Hjælp tak!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen! - jeg er ny her, og har et par spørgsmål som jeg håber lidt på nogle af jer kender noget til.

- sagen er den at jeg ikke har haft en ordenligt cyklus de sidste 13 måneder efter p-pille stop. Jeg begyndte at have mens. Smerter for 2-3 uger siden, så jeg troede self. At den var på vej, men nej. En uge mere er nu gået og derfor tog jeg en graviditetstest, som viste negativ. Mens. Smerterne fortsatte, samt en masse prikken, stikken, og i det hele taget bare en "underlig" følelse i underlivet. "Stikken" fornemmelse i mine æggestokke (tror jeg ihvertfald) både højre og venstre side, dog mest højre. Samt ondt i lænden og hofter, og en oppustethed, mest om aftenen, ( ligner altså en der er i 6 mdr.) haha griner.

så derfor tog jeg en graviditetstest mere. Den viste først negativ, men efter  15-20 minutter blev den svag positiv. Jeg kontaktede derfor min læge og fik taget en hcg-blodprøve. Dagen efter fil jeg af vide at han troede ikke jeg var gravid, og at tallet af hcg var så lavt at det næsten ikke kunne måles?! - nu sidder jeg så her og er helt rundt på gulvet... Så mine spørgsmål er: kan jeg overhovedet være blevet gravid, på trods af min mens. Har udebleven i så lang tid? - hvis ja. Kan man så være gravid men med er meget lavt hcg tal i blodet? Jeg har stadig "smerter" / ubehag i underlivet og generelt bare en følelse af at der er noget.

- håber virkelig i kan hjælpe mig, da jeg føler mig helt på herrens mark! :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

Anonym trådstarter

Slet ikke nogen?

Anmeld

5. august 2014

Anonym trådstarter

- kan det virkelig passe at der ikke er andre end mig der har oplever dette? Eller nogle som ved noget om det? :/

Anmeld

5. august 2014

najabaja

Du skriver du ikke har en ordentlig mens-cyklus. Kan du forklare mere om det? Har du nogensinde haft en normal cyklus (altså hvor du IKKE har været på p-piller)?

Man kan godt have symptomer efter man stopper på p-piller som minder lidt om graviditetssymptomer. Min veninde havde morgenkvalme og snurren i underlivet i 4 måneder efter p-pillestop. 

Anmeld

6. august 2014

Anonym trådstarter

najabaja skriver:

Du skriver du ikke har en ordentlig mens-cyklus. Kan du forklare mere om det? Har du nogensinde haft en normal cyklus (altså hvor du IKKE har været på p-piller)?

Man kan godt have symptomer efter man stopper på p-piller som minder lidt om graviditetssymptomer. Min veninde havde morgenkvalme og snurren i underlivet i 4 måneder efter p-pillestop. 

Altså, inden jeg startede på p-piller var min mens. Regelmæssig. Og jeg tænker ikke at det kan være p-pillerne da det jo efter hånden er ved at være år siden jeg stopper? :/

Anmeld

6. august 2014

najabaja

Anonym skriver:

Altså, inden jeg startede på p-piller var min mens. Regelmæssig. Og jeg tænker ikke at det kan være p-pillerne da det jo efter hånden er ved at være år siden jeg stopper? :/

Det behøver ikke være p-pillerne nu, men du hvis du før p-pillestart har haft regelmæssig menstruation, så er det jo noget nyopstået. Har du slet ikke menstruation, eller er der måneder i mellem? Hvad mener du med uregelmæssig (jeg er jordemoderstuderende, så derfor kan jeg måske guide dig i den rigtige retning.. &nbsp

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

- inden jeg startede på p-piller havde jeg sådan nogenlunde normal cyklus.

altså, jeg vidste ihvertfald hvornår den skulle komme. Men, jeg har overhovedet ikke haft min mens. I 13 måneder OVERHOVEDET!

- og er altså ved at blive godt skør i hovedet af det Hehe:-)

Anmeld

7. august 2014

Rockertand

Anonym skriver:

- inden jeg startede på p-piller havde jeg sådan nogenlunde normal cyklus.

altså, jeg vidste ihvertfald hvornår den skulle komme. Men, jeg har overhovedet ikke haft min mens. I 13 måneder OVERHOVEDET!

- og er altså ved at blive godt skør i hovedet af det Hehe:-)

Det er ikke normalt og du skal udredes for det.
Ring til din læge.

Anmeld

7. august 2014

Rabije

Hej alle sammen! - jeg er ny her, og har et par spørgsmål som jeg håber lidt på nogle af jer kender noget til.

- sagen er den at jeg ikke har haft en ordenligt cyklus de sidste 13 måneder efter p-pille stop. Jeg begyndte at have mens. Smerter for 2-3 uger siden, så jeg troede self. At den var på vej, men nej. En uge mere er nu gået og derfor tog jeg en graviditetstest, som viste negativ. Mens. Smerterne fortsatte, samt en masse prikken, stikken, og i det hele taget bare en "underlig" følelse i underlivet. "Stikken" fornemmelse i mine æggestokke (tror jeg ihvertfald) både højre og venstre side, dog mest højre. Samt ondt i lænden og hofter, og en oppustethed, mest om aftenen, ( ligner altså en der er i 6 mdr.) haha griner.

så derfor tog jeg en graviditetstest mere. Den viste først negativ, men efter  15-20 minutter blev den svag positiv. Jeg kontaktede derfor min læge og fik taget en hcg-blodprøve. Dagen efter fil jeg af vide at han troede ikke jeg var gravid, og at tallet af hcg var så lavt at det næsten ikke kunne måles?! - nu sidder jeg så her og er helt rundt på gulvet... Så mine spørgsmål er: kan jeg overhovedet være blevet gravid, på trods af min mens. Har udebleven i så lang tid? - hvis ja. Kan man så være gravid men med er meget lavt hcg tal i blodet? Jeg har stadig "smerter" / ubehag i underlivet og generelt bare en følelse af at der er noget.

- håber virkelig i kan hjælpe mig, da jeg føler mig helt på herrens mark! :-(

Jeg har haft det som dig. Min tester vist negativ to af dem, den 3 tog jeg om morgen .. Den vist svag positiv tog der for til læge men deres vist negativ, jeg valgt at tag hcg prøv den var  meeeeget svag. Hun villet prøv igen med hcg den var så højere . Men det var ikke godt nok så hun tog en hcg prøv igen og det var blevet meget højere end sidst gang . Vi tog en gravid teste igen og den var positiv, jeg havde  os masser smerter og kun mærk stikken og prikken have mens smerter derfor kun jeg mærk min krop er ikke som den skulle være.. Der jeg fandt ud af at var gravid var jeg 3+2 uger henne

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

Hold da op!?

- havde du så regelmæssig mens. Inden det?

- og havde du andre symptomer end: mens. Smerter, oppustethed, prikken, stikken og generelt bare en "underlig" følelse i kroppen? - jeg synes at det er så svært at tro på at man måske kan være gravid, når teste og blodprøver er negative, og ens læge også mener der ikke er noget?

- & hvordan forløb resten af din graviditet så? ☺️☺️☺️

- hvor er det dejligt at høre at man ikke er den eneste, der har oplevet dette!!! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.