Flyverdragt - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
17 svar
5 synes godt om
5. august 2014

Bell'star

Godaften!

Jeg håber der sidder en masse kloge hoveder herinde, der kan hjælpe en nybegynder som mig

Sagen er den, at min søn på næsten et år jo skal have en flyverdragt til vinter. Og da der er flyverdragter på tilbud overalt for tiden, ville det jo være fedt at kunne spare lidt penge på den

Men eftersom jeg aldrig har købt en rigtig flyverdragt før, er jeg total i tvivl om hvad man skal kigge efter - det er jo en jungle derude!

Så jeg har brug for nogle gode råd til hvad man skal kigge efter og undgå osv. - min søn vil jo være 1-halvandet år over vinteren så han skal nok ikke ligefrem ud og klatre i træer i den, men den skal jo kunne holde både vind og vand ude. Hvor vigtigt er vandsøjletrykket fx at kigge efter til et barn i den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

LinLin

Synes det er vigtigt uanset alder - men nok specielt ved de små der sidder mest

Adam har de første år haft reima (sparede 70% på den første ved at købe den på udsalg ) og sidste år havde han hummel. Har været lige tilfreds! Han kan stadig passe den fra sidste år ellers havde jeg også købt nu!

Anmeld

5. august 2014

annekl

Når de ikke er ældre og måske sidder meget ned, så laver reima nogle superfine nogle med ekstra polstring i numsen. Derudover et reima dragten virkelig god. De er altid varme og tørre indeni. 

Mht vandsøjletryk så har jeg ikke så meget forstand på det, men når de er så små vil de vel sjældent være ude hvis vejret er mega dårligt. 

Mht størrelse har jeg engang fået at vide at når barnet har dragten på skal man kunne tage en god håndfuld stof i skridtet, så kan de passe den hele sæsonen. Håber det gav mening??

Anmeld

5. august 2014

Bell'star

LinLin skriver:

Synes det er vigtigt uanset alder - men nok specielt ved de små der sidder mest

Adam har de første år haft reima (sparede 70% på den første ved at købe den på udsalg ) og sidste år havde han hummel. Har været lige tilfreds! Han kan stadig passe den fra sidste år ellers havde jeg også købt nu!

Tak for svar, jeg vil da lige undersøge Reima så

Anmeld

5. august 2014

Bell'star

annekl skriver:

Når de ikke er ældre og måske sidder meget ned, så laver reima nogle superfine nogle med ekstra polstring i numsen. Derudover et reima dragten virkelig god. De er altid varme og tørre indeni. 

Mht vandsøjletryk så har jeg ikke så meget forstand på det, men når de er så små vil de vel sjældent være ude hvis vejret er mega dårligt. 

Mht størrelse har jeg engang fået at vide at når barnet har dragten på skal man kunne tage en god håndfuld stof i skridtet, så kan de passe den hele sæsonen. Håber det gav mening??

Mange tak for svar, jeg ser mig om efter Reimadragter, tror jeg.

Og ja, det gav fint mening med størrelsesguiden - tak for det gode råd

Anmeld

5. august 2014

De3Guldklumper

Bell'star skriver:

Godaften!

Jeg håber der sidder en masse kloge hoveder herinde, der kan hjælpe en nybegynder som mig

Sagen er den, at min søn på næsten et år jo skal have en flyverdragt til vinter. Og da der er flyverdragter på tilbud overalt for tiden, ville det jo være fedt at kunne spare lidt penge på den

Men eftersom jeg aldrig har købt en rigtig flyverdragt før, er jeg total i tvivl om hvad man skal kigge efter - det er jo en jungle derude!

Så jeg har brug for nogle gode råd til hvad man skal kigge efter og undgå osv. - min søn vil jo være 1-halvandet år over vinteren så han skal nok ikke ligefrem ud og klatre i træer i den, men den skal jo kunne holde både vind og vand ude. Hvor vigtigt er vandsøjletrykket fx at kigge efter til et barn i den alder?

Jeg vil anbefale Reima. Har haft det til de to store i alle sæsoner og nr 3 får også Reima.

De holder ungerne tørre og lune. Ekstra polstret ved numsen - ekstra godt når de er små

Plejer også at handle når der er bud ellers er det sgu en pebret fornøjelse

Anmeld

5. august 2014

L&V

Det er et super tidspunkt at købe flyverdragt lige nu da det er nemt at finde dem på tilbud med gode procenter. mener ønskebørn lige har kørt måske stadig køre reima til 500,-

Jeg er absolut mest til reima men ander som jeg er positive over er didriksen, molo og pompedeluxe

Vær obs på at reima og pomp

de luxe er store i str 

jeg ville holde mig fra hummel

Anmeld

6. august 2014

Lunae

Vandsøjletrykket er ret vigtigt! Herhjemme har min datter haft reima hvert år og så har vi haft en Molo, en hummel og en miniature. Alle har været rigtig gode, men tror altså at Reima stadig er de bedste - i hvert fald til de helt små!

Min søn er 13 mdr og til ham har jeg købt to hummel flyverdragte!

Anmeld

6. august 2014

Blop2

Jeg har lige købt flyverdragt til vores søn på 2,7 år. 

En Name It, det mærke er vi rigtig glade for da det er god kvalitet, til rimelige penge. 

De passer ikke tøjet andet end en sæson, så syntes simpelthen 1000 kr. for en flyverdragt er helt vildt, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige;o)

Anmeld

7. august 2014

Bell'star

Pylle3 skriver:

Jeg vil anbefale Reima. Har haft det til de to store i alle sæsoner og nr 3 får også Reima.

De holder ungerne tørre og lune. Ekstra polstret ved numsen - ekstra godt når de er små

Plejer også at handle når der er bud ellers er det sgu en pebret fornøjelse

Tak for svar, jeg har faktisk nu købt netop en reima, da jeg fornemmer at det er det mærke der er mest positiv stemning overfor til de små

Og ja, det er da en MeGET dyr fornøjelse, hvis man skal betale fuld pris for vintertøj hvert år, kan jeg godt se - hurra for udsalg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.