Hvor mange måltider giver i jeres babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2014

modesty

missehxx skriver:

Jeg ved godt der er forskel på alder også derfor keg spørger hvor gamle jeres er, og ved også godt at man trapper mere og mere ud fra flaske.. Var bare nysgerrig på hvor mange gange andres børn får grød/flaske om dagen.. Specielt dem på 4-5 mdr.. ��

Hvis dit barn er så lille, skal du MAX give fast føde to gange om dagen, hellere kun én.

Og giv grønsagsmos (ikke kartoffel) i stedet for grød, det er bedre for maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

anonym10101

missehxx skriver:

Ja hvor mange måltider får jeres babyer, hvad tid, hvad slags mad og hvor gamle er de? Kunne godt tænke mig at se nogle madplaner for forskellige aldre! ����

mange steder hvor jeg læser om hvad de skal have står der både eftermiddag og sen eftermiddag.. Det kan man da umuligt nå når de også skal have frokost og aftensmad!? ��

Min datter er 4 måneder og hun fik kun aftensmad, som var risgrød m. mango og æble-bananmos ovenpå pt. holder vi pause fordi det ikke virkede som om det var hende lige pludselig :-) 

Anmeld

5. august 2014

missehxx

Okay men hvor mange gange om dagen spiser de i alt? Hvis flaskemåltiderbd også tæller med? Er det nok med morgen, formiddag, middag, eftermiddag, aften, sen aften og evt nat??��

Anmeld

23. august 2014

mchip

Ja det er rigeligt, men kommer jo an på mængden. Normalt når man starter på skemad byder man flaske eller bryst bagefter. Det har min søn så ikke villet, så jeg byder ham flasken først og 1 1/2 time senere bydes han mos/grød. Han har ikke ville drikke sin morgenflaske siden han blev 12 uger,  men drikker også en flaske kl 03 (rigtig dejligt, not) så han bydes grød kl 07 med mme i kop, sover 0730-10/11 og bydes flaske når han vågner og så grønsagsmos til frokost. Men han er knap 6 mdr og kan nogle dage snildt spise 3 skemåltider, og det bliver jeg pt nød til at give ham, da han næsten intet tager på sin flaske (60-70 ml). Og han er en stor dreng på 8 kg, der burde være dødsultne, men åbenbart ikke i øjeblikket...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.