Dagpleje vs. Vuggestue :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Dagpleje vs. Vuggestue - hvad ville I vælge og hvorfor? :)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

445 visninger
5 svar
1 synes godt om
6. august 2014

MorTilSnartFire <3

Dagpleje eller vuggestue og hvorfor?  

jeg har prøvet begge dele med mine børn og ved ikke hvad vi skal skrive op til, næste gang.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

Clisolka

Sabrina17 skriver:

jeg har prøvet begge dele med mine børn og ved ikke hvad vi skal skrive op til, næste gang.  

Der er både fordele og ulemper ved begge dele 

Jeg har selv valgt vuggestue til begge mine børn, ikke fordi jeg har noget imod dagplejere, men det er det der er nemmest når ikke man har bil (og en datter der er køresyg efter 5 min i bus) 

Det er en integreret indstitution jeg har begge mine børn i, så de går i samme hus. Den ældste i børnehave - og den mindste i vuggestuen 

Anmeld

6. august 2014

Julemusen

Jeg har min søn i dagpleje, og der er vi meget glad for. Han havde til at starte på, det svært med mange voksne og børn på samme tid. Dagplejen er i heldags legestue en dag om ugen med 5 andre dagplejer og deres børn, så han har stille og roligt vænnet sig til det :-) der ud over har vi vare nogle fantastiske dagplejer hvor vi bor. Er en lille by så børnene kender alle dagplejer og derfor er det nemt når de skal i gæstedagpleje.
Der er mange idræts dagplejer her, hvor flere har cykler med lad til børnene, så de kommer tit på lange ture til natur områder, museer og lignende :-)

Hvis vi bor her, når næste barn skal i pasning, ville jeg helt klart vælge dagpleje igen. Men vi snakket om at flytte, og såfald vil jeg vurdere hvad dagplejerne og vuggestuen i den by har at tilbyde. Hvis lillebror eller lillesøster er en mere robust type, ville jeg nok vælge vuggestuen, da man undgår gæstedagpleje og da der er mere fleksibelitet omkring tiderne for aflevering kg hentning.

Min mand er idræts pædagog, og arbejder i en børnehave. Han har tidligere været i en vuggestue, men han synes ikke at der var tid og omsorg nok til de mere stille børn. Det kan jeg godt frygte lidt. Men det kommer nok an på personalet i de enkelte vuggestuer. :-)

Anmeld

6. august 2014

Lunae

Sabrina17 skriver:

Uden tvivl vuggestue.
Men det er vigtigt at kigge på sit barn. Har det brug for meget tryghed. Er det meget forsigtigt og tilbageholdende. Har det svært ved at indgå i større forsamlinger osv. Hvis det har det, så tror jeg at dagpleje er en bedre løsning!

Anmeld

6. august 2014

Papillon

Her er vi endt med at vælge vuggestue i integreret institution. Jeg kan godt lide tanken om, at hun fortsætter i børnehave med børn, hun allerede kender. Derudover ligger vuggestuen to minutters gang herfra

Anmeld

6. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har pt verdens bedste dp  Men vi har også prøvet det modsatte! Og det er nok til jeg ikke tør satse på dp igen  Vuggestuer kan også være dårlige, men jeg tror på det er sjældnere. når de er flere pædagoger, så kan de holde hinanden mere op på deres opgaver og sparrer med hinanden + det praktiske i det. Jeg møder kl 7, og er nødt til at tage fri minimum 1time hver gang der er sygdom eller lign og vi skal i gæste dp, for kontoret ringer ikke før kl 7  Og ja, jeg står altså allerede uden for dp's dør kl 6.30 og så er man på den. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.