Jeg har min søn i dagpleje, og der er vi meget glad for. Han havde til at starte på, det svært med mange voksne og børn på samme tid. Dagplejen er i heldags legestue en dag om ugen med 5 andre dagplejer og deres børn, så han har stille og roligt vænnet sig til det :-) der ud over har vi vare nogle fantastiske dagplejer hvor vi bor. Er en lille by så børnene kender alle dagplejer og derfor er det nemt når de skal i gæstedagpleje.
Der er mange idræts dagplejer her, hvor flere har cykler med lad til børnene, så de kommer tit på lange ture til natur områder, museer og lignende :-)
Hvis vi bor her, når næste barn skal i pasning, ville jeg helt klart vælge dagpleje igen. Men vi snakket om at flytte, og såfald vil jeg vurdere hvad dagplejerne og vuggestuen i den by har at tilbyde. Hvis lillebror eller lillesøster er en mere robust type, ville jeg nok vælge vuggestuen, da man undgår gæstedagpleje og da der er mere fleksibelitet omkring tiderne for aflevering kg hentning.
Min mand er idræts pædagog, og arbejder i en børnehave. Han har tidligere været i en vuggestue, men han synes ikke at der var tid og omsorg nok til de mere stille børn. Det kan jeg godt frygte lidt. Men det kommer nok an på personalet i de enkelte vuggestuer. :-)
Anmeld