Hvor mange måltider giver i jeres babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
13 svar
4 synes godt om
4. august 2014

missehxx

Ja hvor mange måltider får jeres babyer, hvad tid, hvad slags mad og hvor gamle er de? Kunne godt tænke mig at se nogle madplaner for forskellige aldre! ����

mange steder hvor jeg læser om hvad de skal have står der både eftermiddag og sen eftermiddag.. Det kan man da umuligt nå når de også skal have frokost og aftensmad!? ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

Trekløver(:

Ja hvor mange måltider får jeres babyer, hvad tid, hvad slags mad og hvor gamle er de? Kunne godt tænke mig at se nogle madplaner for forskellige aldre! ����

mange steder hvor jeg læser om hvad de skal have står der både eftermiddag og sen eftermiddag.. Det kan man da umuligt nå når de også skal have frokost og aftensmad!? ��

Min datter på 12 måneder får morgenmad som lige nu består af havregrød eller øllebrød.

Frokost er rugbrød eller rest fra aftensmad dagen før.

Mellemmåltid får hun kun engang imellem, og det kan være bær, ostehaps, frugtstang eller yougurt.

Og så aftensmad er hvad vi får. Sådan har det været siden hun var 8 måneder. Alle de mellemmåltider kan min datter slet ikke spise.

Hun får i øvrigt også 2 flasker i døgnet

Anmeld

4. august 2014

Clisolka

M_V skriver:

Min datter på 12 måneder får morgenmad som lige nu består af havregrød eller øllebrød.

Frokost er rugbrød eller rest fra aftensmad dagen før.

Mellemmåltid får hun kun engang imellem, og det kan være bær, ostehaps, frugtstang eller yougurt.

Og så aftensmad er hvad vi får. Sådan har det været siden hun var 8 måneder. Alle de mellemmåltider kan min datter slet ikke spise.

Hun får i øvrigt også 2 flasker i døgnet

Det er det samme her med Oliver på snart 11 mrd. Han kan heller ikke alle de mellemmåltider + 1 eller 2 flasker 

Anmeld

4. august 2014

missehxx

Er det ikke noget med at man gerne må stoppe med at give flaske ved 9 måneders alderen?? Og give dem sødmælk i stedet ?

Anmeld

4. august 2014

Trekløver(:

missehxx skriver:

Er det ikke noget med at man gerne må stoppe med at give flaske ved 9 måneders alderen?? Og give dem sødmælk i stedet ?

Min Sp sagde til de var 1 år.

Anmeld

4. august 2014

Tip!

missehxx skriver:

Det gjorde jeg med min søn... Han gad ikke den flaske, så han fik bare mælk i en kop.. 

Anmeld

4. august 2014

De3Guldklumper

min den mindste er 6 1/2 mdr.

hun får bryst tidlig morgen

grød efter formiddaglur

mos og bryst efter middagslur

grød til aften

bryst inden puttetid

Anmeld

4. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu mener jeg at huske dit barn ikke engang er nået grødalderen jeg vil råde dig til at tage de her snakke om mad osv løbende med din sp, efterhånden som i kommer dertil det er meget nemmere at lave en madplan efter DIT barn, i stedet for at læse hvordan 17 forskellige mødre med forskellige børn har gjort det er så forskelligt hvad børn trives med. Nogen kan nemt undvære flaske allerede fra de 8-9mdr hvor andre hygger og trives med at blive puttet  til nat med den til de er 1,5 år.   

Anmeld

5. august 2014

modesty

Det kommer jo helt an på barnets alder. Der er kæmpe forskel på hvad en 6 mdrs. baby og en 12 mdrs. baby skal spise.

En 6 mdrs. baby vil typisk få et eller to måltider om dagen og resten amning/flaske. Stille og roligt udtrapper man så amning/flaske og erstatter med måltider. Når baby er nået 12 mdr., vil man typisk give 6 måltider om dagen - hvoraf flere selvfølgelig ikke er hovedmåltider, men måske et stykke frugt el. lign.

Anmeld

5. august 2014

missehxx

Jeg ved godt der er forskel på alder også derfor keg spørger hvor gamle jeres er, og ved også godt at man trapper mere og mere ud fra flaske.. Var bare nysgerrig på hvor mange gange andres børn får grød/flaske om dagen.. Specielt dem på 4-5 mdr.. ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.