortisol niveauet er forhøjet over en længere periode. 

Men det behøver ikke være en direkte konsekvens. Når man er stresset kan det betyde man får for lidt søvn, spiser dårligt eller bare ikke passer godt på sin hud (ikke fjerner make up om aftenen f.eks.).

Anmeld

6. august 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jep. Fysisk og psykisk stress udløser stresshormonet kortisol, som stimulerer produktionen af androgen (mandelig kønshormon testeron). Det øger talgproduktionen og fremmer risikoen for acne. Man ser derved en højere forekomst af acne hvis kortisol niveauet er forhøjet over en længere periode. 

Men det behøver ikke være en direkte konsekvens. Når man er stresset kan det betyde man får for lidt søvn, spiser dårligt eller bare ikke passer godt på sin hud (ikke fjerner make up om aftenen f.eks.).

Anmeld

6. august 2014

Troldemommi

Demosan skriver:

Har du et godt råd til at få dem væk, nu ved jeg jo hvorfor jeg får dem og min stress og sorg over at indkøre min søn varer forhåbentlig ikke ved

Men måske forsvinder de når jeg falder lidt til ro

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.