har nogen oplevet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2014

Isabella_mor

Kommende mor skriver:

hey de damer

jeg vil lige høre om der er nogle der oplevet at både slimproppen går og tegnblødning men alligvelet er endt med at blive prikket hul på forsterhinget?

ja...

det oplevede jeg.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
natashalarsen skriver:

Jeg fik igangsættelse piller først, men nu var min søn også for lille og næsten ved at dø under fødsel de prikkede først hul efter jeg havde åbnet mig 2 cm

Men sidst jeg var ved jordmoderen der lavet vi en tid d. 11/8 om at komme og blive tjekket osv og hvis alt er fint så må jeg bestemme om jeg vil vente og se om jeg går igang af mig selv eller om jeg vil sattes igang 

men vil det siger når hun siger sådan at det betyder at satte igang det er med piller osv eller hvordan skal jeg forstå det?

Anmeld

5. august 2014

Love Angel

Mor til 4
Isabella_mor skriver:

ja...

det oplevede jeg.. 

Okay tak for svar

men hvad gjort jordmoderen hvordan sattet hun det igang ved dig?

Anmeld

5. august 2014

Isabella_mor

Kommende mor skriver:

Okay tak for svar

men hvad gjort jordmoderen hvordan sattet hun det igang ved dig?

altså. jeg oplevede at både slimproppen gik og jeg begyndte at tegnbløde hjemme.

og så blev jeg jo indlagt da jeg jo havde veer da simproppen og tegnblødingen kom. jeg tror jeg blev indlagt dagen efter at slimproppen var gået, det husker jeg ikke lige på stående fod.

men jeg fik taget vandet da jeg var 40+5, og jeg oplevede at slimproppen gik 40+3. og jeg blev indlagt 40+4. giver det mening??

jeg fik prikket hul på fosterhinden fordi at der skulle skub i fødslen. 

men jeg fik til sidst akut kejsersnit.. 

Anmeld

5. august 2014

Love Angel

Mor til 4
Isabella_mor skriver:

altså. jeg oplevede at både slimproppen gik og jeg begyndte at tegnbløde hjemme.

og så blev jeg jo indlagt da jeg jo havde veer da simproppen og tegnblødingen kom. jeg tror jeg blev indlagt dagen efter at slimproppen var gået, det husker jeg ikke lige på stående fod.

men jeg fik taget vandet da jeg var 40+5, og jeg oplevede at slimproppen gik 40+3. og jeg blev indlagt 40+4. giver det mening??

jeg fik prikket hul på fosterhinden fordi at der skulle skub i fødslen. 

men jeg fik til sidst akut kejsersnit.. 

Okay tak for forklaringen og ja det gav mening tak 

Men er lidt forvirret nu i er to der oplevet slimproppen er gået og tegnblødning plus i fik veer ret hurtigt efter. 

Men jeg er lidt anderledes 

Jeg havde oplevet slimproppen er gået 40+1 og fik tegnblødning 40+2 

Og jeg er nu 40+6 og har ikk set skygge af en vee 

Anmeld

5. august 2014

Mor Christa

Dele af min slimprop gik 38+ , resten gik 41+0 ( den dag jeg fødte ) .. Fik veer først - kl 9 om morgenen , slimprop gik omkring kl 11 og tegnblødbing omkring 12 , indlæggelse kl 15 ( 6 cm åben ) , de prikkede hul 7 minutter inden hun er født - dvs 7 minutter med presseveer / 3 stk presseveer :-)

Anmeld

5. august 2014

Isabella_mor

Kommende mor skriver:

Okay tak for forklaringen og ja det gav mening tak 

Men er lidt forvirret nu i er to der oplevet slimproppen er gået og tegnblødning plus i fik veer ret hurtigt efter. 

Men jeg er lidt anderledes 

Jeg havde oplevet slimproppen er gået 40+1 og fik tegnblødning 40+2 

Og jeg er nu 40+6 og har ikk set skygge af en vee 

jeg havde veer inden slimproppen gik  

Anmeld

5. august 2014

Clisolka

Kommende mor skriver:

hey de damer

jeg vil lige høre om der er nogle der oplevet at både slimproppen går og tegnblødning men alligvelet er endt med at blive prikket hul på forsterhinget?

Jep! 

39+1 havde jeg tegnblødning og slimproppen gik - + voldsomme plukveer de næste par dage (jeg havde fået løsnet hinden om morgenen). 

Natten til 39+4 vågner jeg med rigtige veer kl. 02 - kl. 07 er vi på fødegangen, jm prikker hul på vandet 8.20 og 9.57 er han født 

Anmeld

5. august 2014

lineog4

Kommende mor skriver:

Hehe ja det er jeg, det derfor jeg så utålmodigt og vil snart ha det sker for vil gerne igang af mig selv Og nej har jeg ikk hørt om. Men jordmoder prøver vel først at prikke hul på vandet og se tiden lidt an ikk? 

At prikke vandet er en igangsættelse hvor du bare er aå åben så de kan prikke vandet. Så ser man ikke tiden an, men du skal få veer efter x antal timer ellers vil de sætte skub i fødslen med vedrop og lykkes det heller ikke vil de efter x antal timer giver kejsersnit.

Selvom man skulle tro prikke vandet jo bare er naturligt, kan det stresse barnet og man og barnet skal også overvåges i højere grad end ved "almindelig" fødsel.

jordemoder vil heller ikke bare prikke vandet til en normal konsultation, men det vil ske på afsnittet for gravide og der skal køres strimmel osv først.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.