Heidimed lea skriver:
øv øv så fik vi lus for første gang. jeg har ellers altid været så påpasselig med at tjekke ungerne da skolen tit i år har meldt om lus.
da min datter så begyndte at klø sidste uge tog jeg det slet ikke som lus men tilskrev det at vi konstant var i saltvand clor og sand og hun fik vasket hår hver dag.
idag opdager jeg så lus og æg. hun er nu behandlet med linicin shampoo balsam og kæmning.
mit spørgsmål er så hvad gør jeg med øggene burde de ikke være døde. de sidder der endnu trods massiv kæmning og pillen.
skal siges at jeg klippede spidser på hende og glattede hår tjekkede hende for 17 dage der var der intet
vasker og vasker også sengetøj
Æggene kan du ikke fjerne. De sidder som små sandkorn,fast på hårene. Men hvis du har givet rette behandling så udklækkes de ikke. For at være hel sikker kan man behandle igen 7 dage efter første behandling.
Vi har haft lus på vores ene datter mange gange,da hun desværre har en veninde der jævnt tit får vores datter smittet. Jeg har behandlet hende 2x på 14 dage og så er hun hel fri for lus. Kæmmer hende løbene over de 14 dage.
Det er ikke nødvendigt med vask af bamser mv, da lusene ikke kan leve andre steder end i hovedbunden. Ligeledes med bøste dyne pude mv.
Skift af sengetøj er nødvendigt,lige efter man opdager lusene,men ellers ingen grund til panik:-)
Men for delen det er et træls dyr!!
Anmeld