lus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. august 2014

Heidimed lea

øv øv så fik vi lus for første gang. jeg har ellers altid været så påpasselig med at tjekke ungerne da skolen tit i år har meldt om lus.

da min datter så begyndte at klø sidste uge tog jeg det slet ikke som lus men tilskrev det at vi konstant var i saltvand clor og sand og hun fik vasket hår hver dag.

idag opdager jeg så lus og æg. hun er nu behandlet med linicin shampoo balsam og kæmning.

mit spørgsmål er så hvad gør jeg med øggene burde de ikke være døde. de sidder der endnu trods massiv kæmning og pillen.

skal siges at jeg klippede spidser på hende og glattede hår tjekkede hende for 17 dage der var der intet

vasker og vasker også sengetøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

Heidimed lea

opper lige

Anmeld

5. august 2014

1977

Profilbillede for 1977

Balsam og kæm kæm kæm kæm kæm. Det tog os to dage at kæmme alle æggene ud i foråret, men det lykkes tilsidst. 

Anmeld

5. august 2014

Havfruen

Kæmning er mere effektivt end shampoo. Pisse meget mer besværligt, men helt sikkert mere effektivt. 

Min datter har mega tykt og langt hår. Første gang hun fik lus købte jeg sårn noget gel, der lovede at fjerne ALT ved første behandling. Det gjorde det ikke. Da jeg opdagede det, begyndte jeg i stedet at kæmme hende hver anden dag i to uger. Det var to hårde uger!! Hun hadede at få vasket hår, så at få balsam i håret/skyllet ud hver anden dag var bare så nedern og foregik med skrig og skrål. Men til sidst blev det rutine og faktisk hyggeligt at slutte dagen med en kæmning og spil på iPad. Og lusene forsvandt seføli

Anmeld

5. august 2014

B&J

1 vi kæmmede i balsam 

2 puttede lus shampo i og det var en det igen skulle i håret efter en uge eller to kan ikke helt huske det.

3. De næste mange dage. Bliver der kæmmet med balsam 

husk bamser hovede puder osv skal vaskes og skiftes evt i fryseren med bamserne de tager ikke skade 

Anmeld

5. august 2014

Heidimed lea

alle hendes bamser er i garagen ikke nedfrosset for de kan ikke leve flere dage uden menneskevarme så de burde være væk fra puderne om en 4 dage. alt andet er vasket

mht kæmning så synes jeg man skal tage noget ved dem æggene, de sidder godt fast

Anmeld

6. august 2014

Pikku Myy

Heidimed lea skriver:

alle hendes bamser er i garagen ikke nedfrosset for de kan ikke leve flere dage uden menneskevarme så de burde være væk fra puderne om en 4 dage. alt andet er vasket

mht kæmning så synes jeg man skal tage noget ved dem æggene, de sidder godt fast

Når man bruger kæmmemetoden istedet for shampoo, får man heller ikke æggene med. Pointen er at lusene bliver store nok til at man kan tage dem med kammen, inden de bliver kønsmodne, så hvis man kæmmer hveranden dag, kommer de nyudklækkede lus aldrig til at lægge æg => slut med lus

Anmeld

6. august 2014

Tin

Profilbillede for Tin
Heidimed lea skriver:

øv øv så fik vi lus for første gang. jeg har ellers altid været så påpasselig med at tjekke ungerne da skolen tit i år har meldt om lus.

da min datter så begyndte at klø sidste uge tog jeg det slet ikke som lus men tilskrev det at vi konstant var i saltvand clor og sand og hun fik vasket hår hver dag.

idag opdager jeg så lus og æg. hun er nu behandlet med linicin shampoo balsam og kæmning.

mit spørgsmål er så hvad gør jeg med øggene burde de ikke være døde. de sidder der endnu trods massiv kæmning og pillen.

skal siges at jeg klippede spidser på hende og glattede hår tjekkede hende for 17 dage der var der intet

vasker og vasker også sengetøj

Æggene kan du ikke fjerne. De sidder som små sandkorn,fast på hårene. Men hvis du har givet rette behandling så udklækkes de ikke. For at være hel sikker kan man behandle igen 7 dage efter første behandling.

Vi har haft lus på vores ene datter mange gange,da hun desværre har en veninde der jævnt tit får vores datter smittet. Jeg har behandlet hende 2x på 14 dage og så er hun hel fri for lus. Kæmmer hende løbene over de 14 dage.

Det er ikke nødvendigt med vask af bamser mv, da lusene ikke kan leve andre steder end i hovedbunden. Ligeledes med bøste dyne pude mv.

Skift af sengetøj er nødvendigt,lige efter man opdager lusene,men ellers ingen grund til panik:-)

Men for delen det er et træls dyr!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.